BKK - USM

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door Dutchie, 8 apr 2016.

  1. Dutchie

    Dutchie Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    Ik ga komende zomer naar Bangkok en aangezien het regenseizoen is wil ik graag richting Koh Samui en Toa aangezien het daar nog wel aangeneem is om aan het strand te liggen (althans, volgens de online bronnen). Nu vliegt Bangkok Airways 20x per dag voor 250 euro RT of met Thai 2x per dag voor 280 RT, maar dit kan ook cheaper als ik met Thai Smile/Nok Air een Vlucht/Bus/Boot combi neem (75 euro RT). Verder heb ik nog veel Avios maar zover ik begrijp kan ik alleen miles inleveren van AB, EY, JL, CX of Asia Miles of Bangkok Airways zelf.

    Iemand nog goede tips? 250 euro neertikken, is de overstap te doen, of kan het met miles goedkoper door deze te kopen (JL biedt 5000 miles retour promoties voor vluchten van Bangkok Airways minder dan 600 miles afstand)?

    Thanks! Verdere Thailand tips voor in Augustus zijn uiteraard ook welkom (airport to city vervoer bijv.)
     
  2. hugo070

    hugo070 Newbie

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Vervoer van vliegveld naar bijv. koh san road is goed te doen met de metro, laatste stukje met de taxi/tuktuk, let dan even op dat ze de meter resetten voordat je teveel betaald.

    Wij zijn destijds met lomprayah naar koh tao geweest, wellicht is dat een optie. Verder is Chiang Mai met de nachttrein een aanrader en dan zou ik gelijk pai even meepakken.

    Wij hebben echt een supertijd gehad in Thailand en vrij weinig gemerkt van het regenseizoen;)
     
  3. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    image.jpeg Als je ze hebt, 10k EY miles retour! En 11 dollar aan taxes. Voor iets meer comfort: 15 k in C retour

    Edit: ik begrijp dat je ze niet hebt..
     
  4. Dutchie

    Dutchie Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    Bedankt voor de reacties. EY miles heb ik niet helaas. Verder vertellen 2 BA Agents dat ze BKK-USM gewoon met Avios kunnen boeken (4500) alleen kunnen ze voor het gehele jaar geen beschikbaarheid vinden, wat opzich interessant is voor misschien andere routes van PG. Flying Blue vindt ook het gehele jaar geen beschikbaarheid, dus ik ben bang JAL of EY ook niet. Heb jij zelf dit screenshot gemaakt en voor welke datum? Nu ga ik via een OTA de vluchten boeken en ben ik benieuwd of iemand advies heeft waar ik de miles kan stallen (aangezien het meestal alleen codeshare en niet FFP agreements zijn)?
     
  5. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    EY vond ook geen beschikbaarheid in Y. Alleen in C
     
  6. Mark_

    Mark_ Newbie

    Berichten:
    50
    Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    8
    @Dutchie: Ik zou Bangkok Airways vermijden. Vreselijk ervaring gehad in april/mei. Heenweg van BKK naar USM geen probleem: je krijgt gratis toegang tot hun 'lounche'. Gratis snelle wifi, koffie en wat vieze cake, maar heerlijke banken. ;-)

    Vertraging, maar niet veel, slecht 20 minuten ofzo. Op de terugweg compleet ander verhaal. Bijna alle vluchten van Bangkok Airways er uit gehaald, of met 3 uur vertraging, zodat het totaal niet meer duidelijk is welke er wel gingen. Schijnt vaker te gebeuren aldus de mevrouw waar ik ging klagen. Ik kreeg 10 euro aan mealvouchers per persoon. Uiteindelijk kun je wellicht beter met Thai vliegen, iets duurder, maar zij vlogen gewoon op tijd.

    Misschien is alles opgelost, maar doe er je voordeel mee! ;-)
     

Deel Deze Pagina