"Een passagiersvliegtuig (E190) met 99 passagiers en 4 bemanningsleden aan boord is in Mexico (Durango) neergestort. Alle inzittenden hebben het ongeluk overleefd." -https://www.nu.nl/buitenland/5392562/alle-103-inzittenden-passagiersvliegtuig-overleven-crash-in-mexico.html Ze vermoeden dat het te maken heeft met het slechte weer en ooggetuigen vertelden zonder waarschuwing een luide knal te horen en toen stonden ze al aan de grond? Op de foto is het zicht ook niet heel slecht voor zover ik kan zien. "Vanwege het weer wilde de piloot mogelijk de start op het laatste moment afbreken. Het had volgens de gouverneur geregend en er was een storm op komst." Voorbij de V1? Ik heb vorig jaar zo'n 15 vluchten met AM gemaakt en ze kwamen echt niet over als een 3e werelds airline of dergelijks, ze zijn ook gewoon skyteam member ed. En voor wie het Spaans machtig is: -https://twitter.com/Aeromexico -https://www.aeromexico.com/es-mx/avisos-para-pasajeros?utm_source=twitter&utm_medium=social&utm_content=branding-link&utm_campaign=comunicado&utm_term=mx%20-incidente
Las op diverse websites dat het toestel inderdaad voorbij V1 was. Dat betekent dat het wel echt een serieus probleem moet zijn geweest, anders had het toestel opgestegen om daarna weer te landen.
Ach... Skyteam member... Daar zitten wel meer prutmaatschappijen tussen. Ik heb het idee dat het voornamelijk Delta, Air France, KLM en het soepie is. De rest zit erbij omdat ze van bedrijfstechnisch/strategisch belang zijn voor DL en AF/KL. Toegegeven, de stoelen in de Aeromexico 787-9 die op Amsterdam vliegt zijn voortreffelijk, maar de service komt niet in de buurt van Delta One of WBC. Ik heb het hier niet over Korean Air of Garuda, maar ik zou echt niet voor mijn lol met Saudia of Middle Eastern vliegen.
Ik vind je wat negatief. Garuda, China Airlines en Kenya vllieg ik zeker liever dan een Turkish, AA of Air China.
Ik vlieg altijd met veel plezier, comfort en vertrouwen met AeroMexico. Zowel intercontinentaal als binnen Mexico. Service in economy doet voor mij niet onder voor KLM. Een groot verbeterpunt voor AeroMexico (evenals alle andere Mexicaanse maatschappijen) is echter wel de informatieverschaffing op de Mexicaanse vliegvelden in geval van wijzigingen. Die is ronduit slecht.