Etihad guest vs Emirates skywards

Discussie in 'Andere airline programma's' gestart door high_class, 6 okt 2016.

  1. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Nu is de kans groot dat ik mij voor werk een tijdje moet gaan wonen in Dubai en nu had ik de volgende vraag:

    Wat is een beter loyalty programma, Guest of Skywards?

    Natuurlijk heb ik wat onderzoek gedaan, maar er is tegelijkertijd zoveel en weinig info dat ik dacht laat ik het eens hier vragen. Ook omdat ik nauwelijks ervaring heb met deze programma's.

    Veel info op internet is wat outdated en emirates had vorig jaar natuurlijk een grote devaluatie.

    n.b. deze vraag is bewust niet in de skywards en guest topics geplaatst om niet te veel offtopic op het concurrerende programma te gaan.

    Bvd.
     
  2. Robert.J

    Robert.J Blue Tier

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    148
    Trofeepunten:
    43
    Als je in Dubai gaat wonen is Emirates naar mijn mening handiger. De luchthaven van Abu Dhabi kan zo nog maar eens anderhalf uur rijden zijn vanaf Dubai.
    ( uiteraard is dit afhankelijk van waar je gaat wonen in Dubai )

    Ik ben niet super bekend met Etihad Guest maar Emirates vind ik persoonlijk een erg prettige maatschappij om mee te vliegen. Daarbij is het op DXB goed geregeld op het moment dat je Gold status hebt.

    - Snelle check-in
    - Gebruik van E-gates
    - Lounge toegang , vooral de A-Concours lounge is echt een aanrader
    - Vaak mogelijkheid tot boarden vanuit de lounge

    Doordat Emirates de A380 inzet op beide vluchten van/naar Amsterdam kun je relatief makkelijk upgraden naar Business/First op punten en is er regelmatig plek om te upgraden tijdens check in.
     
    high_class vindt dit leuk.
  3. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Upgraden met miles of zonder en hoeveel uit jouw ervaring? Ik zou trouwens waarschijnlijk op een locatie wonen waarvan abu dhabi airport 1 uur is en dubai 36 min
     
  4. Robert.J

    Robert.J Blue Tier

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    148
    Trofeepunten:
    43
    Screen Shot 2016-10-06 at 15.58.03.png

    Dit is van Economy naar Business en het aantal miles geldt ook voor Business naar First als ik het goed heb. Ik vlieg of Flex of Flex plus omdat ik altijd de mogelijkheid wil hebben om te kunnen annuleren. Let wel, dit betreft enkele reis.

    Als je dichtbij de skytrain/metro van Dubai komt te wonen is dit ook een goede en snelle manier om van/naar de luchthaven te komen. Vooral als je een ticket voor de Gold afdeling koopt kun je eigelijk altijd wel zitten en is het ook lang niet zo druk.
     
    Dutchie en high_class vinden dit leuk.
  5. Dutchie

    Dutchie Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    Waarom gaan voor een niet-alliance carrier? Je kunt Emirates vliegen voor Alaskan of Etihad voor AB of AA. Als je vaak business vliegt zou ik voor EK gaan. Zij gaan naar mijn ervaring beter om met hun elites (lees upgrades). Als je economy vliegt zou ik lekker een korte overstap maken voor een snelle en goedkope status (BA of KL bijvoorbeeld)
     
  6. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    zit er aan te denken om FB te laten vallen en een focus te verschuiven. Dit zal veel eco zijn met af en toe een deal. het gaat dus ook om lounge toegang.
     
  7. Geel

    Geel Blue Tier

    Berichten:
    112
    Leuk Bevonden:
    60
    Trofeepunten:
    28
    Op flyer talk is vorige maand een discussie gestart over de veranderingen in het EK upgrade beleid. Het schijnt nu op basis van ticketprijs te gaan ipv status.
     
    high_class vindt dit leuk.
  8. Robert.J

    Robert.J Blue Tier

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    148
    Trofeepunten:
    43
    Ja maar dat gaat over operational upgrades, dus wanneer economy en/of business vol zitten. Dit ging eerder op status, sinds kort gaat het op ticketprijs icm status.

    Dus wanneer je een flex plus ticket heb zonder status ga je voor op een flex ticket platinum member. Niet echt fair voor de frequent flyers naar mijn mening. Maar een silver, gold of plat gaat wel voor als hij ook een flex plus ticket heeft.
     

Deel Deze Pagina