advies voor run naar gold flying blue

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door jos pampus, 22 sep 2015.

  1. jos pampus

    jos pampus Newbie

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    ik ben hier zeer nieuw en kom er niet meer uit en daarom vraag ik wat advies ik wil in januari starten mijn flying blue ivory opwaarderen naar gold maar zit al een aantal weken te puzzelen en kom er niet uit is iemand die in de buurt van amersfoort woont die mij daarbij kan helpen [eventueel tegen een vergoeding] om mij eens uit te leggen hoe ik dingen kan opzoeken.graag hoor ik van jullie.
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  2. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Goede avond Jos,

    Helpen doen we hier graag dus waar kom je precies niet uit? Leuk dat je voor FB Gold wil gaan volgend jaar! Is een mooie status. Mag ik vragen waarom je voor FB gold kiest? Ben je gebonden aan KL of skyteam? Er zijn soortgelijke statussen te behalen bij andere allianties die minder geld/tijd kosten namelijk.

    Hoor graag van je.
    Bas
     
  3. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Hi Jos,
    Natuurlijk willen we je helpen. Uit eerdere posts van je begreep ik dat je Dusseldorf ook een optie als vertrekpunt vind. Dat maakt het halen van extra segmenten makkelijker. Het beste om te doen is een strategie op te stellen hoe je FB gold wilt bereiken. Mocht je hier hulp bij willen weet je ons te vinden. Misschien per privebericht is het wat makkelijker.
     
  4. MartinR

    MartinR Silver Tier

    Berichten:
    237
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    268
    Lijkt me goed als dit gedeeld wordt, bruikbare informatie voor iedereen.
     
  5. jos pampus

    jos pampus Newbie

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    bedankt voor de reactie's ik hoop in de toekomst meerdere statussen te halen maar moet ergens beginnen vandaar flying blue
    wat is de beste optie via segmenten of miles ? in tijd en geld ?
     
  6. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Dat is een persoonlijke keuze. Tijdtechnisch is het vaak slimmer om op miles te gaan plus dat je dan de miles ook in kunt zetten voor awards. Financieel is segmenten vaak interessanter plus meer tripjes is leuker. Vind je tijd, geld of comfort het belangrijkste bij het behalen van status?
     
  7. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Als de business class deal van KLM nog leeft (ex-Mad naar China) dan ben je voor laten we zeggen 2100 euro aan vluchten gold (retourtje ams-mad + 2x MAD-AMS-CHINA) geloof ik
     
  8. jos pampus

    jos pampus Newbie

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    beste ik heb 1 week per 2 maanden er voor uit getrokken om te gaan vliegen comfort vind ik het belangrijkste geld wat minder.
    de statussen wil behalen om later verder weg te gaan en dan comfortabel te reizen dus dacht ik om binnen europa segmenten te gaan doen voor de status alleen vind ik het bezonder moeilijk uit te zoeken welke vlucht wel mee telt en welke niet, ik zou bv in een week tijd zoveel mogelijk segmenten te doen en 2 maanden later weer alleen hoe zoek ik de beste verbindingen voor de beste prijs.en waar te boeken ?
     
  9. charley020

    charley020 Newbie

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    21
    Trofeepunten:
    8
    Kan natuurlijk niet in je portomonee kijken..Voor ongeveer 1000 euro vlieg je business van TLV naar China met KLM dit levert rond de 18000 level miles op. Dan ben je vrijwel Silver. Deze optie is vrij eenvoudig.

    Segmenten gaat meer tijd in zitten maar ben je wel een echte IVV'er :cool: en haal je waarschijnlijk goedkoper gold. Mocht je er voor kiezen om je status te behalen via segmenten heb je ook de Amex FB truc ;)
     
  10. jos pampus

    jos pampus Newbie

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    zou je dit iets makkelijker voor me kunnen specificeren?

    ams-mad
    mad-ams-china dit 2x ?

    voor 2100 euro
     
  11. jos pampus

    jos pampus Newbie

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    amex fb truc ?

    ik ben al 8 jaar in bezit fl blue gold amex ? wat is de truc die 4 segmenten?

    tlv naar china is zo ruim kun je deze iets meer specificeren voor me en hoe zoek ik dat het makkelijkste op?
     
  12. charley020

    charley020 Newbie

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    21
    Trofeepunten:
    8
    Deze is vanuit Madrid maar tel aviv leeft volgens mij ook nog..
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      221,1 KB
      Weergaven:
      25
  13. jos pampus

    jos pampus Newbie

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    op zich een mooie alleen vlieg ik liever in 1 keer door een week daar in me eentje zie ik niet zo zitten[alhoewel ik chinees eten heerlijk vind] hoe kan je zoeken dat het een schema word dat je meerdere vluchten achterelkaar maakt ik zie hier vaak van die mooie schama op het forum?
     
  14. jos pampus

    jos pampus Newbie

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    is het een optie om bv zo'n ticket te boeken en in die tussen liggende periode het zelfde ticket andersom te boeken ? zodat ik de volgende dag weer terug vlieg?
     
  15. jvz

    jvz Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Dit topic wordt zo langzamerhand wat moeilijk te volgen. Punten, komma's en hoofdletters helpen Jos! En ben vooral bereid om zelf ook veel te puzzelen en te experimenteren met ITA, google flights en OTA's.
     
  16. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    TLV-China levert je ongeveer 23.000 level miles op. TLV-AMS-TLV is al goed voor 10.000 level miles. Je kan het ook nog routen via CDG, dan krijg je nog eens 3750 level miles erbij. Dan is het iets als dit: TLV-CDG-AMS-HGH-AMS-CDG-TLV.
     
    charley020 vindt dit leuk.
  17. jos pampus

    jos pampus Newbie

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    je heb gelijk ik vind het lastig om dingen goed te typen ik zal me best doen.
    ik zit al 12 weken iedere dag een paar uur te puzzelen maar ik ga hiermee door !
    gaat wel goed komen!
    aldoende leert men.

    gr jos
     
    Lionell vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina