Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

1. jongesander

jongesander Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Wel jammer, scheelt een levendige competitie op dit forum ;-)

Flying doc vindt dit leuk.
  2. WHM

WHM Blue Tier

Leuk Bevonden:
    348
    Trofeepunten:
    63
    Klopt, je hebt gelijk

3. appie

appie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    61
    Trofeepunten:
    28
    Ok, iets meer uitleg

Ik heb 2 AMEX FB gold kaarten, 1 zakelijk en 1 privé. Alleen ga ik vanaf december de jaar-fee betalen, dus dan worden 2 kaarten wel duur...
    dus als ik er toch 1 ga opzeggen, dan levert dit nog wat extra Miles en segmenten op. Beetje flauw misschien...

4. WHM

WHM Blue Tier

Leuk Bevonden:
    348
    Trofeepunten:
    63
    Ok, iets meer uitleg

Ik heb 2 AMEX FB gold kaarten, 1 zakelijk en 1 privé. Alleen ga ik vanaf december de jaar-fee betalen, dus dan worden 2 kaarten wel duur...
    dus als ik er toch 1 ga opzeggen, dan levert dit nog wat extra Miles en segmenten op. Beetje flauw misschien...[/QUOTE]

Duidelijk.

Je kunt voor het verstrijken van je jaarfee termijn, AMEX bellen en meestal krijg je de optie 20,000 miles en 3 maanden dubbele miles ALS je je kaart verlengt met één jaar. De extra vluchtsegmenten van AMEX FB credit card krijg je pas in April bijgeschreven.

In jouw geval kan je een paar maanden lid blijven tot je segmenten in April krijgt bijgeschreven. En dan opzeggen en dan krijg je restitutie van je resterende maanden vooral je al betaald hebt.

5. FlyRicky

FlyRicky Silver Member

Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Ook hoef je op zich niet twee kaarten aan te houden... Je kan bij AMEX voor dezelfde rekening een 'additional card' aanvragen voor jezelf.

Dit gebruik ik zelf ook om privé en zakelijke aankopen gescheiden te houden. Aan het einde van de maand worden de charges van je AC los op je eindrekening weergegeven.

6. appie

appie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    61
    Trofeepunten:
    28
    KLopt dat is het idee voor jaar 2. In eerste jaar kon ik zo 2x signup bonus en QF binnenhalen.

Idee is nu:
    1 kaart proberen te verlengen met 20k Miles en 3 mnd extra punten
    1 kaart upgraden naar platinum, 20k Miles en 8QF binnenhalen, en zodra die binnen zijn opzeggen.

Of is dat te gemeen?

7. FlyRicky

FlyRicky Silver Member

Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Ik kan me niet voorstellen dat AMEX daar in mee gaat eerlijk gezegd, maar voor de best kans zou ik het sowieso 2x los aankaarten bij verschillende agents (dus niet in 1 telefoongesprek beiden proberen te doen).

Verder zou ik tweede kaart dan pas upgraden naar platinum ná de maand waar in je kaartbijdrage wordt afgeschreven van de Gold kaart. Dan ontvang je 4 + 8 QF's na upgraden.

Carel1 vindt dit leuk.
  8. appie

appie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    61
    Trofeepunten:
    28
    Dat had ik eerlijk gezegd ook niet met 2 dezelfde kaarten verwacht. Ze zeiden ook dat ik maar 1x de signup bonus zou krijgen, maar kreeg uiteindelijk voor beiden zowel de signup bonus als de 4QF

Het is wellicht een poging waard. Eerst 1 kaart verlengen (proberen 20k+3 mnd dubbele punten), daarna via de website een upgrade voor de andere aanvragen (20k bonuspunten).

9. flyingblue86

flyingblue86 Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Ik heb nu drie keer geprobeerd mijn drie maanden in januari in te laten gaan omdat ik dan op vakantie ga (5 weken). Steeds wordt gezegd dat dit niet kan, maar nu lees ik hier dat het gewoon zou kunnen. Wat kan ik nog proberen? Mij is ook aangeboden 20.000 miles en drie maanden dubbele punten.

Is het verder nog mogelijk om per 15 oktober (afloop jaar) te verlengen, de 20.000 miles en dubbele punten te ontvangen om vervolgens na drie maanden op te zeggen? (moet nu namelijk m'n jaarlijkse fee betalen).

Daarnaast overweeg ik om terug te gaan van Gold naar Silver als (kostenloos) opzeggen niet kan. Kan ik na ontvangst van de 20.000 miles en dubbele punten teruggaan naar Silver? (eventueel met nieuw aanbod?)

10. flyingblue86

flyingblue86 Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Gister mijn FB Amex Gold card alsnog verlengd met 20.000 miles en drie maanden dubbele punten die vanaf januari tellen (opeens was het geen probleem om de drie maanden later in te laten gaan...).

Hebben mensen ervaring met het wisselen van Gold naar Silver? De 20.000 miles zijn al zichtbaar in mijn Amexaccount, hoe lang zou ik moeten wachten om te downgraden naar Silver? Raak ik dan de 20.000 miles of de drie maanden dubbele punten kwijt?

11. Arjan69

Arjan69 Silver Member

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Vorige week vrijdag mijn FB AMEX Gold geüpgraded naar Platinum. Ik had de 8 segmenten nodig om FB Gold te blijven. De 20.000 bonus Miles komen ook nog steeds goed van pas, nog 60.000 te gaan vóór april 2017, het moment dat ik onze huwelijksreis ga boeken. ;)

Melchior, Heidi, Wes en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. Melchior

Melchior Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    111
    Trofeepunten:
    43
    Ja je kunt altijd terug. Ik heb net ook gebeld met wat vragen over upgraden van Gold naar Platinum en de werknemer die ik sprak begon zelf over deze truc. Dus nu naar Platinum gaan, 8 vluchten en 20k miles pakken en dan downgraden. Dan krijg je zelfs de jaarbijdrage verrekend.

13. Denzi

Denzi Silver Tier

Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Na hoeveel maanden kan je downgraden, of anders gezegt, hoeveel kost dit truukje je in verhouding met de normale (gold) jaarbijdrage en dan nog meerekenen dat je normaal op je jaarlijkse gold korting kan krijgen en puntenbonus (al krijg je deze in je platinum periode ook)

14. Dtto

Dtto Newbie

Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    Bedankt allen voor de goede info, kwam nav mijn zoektocht naar welke FB Amex Creditcard het beste bij mij zou passen hier terecht.
    En uiteindelijk via iemands link een paar pagina's hiervoor, indien alles wordt goedgekeurd, wat extra miles kunnen bemachtigen, thx!

Arjan69, Flying doc, Wes en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. RickFlyer

RickFlyer Newbie

Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    18
    Hi,
    Gisteren fb amex silver geüpgraded naar gold, 12,5k award bonus, terwijl ik de silver pas 5mnd. heb... daarvan had ik in die tijd ook een bonus van ong. 5k miles. Is iemand bekend met de extra voordelen van de gold card t.o.v. silver (heb nu trouwens gold vanwege de mogelijkheid tot het sparen van level miles)
    Thnx!

16. ITZ

ITZ Newbie

Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    8
    Apart, probeerde ook te upgraden maar kreeg te horen dat dat niet mogelijk is omdat het binnen de 6 maanden periode is..

17. FlyRicky

FlyRicky Silver Member

Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Zal wel met je uitgaven patroon en een beetje geluk om de juiste agent aan de lijn te krijgen liggen.

18. liindaa_01

liindaa_01 Newbie

Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    3
    Laatst online via Paypal wat gekocht bij Praxis en in de winkel teruggebracht. Mevrouw in de winkel gaf aan dat omdat ik het met paypal had betaald zij mij het geld gewoon mocht teruggeven. Dus wel gewoon de miles gepakt ;)

jongesander vindt dit leuk.
  19. liindaa_01

liindaa_01 Newbie

Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    3
    Weet een van jullie of er bij de aanvraag van een FB AMEX gekeken wordt naar de combinatie van benaming rekeningnummer en aanvrager? Dus, kan ik mijn moeder een kaart laten aanvragen (via mijn referral offcourse), en dan de afschrijvingen via een van mijn eigen rekeningen laten lopen?
    Ik weet dat het vrij duur is om Miles over te schrijven, maar als zij een AMEX neemt, en we met die kaart een hotel boeken (via de Pointshoud actie op dit moment), dan zijn dat toch een mooi aantal miles waar ik wat mee kan :)

20. ITZ

ITZ Newbie

Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    8
    Ik denk met name het laatste. Al bevestigde de agent die ik de eerste keer aan de lijn had dat het wel mocht. Mijn jaarlijkse spend is rond 40-50K. Niet extreem hoog maar ook niet heel laag. Denk daarom dat het voor Amex ook wel interessant zou kunnen zijn.

Maarja.. regels zijn regels.

Deel Deze Pagina