Ik heb daar wel wat ervaring mee. Als je langere afstanden aflegt, dan pak weg 10 uren reizen, of ´s nachts reist, dan zou ik toch kiezen voor een ´´viewliner roomette´´ of een "bedroom". Bij die laatste heb je een eigen wctje in je compartiment. Het is wel zo dat de tarieven daarvan MINSTENS 6x de tarieven zijn van een gewone stoel tegen het Saver tarief. Maarja ik weet niet of je het een hele nacht op zo'n stoel volhoudt als je de dag erop ook nog wat wil doen. Beenruimte en comfort van een normale zitplaats is een beetje vergelijkbaar als een Duitse intercity/ICE al is het allemaal wat oubolliger aan boord in de VS (interieur uit begin jaren 80). De stoelen zijn wel lekker zacht om in weg te ploffen. Een klein dagje kan je het er zeker in volhouden.
Verwacht echter geen snelheden zoals bij ons in Europa, behalve tussen Boston - New York en Washington waar 220 km/u gehaald wordt, is de snelheid volgens mij nergen hoger dan 90 miles per uur, en vaak een stuk lager. Maar het heeft zeker charme in een trein door de VS (of Canada) te reizen. Alleen dat getoeter al van die locomotieven, of passerende goederentreinen van wel 3 kilomteter lengte. prachtig!
Laatst bewerkt: 4 apr 2017