AeroMexico 2431 Neergestort

Discussie in 'Nieuws' gestart door PasjeDeluxe, 1 aug 2018.

1. PasjeDeluxe

PasjeDeluxe Newbie

Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    3
    "Een passagiersvliegtuig (E190) met 99 passagiers en 4 bemanningsleden aan boord is in Mexico (Durango) neergestort. Alle inzittenden hebben het ongeluk overleefd."

-https://www.nu.nl/buitenland/5392562/alle-103-inzittenden-passagiersvliegtuig-overleven-crash-in-mexico.html

Ze vermoeden dat het te maken heeft met het slechte weer en ooggetuigen vertelden zonder waarschuwing een luide knal te horen en toen stonden ze al aan de grond?

Op de foto is het zicht ook niet heel slecht voor zover ik kan zien.

"Vanwege het weer wilde de piloot mogelijk de start op het laatste moment afbreken. Het had volgens de gouverneur geregend en er was een storm op komst."

Voorbij de V1?

Ik heb vorig jaar zo'n 15 vluchten met AM gemaakt en ze kwamen echt niet over als een 3e werelds airline of dergelijks, ze zijn ook gewoon skyteam member ed.

En voor wie het Spaans machtig is:
    -https://twitter.com/Aeromexico
    -https://www.aeromexico.com/es-mx/avisos-para-pasajeros?utm_source=twitter&utm_medium=social&utm_content=branding-link&utm_campaign=comunicado&utm_term=mx%20-incidente

2. Erwin

Erwin Blue Tier

Leuk Bevonden:
    431
    Trofeepunten:
    63
    Las op diverse websites dat het toestel inderdaad voorbij V1 was. Dat betekent dat het wel echt een serieus probleem moet zijn geweest, anders had het toestel opgestegen om daarna weer te landen.

3. MVA20

MVA20 Silver Member

Leuk Bevonden:
    974
    Trofeepunten:
    123
    Ach... Skyteam member... Daar zitten wel meer prutmaatschappijen tussen. Ik heb het idee dat het voornamelijk Delta, Air France, KLM en het soepie is. De rest zit erbij omdat ze van bedrijfstechnisch/strategisch belang zijn voor DL en AF/KL.

Toegegeven, de stoelen in de Aeromexico 787-9 die op Amsterdam vliegt zijn voortreffelijk, maar de service komt niet in de buurt van Delta One of WBC. Ik heb het hier niet over Korean Air of Garuda, maar ik zou echt niet voor mijn lol met Saudia of Middle Eastern vliegen.

4. Flying doc

Flying doc Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.777
    Trofeepunten:
    523
    Ik vind je wat negatief. Garuda, China Airlines en Kenya vllieg ik zeker liever dan een Turkish, AA of Air China.

Tim82 vindt dit leuk.
  5. MVA20

MVA20 Silver Member

Leuk Bevonden:
    974
    Trofeepunten:
    123
    Ik heb het ook uitdrukkelijk niet over Garuda ;).

6. Globetrotter

Globetrotter Newbie

Leuk Bevonden:
    13
    Trofeepunten:
    3
    Over negativiteit gesproken. Ik vlieg graag met Turkish Airlines! Wat vind je niet goed aan TK?

Laatst bewerkt: 2 aug 2018
  7. FlyingFonz

FlyingFonz Blue Tier

Leuk Bevonden:
    187
    Trofeepunten:
    43
    Ik vlieg altijd met veel plezier, comfort en vertrouwen met AeroMexico. Zowel intercontinentaal als binnen Mexico. Service in economy doet voor mij niet onder voor KLM.

Een groot verbeterpunt voor AeroMexico (evenals alle andere Mexicaanse maatschappijen) is echter wel de informatieverschaffing op de Mexicaanse vliegvelden in geval van wijzigingen. Die is ronduit slecht.

Flying doc vindt dit leuk.
  8. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Goed dit te horen, ik heb eind september/begin oktober wat binnenlandse vluchten met AM :)

FlyingFonz vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina