Hopelijk zijn er onder de IVV leden geen slachtoffers gevallen tijdens de hack van het Avios systeem... Best jouw account checken, saldo controleren en onmiddellijk paswoord veranderen! Bron: Security.nl Aanvallers zijn erin geslaagd om toegang tot tienduizenden frequent flyer-accounts van British Airways te krijgen en allerlei bonuspunten te stelen doordat gebruikers hun wachtwoord voor de dienst ook voor één of meer andere websites hadden gebruikt, zo stelt de Britse vliegmaatschappij. In een e-mail aan getroffen klanten meldt British Airways dat het "ongeautoriseerde activiteiten" met betrekking tot het "Executive Club-account" van de gebruiker heeft ontdekt. Het gaat om een automatische aanval waarbij er met op andere plekken gestolen inloggegevens werd geprobeerd in te inloggen. The Guardian meldt dat het om tienduizenden getroffen gebruikers gaat. Om gebruikers te beschermen is besloten om alle accounts af te sluiten en het wachtwoord te wijzigen. Voordat gebruikers opnieuw kunnen inloggen moeten ze eerst een nieuw wachtwoord aanmaken. Op Reddit en Twitter zijn allerlei boze berichten van klanten die laten weten dat hun Avios-punten allemaal zijn gestolen, voorheen bekend als Airmiles. Het is een beloningsprogramma waarbij consumenten bij het winkelen allerlei bonuspunten kunnen verdienen die vervolgens voor reizen zijn te gebruiken. Volgens British Airways zou er geen persoonlijke informatie zijn buitgemaakt en is het druk bezig om de situatie op te lossen.
Mijn Avios ook. Sinds gisteren gelukkig weer terug Is er reeds bekend via welke derde partij dit is gelukt? Ik gebruik alleen Awardwallet..
Ik kreeg net een mail van BA om mijn wachtwoord te veranderen. De hackers zullen in ieder geval niet veel aan mijn account hebben gehad, áls het ze alleen om de miles ging. Er stond namelijk niks op
Er is nog niet bekend of het via een derde partij is gebeurd, in veel media verschijnen berichten dat het zou zijn gebeurd met een automatische tool die zoekt naar zwakheden in het systeem, zo heel moeilijk is dit niet... je zou er van schrikken wat er mogelijk is, niet dat ik er iets van af weet
Bij mij staat er ook niks op dus veel viel er niet te halen Maar heb ook geen mailtje gehad overigens
Ik kreeg gisteren pas een email van BA over het feit dat het systeem was gehackt en of ik m'n paswoord wilde veranderen, ook lekker op tijd...
Wellicht dat nu langzaam de omvang bekend wordt en er meer accounts zijn gekraakt dan eerder was gedacht? Het is in ieder geval slordig
Tienduizenden vond ik op zich al heel wat, als het er nu nog meer zijn... Vandaar altijd sterke paswoorden gebruiken, alleen jammer dat sommige sites van loyalty programma's het niet aan kunnen of toelaten om moeilijke paswoorden te gebruiken.
Was ik nog net op tijd met het boeken van mijn positioning vlucht naar DCA. Dagje later en ik kon niet bij mijn miles.