Berlijn

Discussie in 'Bestemmingen' gestart door Jan van Putten, 14 jun 2015.

  1. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    De meesten van ons zijn er vast wel eens geweest: Berlijn!

    Ga er zaterdag voor de 4e keer naar toe en heb de meeste to do's wel gezien maar wat moet ik nog echt gedaan hebben? Of waar moet gegeten hebben?

    Ik hoor het graag!
     
  2. TimoW

    TimoW Newbie

    Berichten:
    52
    Leuk Bevonden:
    25
    Trofeepunten:
    18
    Ik vind het altijd wel gezellig op de hackescher markt. Daar kan je leuk eten op een terrasje. Verder vond ik het leuk om een fiets te huren en lekker door de stad te fietsen langs wat highlights.
     
    Jan van Putten vindt dit leuk.
  3. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
  4. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Haha nee. Ziet er leuk uit. Ga ik me morgen even in verdiepen! Thnx
     
  5. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Met mooi weer zeker de dierentuin doen en als je van Chinees houdt dan zit er vlakbij de dierentuin een hele goeie, Ming Dynasty in het Europa Center.
     
  6. MaxJ91

    MaxJ91 Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    8
    Leuk!

    Als ik het eten in de mensa zat ben ga ik vaak pizza eten bij Rathaus Pizza, dat zit bij U-Bahn Richard-Wagner-Platz. In de Oderberger Straße zit een heel goed Indiaas restaurant, om de hoek aan de Kastanienallee zit het Prater, een leuke (maar ook toeristische) Biergarten. Aan de achterkant van Gesundbrunnen zit een modern Duits restaurant waar hele goede schnitzels geserveerd worden, het heet iets van Lichtbrücke dacht ik. Minder gezellig maar wel praktisch als iedereen wat anders wilt eten is de food court bovenin de Mall of Berlin aan de Leipziger Platz, ook hier kan ik het Indiaas restaurant aanraden! Als laatste suggestie heb ik nog Mustafa's Gemüsekebab aan Mehringendamm, de lekkerste döner die je ooit zult eten! Hier wordt de döner aan het loket verkocht al kun je in het café een paar meter verderop zelf meegebrachte etenswaren opeten. Wachtrij kan hier soms wel een uur zijn dus ga bijvoorbeeld net voor of na de lunch. Om te doen kan ik het museum in Karlshorst, het Stasi museum aan de Magdalenenstraße, de Stasi gevangenis in Hohenschonhausen en de rondleidingen van de Berliner Unterwelten aanraden. Om lekker rond te lopen met goed weer zijn Tempelhof en de Wannsee erg leuk.

    Veel plezier alvast, het weer is hier beter dan in Nederland ;)
     
    Flying doc, Jan van Putten en Lionell vinden dit leuk.
  7. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Geen spijt van Mustafa's kebab!!

    image.jpg
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  8. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Thnx voor de tip @MaxJ91 was heerlijk! De rij tegen 15.00 was ongeveer 40-50 mensen die minstens een uur moeten wachten
     
  9. MaxJ91

    MaxJ91 Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    8
    @Jan van Putten Graag gedaan, eet smakelijk! Verbaasd me wel dat zelfs om die tijd de rij nog zo lang was :(
     
  10. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Ja ongelofelijk! Kan even geen foto uploaden maar die komt nog! Prater was helaas gesloten :(
     
  11. Musliston

    Musliston Newbie

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    18
    O ja, langs die kebabtent ben ik volgens mij wel eens langs gelopen, ik heb nooit zo'n lange rij voor een kebabzaak gezien :) Veel plezier! Ik vind het Bauhausmuseum leuk (maar ik vind Bauhaus dan ook interessant), en het muziekinstrumentenmuseum is leuk (als je geïnteresseerd bent in muziekinstrumenten :) ) En qua moderne kunst is de Berlinische Galerie een aanrader. Maar misschien ben je al weer weg. Veel plezier verder!:D
     
    Jan van Putten vindt dit leuk.
  12. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Alweer thuis haha. Maar vast niet de laatste keer Berlijn! Ik neem het mee! Bedankt
     
  13. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    De rij..

    image.jpg
     
    Musliston en RSC09 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina