Welkom!
Ik neem aan dat al die europatripjes in economy zijn?
Met je huidige en komende reispatroon zal je bij geen enkele maatschappij status halen, en is het vooral de moeite waard om goedkope vluchten te zoeken. Ter illustratie: om na april gold te halen bij KLM heb je 280XP nodig, dat zijn 56! enkele vluchten binnen europa. Met verre vluchten en business class vluchten uiteraard een stuk minder.
Hetzelfde geldt voor hotels. Omdat je er waarschijnlijk niet vaak genoeg verblijft om nuttige hotelstatus te halen is het vermoedelijk beter om te zoeken naar de beste prijs/kwaliteit.
Dat neemt niet weg dat je hier en daar wat kunt optimaliseren. Boek hotels als er speciale puntenpromoties zijn, ik sta ingeschreven bij meerdere hotelprogramma's en heb regelmatig gratis nachten ed. Daarnaast spaar ik wat intensiever Marriott punten met de hoop ooit eens een flight package te kopen, maar dat is niet de verstandigste keuze ooit denk ik, haha
Naast loyalty programmas heb je ook de wat bredere, denk aan Hotels of Rocketmiles. Gebruik ik ook zo nu en dan.
Denk daarnaast idd ook aan autohuur en andere zaken.
Neem een AMEX kaart, eentje van flying blue, of de normale. Bij inschrijving krijg je altijd een mooie bonus en meestal eerste jaar gratis. Gebruik hierbij de referal van een familielid of van een van de forumleden. Dit helpt punten te verzamelen bij verschillende aankopen.
Soms kan het ook een goede deal zijn punten te kopen. Nu kun je starpoints kopen, uit mijn hoofd zit je met 600,- al bijna aan genoeg punten voor een Lufthansa first award (daar komen nog belastingen bovenop, en vereist flexibiliteit)
Als je serieuze interesse hebt in de 'hobby' en bereid bent er wat tijd in te steken, opent dit natuurlijk mogelijkheden. Goedkope tickets, meestal in business, die veel mijlen verdienen, geven snel status. Als je daar interesse in hebt, raad ik je aan veel te blijven lezen en wat fora te volgen.
Een huidig toppertje is natuurlijk de IKT run, die zowel toffe bestemmingen als een zee aan mijlen met zich meebrengt. Eentje die ik nu zelf onderzoek is een trip van seoul naar tokyo, die de halve wereld aandoet. Hier maak ik misschien een topic over binnenkort.
Dit vereist wat meer uitzoekwerk en flexibiliteit, maar het is iets wat ik zelf erg leuk vind. Ik doe btw nooit een trip puur voor status of mijlen, het gaat mij in de allereerste plaats om de bestemming.
Om nog even op je doel te reageren; status op zichzelf heeft in deze tijd van zeer goedkope tickets niet zo bijster veel waarde meer. Maximaliseren van zoveel mogelijk punten/voordelen, verkregen met toffe reizen voor zo weinig mogelijk geld is volgens mij meer aan de orde.
Pfoeh, hele lap tekst weer, excuus daarvoor. Bij lange na een complete lijst, meer een paar ideeën maar op papier gezet, hopelijk heb je er iets aan.
Klik om te vergroten...