Cambodja

Discussie in 'Bestemmingen' gestart door Lionell, 23 mrt 2016.

  1. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    In het najaar zit ik voor 7 of 8 dagen in Cambodja, hotels zijn al geboekt in Phnom Penh en Siem Reap. Wat zijn volgens jullie absolute aanraders of not done's? Ik heb al wat inspiratie opgedaan via Lonely Planet en vooral de tempel complexen staan op de to do lijst, voornamelijk omdat ik die zou doen met m'n pa.

    Maar ik hoor graag wat jullie goeie ervaringen mee hebben gehad?
     
  2. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    Siem Reap is natuurlijk Angkor What, Angkor Thom en T Phrom (tempel met boomwortels). Centrum heeft ook leuke winkeltjes en bars. Was daar een aantal jaren geleden in de zomer. Gingen meestal 's ochtend op tijd een tempel bekijken om vervolgens lekker af te koelen in het zwembad van het hotel en als de hitte weer wat afnam terug naar de tempels.
    Phnom Penh, Tuol Sleng museum en killing fields zijn zeer indrukwekkend. Je moet alleen wel tegen wat ellende kunnen.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  3. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Bedankt voor de tips @DirkOnTour ! Angkor What stond als nummer 1 op m'n to do lijst, ik wil er flink wat foto's maken en met m'n GoPro spelen. Had ook al wat info gevonden ivm toegangsprijzen enzo. Valt allemaal goed mee.

    Killing fields had ik van gehoord, maar wist niet dat ze in de buurt van Phnom Penh lagen. Ik ga er zeker een kijkje nemen. Overal in de wereld kom je ellende tegen, zo kom je in Maleisië soms ook toestanden tegen dat je tegen jezelf zegt dat we echt niet mogen klagen in de Westerse wereld... Ik vind het altijd heel interessant om met lokale mensen in contact te komen en die hun eigen verhaal te laten vertellen, is zoveel beter dan de zoveelste tour guide die z'n verplichte nummer aframmelt.
     
    DirkOnTour vindt dit leuk.
  4. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    De khmer massages zijn de beste die ik ken. Met name de oude vrouwtjes die geen Engels spreken hebben vaak goddelijke handjes. Wat alcohol betreft zou ik oppassen; een JD kan zo bij BP vandaan komen...
     
    Laatst bewerkt: 25 mrt 2016
    high_class en Lionell vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina