InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

1. NielsM

NielsM Newbie

Leuk Bevonden:
    41
    Trofeepunten:
    13
    Bedankt voor de info! Ik heb inderdaad ook de promo-reward van AUH naar AMS geboekt voor tweede helft oktober... Dus ik ga er vanuit dat het met een omgebouwde A330-300 zal zijn...

MarcoK vindt dit leuk.
  2. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.549
    Trofeepunten:
    653
    Iemand hier nog tips voor een leuke winterzon bestemming? Het midden-oosten en de cariben hebben we al gedaan.

3. MVA20

MVA20 Silver Member

Leuk Bevonden:
    974
    Trofeepunten:
    123
    R I O de Janeiro! ;):cool:

vlieggraagverweg en lloydje33 vinden dit leuk.
  4. Grouchy

Grouchy Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.157
    Trofeepunten:
    428
    Zoveel keus! Midden-/Zuid Amerika, (Zuid) Afrika. Mauritius ofzo en het is ook goed heet in Oceania. Meeste plaatsen kan je zon/zee/strand combineren met cultuur/nature enzovoort.

lloydje33 vindt dit leuk.
  5. Javadest

Javadest Blue Tier

Leuk Bevonden:
    372
    Trofeepunten:
    63
    Costa Rica! Ideaal voor surfen, prachtige natuur, weekendtripje naar bijvoorbeeld Bocas del Toro in Panama of Nicaragua is vanuit het hele land goed te doen én de mooiste zonsondergangen die er zijn

MichaelNight, Jurian en lloydje33 vinden dit leuk.
  6. Grouchy

Grouchy Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.157
    Trofeepunten:
    428
    Deze maand 5 keer van AMS gebruikt gemaakt. Was van te voren een beetje huiverig (u weet wel vanwege die vakantie perikelen de afgelopen jaren). Moet zeggen dat ik prettig verrast was. Het is druk dat wel, Schiphol/de airlines lijken echter de zaken over het algemeen goed in orde te hebben, fijn om dit te zien.

Vanochtend Vanmiddag ook ene Guido, een uitmundende purser gehad op m'n vlucht naar VIE. De purser gaf alle EBC pax een hand voor het opstijgen en introduceerde zichzelf aan iedereen, daarna top service & met naam aangesproken, en op het einde nogmaals een hand en bedankte iedereen persoonlijk namens KLM. Uitmuntende gastheer voor KL.

arjen05, beuse242, Goffe de Boer en 6 anderen vinden dit leuk.
  7. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    1.982
    Trofeepunten:
    648
    Complimentje ook doorgegeven aan KLM?

8. Grouchy

Grouchy Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.157
    Trofeepunten:
    428
    Nee, dat verdwijnt helaas in een zwart gat bij KL/AF en komt nooit aan bij de despbetreffende afdeling/persoon, geloof ook niet dat ze een strive for five beloningstructuur hebben of S2B weggeven aan hun personeel?? Datapoints; mijn laatste 4 schrijven (3x DL compliment en 1 issue) (KLM handelt regelmatig wat af namens Delta). Helaas, geen antwoord/follow up of wat dan ook en heb het uiteindelijk na een aantal weken/maanden elke keer direct met DL mogen afhandelen. En om dit nu ook via Delta af te handelen....

9. Jurian

Jurian Blue Tier

Leuk Bevonden:
    134
    Trofeepunten:
    33
    Kaapstad, Costa Rica zijn zeker aanraders om de kou te ontvluchten!

lloydje33 en beuse242 vinden dit leuk.
  10. jongesander

jongesander Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Iemand die een suggestie heeft voor een hotel in Hong Kong? In september kom ik na een vlucht van ca. 16 uur aan vanaf New York in Hong Kong. Het is dan inmiddels 's avonds.

De volgende dag vlieg ik om 14.05 uur door naar Seoul.

Aangezien ik de dagen voor aankomst in Hong Kong al een aantal dagen in NYC ben geweest, ga ik denk ik vooral voor wat ontspanning (zwembad + goed bed + eventueel wat sport). Daarnaast liefst iets waarbij ik niet al te lang onderweg ben vanaf het vliegveld.

De volgende opties al bekeken:

- Auberge Discovery Bay Hong Kong (kwartier rijden vanaf HKG, lekker rustig zo te zien, aardig te betalen met € 131,00;
    - Hong Kong SkyCity Marriott Hotel (praktisch naast het vliegveld, Marriott bedden zjin altijd goed, maar wel wat duurder met € 178,00 non refundable zonder ontbijt);
    - Novotel Citygate Hong Kong (beetje hetzelfde als Marriott, maar over het algemeen heb ik weinig met Novotel hotels);
    - The Olympian Hong Kong (stukje verder weg maar ziet er wel erg chique uit. Qua prijs in lijn met Marriott en Novotel en je lijkt er veel meer voor terug te krijgen).

Nou ja, ik heb geen Hong Kong ervaring dus mogelijk heeft iemand anders nog een goede tip. Hoeft beslist niet chique te zijn, wel lekker relaxed en ik vind een goed bed heel belangrijk. Qua kosten wil ik in ieder geval < € 200,00 blijven.

11. RickJansen

RickJansen Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.627
    Trofeepunten:
    478
    Ik heb een keer in het airport hotel op HKG geslapen...dat beviel me niet slecht! Mega uitzicht op start / landingsbanen en prima kamers vond ik

jongesander vindt dit leuk.
  12. jongesander

jongesander Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Dank. Bedoel je dan het Regal Airport Hotel, Marriott of Novotel?

13. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.729
    Trofeepunten:
    523
    @jongesander ik heb geen tip, maar zo te zien ga je een leuke trip maken :)

jongesander vindt dit leuk.
  14. RickJansen

RickJansen Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.627
    Trofeepunten:
    478
    Ik moest in mei kiezen...moest vanaf de VAE naar Manila / Boracay toe. Ik had nog 6000 miles nodig bij EY om gold te worden...best prima dus. Maar...dan moest ik zelf een extra vlucht regelen van MNL naar Boracay...en dat kostte dan een stuk meer. Kwam ik op Philipines uit...premium economy all the way voor 680 euro...niet slecht! En...ze adverteren duidelijk dat je je miles bij EY Guest kan plaatsen. Keuze snel gemaakt....! Maar...het duurde en het duurde tot ze er op stonden...daarom eens gaan mailen...'technische problemen'. Nu staan ze er eindelijk op...8600 miles (100%)...maar alleen als guest miles en niet als level miles. Nazoeken levert op dat dit inderdaad het geval is...maar daar adverteren ze niet mee! :O Dus een beetje dubbel gevoel...zeker met de EY shop is 8600 best prima te spenderen...uiteindelijk zelfs nog 120 euro teruggekregen van Philipines omdat de vluchten naar Boracay niet door konden gaan...maarja...maarja...miles miles!

lloydje33 vindt dit leuk.
  15. RickJansen

RickJansen Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.627
    Trofeepunten:
    478
    Ik moest in mei kiezen...moest vanaf de VAE naar Manila / Boracay toe. Ik had nog 6000 miles nodig bij EY om gold te worden...best prima dus. Maar...dan moest ik zelf een extra vlucht regelen van MNL naar Boracay...en dat kostte dan een stuk meer. Kwam ik op Philipines uit...premium economy all the way voor 680 euro...niet slecht! En...ze adverteren duidelijk dat je je miles bij EY Guest kan plaatsen. Keuze snel gemaakt....! Maar...het duurde en het duurde tot ze er op stonden...daarom eens gaan mailen...'technische problemen'. Nu staan ze er eindelijk op...8600 miles (100%)...maar alleen als guest miles en niet als level miles. Nazoeken levert op dat dit inderdaad het geval is...maar daar adverteren ze niet mee! :O Dus een beetje dubbel gevoel...zeker met de EY shop is 8600 best prima te spenderen...uiteindelijk zelfs nog 120 euro teruggekregen van Philipines omdat de vluchten naar Boracay niet door konden gaan...maarja...maarja...miles miles!

16. Goffe de Boer

Goffe de Boer Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    428
    Voor zover ik weet kan je alleen bij Etihad zelf status miles sparen.

17. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.008
    Trofeepunten:
    333
    Even nog terugkomen op het melden bij de FA.
    Zojuist terug gekomen uit Detroit met Delta en nu waren het geen kinderen, maar 1 volwassen vrouw die gewoon iedereen om haar heen tot overlast was. Ze zat naast mij (gelukkig wel met gangpad ertussen!) dus ik kon haar redelijk negeren, maar ik had al een aanvaring met haar tijdens boarden omdat ze het gangpad bleef blokkeren (ze was niet slank!) en ik zat in dezelfde rij, maar aan andere kant van het gangpad. Dus ik vraag vriendelijk of ze klaar is met haar tas leeg te maken en of ik erbij kan zodat ik snel mijn tas in de bagagebak kan gooien en kan gaan zitten. (ik zorg dat ik al mijn spullen al heb voordat ik ga boarden zodat ik alleen mijn tas erin hoeft te gooien en kan gaan zitten.) Maar zelfs mijn vriendelijke toon kon de dame niet waarderen en kreeg ik de wind van voren.
    Nou tijdens de vlucht was ze echt flink bezig. Dit was er ook zo een die zich eerdere keer aan de voorstoel optrekt en zich in de zetel neerploft. Nu was ze zeker meer dan 120 kg, dus dit had nogal een impact. En ze stond wel 20 keer per uur op om iets te doen. Vooral naar de galley lopen om nog meer eten te halen, want na 10 keer op het serviceknopje te hebben gedrukt vond de crew het wel welletjes en werd ze genegeerd.
    Degene die er het meeste last van had was de heer in de stoel voor haar want die werd iedere keer gelanceerd als ze zich aan zijn stoel optrok om op te staan. Die was er na een uur echt helemaal klaar mee en die zei er ook wat van, maar de reactie was hetzelfde als naar mij: zak er maar in!
    Dus na 2 uur haalt deze heer de crew erbij en doet zijn beklag. Je zou verwachten/hopen dat de dame in kwestie wordt aangesproken? Maar nee, de heer kreeg als compensatie $50 credit aangeboden en iedereen in die rij ook. De vrouw werd niet eens aangesproken, maar men werd gewoon "afgekocht"om te zwijgen. Vind ik toch een beetje vreemde gang van zaken en hierom heb ik er weinig vertrouwen in om de crew op bepaalde zaken aan te spreken zodat zij het oplossen.

arjen05, Goffe de Boer, Didier13 en 9 anderen vinden dit leuk.
  18. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.731
    Trofeepunten:
    1.573
    Groeten uit Days Inn hotel bij JFK, zo meteen de shuttle bus weer op naar JFK voor het vervolg van mijn tier point run. De afgelopen dagen waren gezellig met mijn 2 Engelse medereizigers.

Door de vertraging uit LHR naar JFK was ik blij dat ik een overnachting had voorzien. De ene Engelsman had een hele korte aansluiting in JFK en zijn vlucht was overboekt dus complete chaos en de andere heeft door andere vertragingen nog tot 23u in JFK gezeten... Ik heb op mijn gemak kunnen eten, douchen en slaap ingehaald (ondanks de jetlag, werd om half 3 wakker en dacht dat ik me had overslapen).

BA First was een prima ervaring ondanks de hitte. Vertraging kwam omdat ze het vliegtuig niet gekoeld kregen door een kapotte APU. Initieel was het 39 graden aan boord, toen we boarden was het 30 graden. Het enige wat gekoeld was op dat moment was de champagne. Prima crew en service gedurende de hele vlucht. Ik kijk al uit naar de terugweg, dan een nachtvlucht.

Ambtenaruh, Grouchy, Goffe de Boer en 14 anderen vinden dit leuk.
  19. Sandor

Sandor Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.245
    Trofeepunten:
    428
    Wat is 't? Ziet er niet per se heel Italiaans uit. Eerder Aziatisch?

20. kevinvdwal

kevinvdwal Silver Tier

Leuk Bevonden:
    230
    Trofeepunten:
    268
    Daar heb ik nog een trouma van :eek:
    Eten wat je aankijkt. :p

WorldTraveller, Lionell en VinceG vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina