Ervaringen Amtrak

Discussie in 'Bestemmingen' gestart door Mexicano, 4 apr 2017.

  1. Mexicano

    Mexicano Newbie

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Voor een reis door de States deze zomer orienteer ik mij, naast de binnenlandse vluchten, ook op reizen per trein. Ik zie soms mooie deals voorbijkomen en was benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft. Is het comfortabel ook voor langer dan één dag? En loont het bijvoorbeeld om je aan te melden voor Amtrak Guest Rewards? Alvast dank!
     
  2. Rutger

    Rutger Silver Tier

    Berichten:
    217
    Leuk Bevonden:
    190
    Trofeepunten:
    268
    Ik heb laatst wat uitgezocht over de Empire Builder Amtrack van Seattle naar Chicago. Youtube en Tripadvisor staan vol met reviews.
     
    Mexicano vindt dit leuk.
  3. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Ik heb daar wel wat ervaring mee. Als je langere afstanden aflegt, dan pak weg 10 uren reizen, of ´s nachts reist, dan zou ik toch kiezen voor een ´´viewliner roomette´´ of een "bedroom". Bij die laatste heb je een eigen wctje in je compartiment. Het is wel zo dat de tarieven daarvan MINSTENS 6x de tarieven zijn van een gewone stoel tegen het Saver tarief. Maarja ik weet niet of je het een hele nacht op zo'n stoel volhoudt als je de dag erop ook nog wat wil doen. Beenruimte en comfort van een normale zitplaats is een beetje vergelijkbaar als een Duitse intercity/ICE al is het allemaal wat oubolliger aan boord in de VS (interieur uit begin jaren 80). De stoelen zijn wel lekker zacht om in weg te ploffen. Een klein dagje kan je het er zeker in volhouden.

    Verwacht echter geen snelheden zoals bij ons in Europa, behalve tussen Boston - New York en Washington waar 220 km/u gehaald wordt, is de snelheid volgens mij nergen hoger dan 90 miles per uur, en vaak een stuk lager. Maar het heeft zeker charme in een trein door de VS (of Canada) te reizen. Alleen dat getoeter al van die locomotieven, of passerende goederentreinen van wel 3 kilomteter lengte. prachtig!
     
    Laatst bewerkt: 4 apr 2017
    Mexicano vindt dit leuk.
  4. Mexicano

    Mexicano Newbie

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Dank voor de reacties. Een bedroom klinkt interessant, al vrees ik dat dit qua prijs nooit op kan wegen tegen een vlucht. Maar de charme is mij ook wat waard! Eens de aanbiedingen in de gaten houden de komende maand. En anders een stoel en instellen op een wat mindere nacht dan maar.

    En ik zal ook zeker even Tripadvisor er op naslaan.
     
  5. Roij

    Roij Newbie

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    40
    Trofeepunten:
    18
    De trein heeft zeker haar charmes. Ik heb zelf per Amtrak de route Baltimore - Philadelphia - New York - Montreal - Toronto - Boston afgelegd. Met name op de lange afstanden is de trein langzaam, maar je ziet veel meer van het landschap dan per auto op de snelweg. Bovendien is er altijd een restauratiewagen voor een kopje thee/koffie of een maaltijd.

    Het comfort van de stoelen is een stuk beter op de langere afstanden (zoals NY - Montreal). Je hebt dan meer dan voldoende beenruimte en de stoel kan ook een stuk naar achter.

    Ik heb de route in meerdere dagen afgelegd en overnacht in de steden. Een bijkomend voordeel is dat je met de trein vaak midden in het centrum aankomt.
     
    Mexicano vindt dit leuk.
  6. Mexicano

    Mexicano Newbie

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Thanks! Goed om te weten dat op de langere afstanden het comfort iets beter is. Zelf zat ik te denken aan de route Seattle naar San Fransisco. En wanneer dat bevalt te kijken of ik tijdens mijn reis nog meer tripjes per trein kan doen.
     
  7. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Als je tijd hebt zou ik de auto pakken, liggen een paar mooie natuurgebieden in die hoek.
     
  8. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Jaren geleden heb ik de California Zephyr gedaan van SFO naar ORD. Wat fantastisch is dat! Het duurt een tijd maar het gaat om de ervaring zelf. De Acela is trouwens geen echte concurrentie van het vliegtuig. https://nl.wikipedia.org/wiki/California_Zephyr
     
  9. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    De Acela rijdt ook maar 1 route, en doordat ie zo vaak stopt, ben je vanaf Boston tot aan Washington toch nog best lang bezig. Maar als je bijvoorbeeld vanuit New York naar Philadelphia wilt, of naar Baltimore etc, dan is het een aantrekkelijke verbinding. Zij het dat de Acela erg prijzig is en nooit discount tarieven heeft, waardoor het gewoon veel duurder is dan vliegen. (als je het vliegticket wél voordelig weet te boeken).
     
  10. EHTX

    EHTX Newbie

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    39
    Trofeepunten:
    18
    In 2009 de California Zephyr van SLC naar Denver genomen - schitterende route langs de Colorado rivier dwars door de Rockies.

    In 2015 in omgekeerde volgorde gedaan, vanaf Chicago naar Grand Junction (vlak na de Rockies). Als onderdeel van een coast-to-coast trip met veel Amtrak:
    - New York, NY naar Buffalo, NY (Niagara Falls)
    - Buffalo, NY naar Chicago, IL
    - Chicago, IL naar Grand Junction, CO (30 uur...)
    - Flagstaff, AZ naar Los Angeles, CA

    Vluchten met Air France (A380 op JFK) en Delta
    1. BRU - CDG - JFK
    2. SAN - JFK - CDG - BRU

    Mustang convertible gehuurd voor nationale parken in Colorado, Utah en Arizona en voor LAX to SAN.

    Al met al 13 dagen in de VS geweest. Hoewel je voor de Amtrak de tijd moet nemen, is het wel bijzonder comfortabel en efficiënt (ten opzichte van rijden ten minste).

    California Zephyr tussen Denver en Grand Junction is by far het mooiste traject en zeer de moeite waard. Wel opschieten, want deze route dreigt er uit te gaan vanwege budget cuts.
     

Deel Deze Pagina