Eventuele status match met andere Oneworld/Star Alliance of SkyTeam airline?

Discussie in 'oneworld' gestart door Nielsje, 9 apr 2015.

  1. Nielsje

    Nielsje Blue Tier

    Berichten:
    143
    Leuk Bevonden:
    88
    Trofeepunten:
    28
    Beste mede forum gebruikers,


    Sinds kort heb ik de Gold status bereikt bij Air Berlin, dit staat gelijk aan Oneworld Sapphire.
    Het nadeel van Top Bonus is dat ik 'maar' een miles bonus van 40 procent krijg als ik met Air Berlin of NIKI vlieg, dus als ik met een andere Oneworld airline vlieg krijg ik dit niet.
    Bij American Airlines krijg je (als je Platinum bent) een bonus van 100 procent bij de meerderheid van alle Oneworld airlines, zo kom je dus veel sneller aan het aantal miles dat je nodig hebt voor een reward ticket.
    Mijn vraag is:

    Wat raden jullie mij aan? Een status match naar AA (als dit mogelijk is) of een status match naar een Star Alliance of SkyTeam airline die ook een vergelijkbare bonus bieden voor hun elite leden?

    Groeten,


    Niels
     
  2. Maan

    Maan Guest

    Turkish airlines 2 jaar lang Elite (*A Gold)
    Skyteam doet niet aan status match, heb laatst China Airlines geprobeerd maar ze reageren gewoon niet. Wel is er Delta maar die heeft een Challenge.
    AA doet challenge.

    Wat ik je kan aanraden ligt aan je vliegpatroon dus explain further :p
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 apr 2015
  3. Maan

    Maan Guest

    Heb net nog even met China Airlines gebeld, je moet een toekomstige vlucht met hun hebben om gematched te worden naar gold.
     
  4. Nielsje

    Nielsje Blue Tier

    Berichten:
    143
    Leuk Bevonden:
    88
    Trofeepunten:
    28
    2 jaar lang Turkish Elite is aantrekkelijk, maar geeft Turkish ook een mileage bonus voor hun Elite leden?
     
  5. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Turkish elite status levert je geen bonus miles op.
    AA biedt een betaalde status challenge aan. 5.000EQP voor Gold en 10.000EQP voor Platinum. Afgelopen week heb ik de platinum challenge gedaan.
    Czech Airlines biedt een status match aan.

    Ga niet blind matchen. Mach alleen als je de status daadwerkelijk gaat gebruiken.
     
    Nielsje, Jan van Putten en Flying doc vinden dit leuk.
  6. Maan

    Maan Guest

    Wow dat van czech wist ik niet, thanks :D Maar je moet wel met ze vliegen zie ik net XD
     
  7. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Ja 150% accural vlucht.
    Alitalia verdient wel goed, maar voor status moet je minimaal een X aantal segementen met OK vliegen.
     
  8. Nielsje

    Nielsje Blue Tier

    Berichten:
    143
    Leuk Bevonden:
    88
    Trofeepunten:
    28
    Bedankt voor de reacties het FFP van Alitalia ziet er ook wel goed uit, ik ga nog eens rondkijken!
     
  9. Maan

    Maan Guest

    Alitalia heeft alleen geen status match :/
     
  10. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Alitalia heeft wel een bijzonder programma. Ze werken met edities. Huidige editie is 2013-2015. Daarvoor was het 2008-2012. Alitalia sluit hun FFP eens in de zoveel jaar. Volgens mij is dit verplicht door de Italiaanse overheid. Met de introductie van het 2013-2015 editie verlies je in principe je miles, tenzij je even alles spendeert in zo'n 6 maanden tijd.

     
  11. Nielsje

    Nielsje Blue Tier

    Berichten:
    143
    Leuk Bevonden:
    88
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb eens rondgekeken en ik denk dat het Turkish Airlines gaat worden, die matchen mijn Air Berlin Gold naar Turkish Elite (Star Alliance Gold) en dit is dan 2 jaar geldig. Om mijn status te behouden moet ik het eerste jaar 25000 miles vliegen of in 37500 miles in twee jaar vliegen, goed te doen dus!
    Een voordeel wat er bij komt is dat dit ook betekend dat ik dan waarschijnlijk ook gebruik kan gaan maken van de CIP Lounge in Istanbul die heel goed staat aangeschreven.

    Bedankt Maan en WorldTraveller13 voor jullie reacties!
     
    Lionell en Maan vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina