American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

1. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    577
    Trofeepunten:
    123
    Ik heb inmiddels die 300 gekregen, na boeking van 4 vluchten. Geld werd binnen 48 uur van boeken gecrediteerd.

Ruut vindt dit leuk.
  2. Francisco_NL

Francisco_NL Newbie

Leuk Bevonden:
    35
    Trofeepunten:
    13
  3. ikverzinnogweliets

ikverzinnogweliets Newbie

Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    8
    Verwacht niet veel meer dan wat kruimels voor EU kaarten. Elders al gelezen dat deze update enkel van toepassing is voor de Amerikaanse Platinum Amex.

Francisco_NL en Ruut vinden dit leuk.
  4. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.167
    Trofeepunten:
    223
    Francisco_NL en Vliegende_Keep vinden dit leuk.
  5. Francisco_NL

Francisco_NL Newbie

Leuk Bevonden:
    35
    Trofeepunten:
    13
    Is ook mijn angst….

6. ikverzinnogweliets

ikverzinnogweliets Newbie

Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    8
    Zojuist voor de twee keer gebeld en zelfde offer gekregen. Heb het maar geaccepteerd want sta op het punt om vliegtickets te boeken.

Over de extra punt per spend. Telefonisch werd er gezegd dat het 3 dagen duurt. Ik geloof hem op zich wel, maar iemand meegemaakt dat het in de praktijk eerder is?

7. B_in_T

B_in_T Blue Tier

Leuk Bevonden:
    157
    Trofeepunten:
    43
    Zag net dat de cashback actie is verlengd t/m 24 juni. Op de AMEX experiences app staat nog t/m de 19e, maar als je doorklikt naar de registratie site staat er wel de 24ste.

Weet iemand misschien of losse SAF betalingen ook de cashback krijgen? Wellicht heeft iemand dat al geprobeerd?

Bijgevoegde bestanden:

8. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    577
    Trofeepunten:
    123
    Kan ik je morgen zeggen. Ik heb eergister een boeking gedaan waar 24,- SAF op zit, zal morgen wel verwerkt zijn.

9. B_in_T

B_in_T Blue Tier

Leuk Bevonden:
    157
    Trofeepunten:
    43
    Bij mij duren de KLM transacties erg lang, zelfs die van 16 juni is nog niet verwerkt (staat nog op licht grijs in de app en niet in het zwart). Ik had AMEX gebeld en belangrijk is dat de transactie compleet verwerkt is op uiterlijk 24 juni. Als je de 23 of 24ste een ticket koop en de echte verwerking is door KLM pas op de 25ste afgerond, dan krijg je daar de cashback niet meer over.

10. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    628
    Trofeepunten:
    123
    Even wat oude koeien uit de sloot halen.

Ik lees op Reddit dat dit soort transfers tegen de voorwaarden zijn. En dat er mensen zijn wiens AMEX-rekeningen zijn geblokkeerd.

Zijn hier mensen die dit nog steeds doen?

11. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    577
    Trofeepunten:
    123
    Antwoord is Ja :)

Losse boeking van 24 euro leverde een whopping 2,40 op.

B_in_T vindt dit leuk.
  12. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    628
    Trofeepunten:
    123
    Ik denk niets, ik hoop op een beetje. De concurrentie in de VS is moordend, het aantal cc's dat mensen hebben ook (incluis schuld). Zoiets zie ik gewoon niet gebeuren in de EU, waar er nu te veel reguleringen zijn (o.a. op financieel vlak).

13. B_in_T

B_in_T Blue Tier

Leuk Bevonden:
    157
    Trofeepunten:
    43
    Ach, alle kleine beetjes helpen :D
    Maar inderdaad 10% lijkt veel, maar ik heb enkel een paar goedkope Schengen vluchten geboekt van 150-160 euro elk. Dan krijg ik misschien wel 15-16 euro voor terug, maar normaal reserveer ik via klm.be omdat die geen resrveringkosten heeft en .nl wel à 7 euro pp. Als ik die extra kosten van de cashback haal is het nog maar 8-9 euro dat ik daadwerkelijk uit de actie haal. Jammer dat ik voor dit jaar geen lange vluchten meer moet reserveren, volgend jaar pas weer. Voor dit jaar is inmiddels alles gereserveerd. Maar voor lange vluchten en/of business class is het natuurlijk wel een erg leuk actie :)

14. Ambtenaruh

Ambtenaruh Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.824
    Trofeepunten:
    253
    Heuj heuj, laat die koe lekker verdrinken :cool:

15. finsdeflyer

finsdeflyer Newbie

Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    3
    Ik ken wel wat mensen die het gedaan hebben maar met de huidige MR ratios lijkt dit me erg veel risk voor zeer weinig reward. Ook bestaat er het risico dat ze (evt. met terugwerkende kracht) fees rekenen voor cash advances.

Afgezien van grote en structurele zakelijke uitgaven zie ik weinig risicoloze manieren om naast echte privé-uitgaven aan veel MR te komen zonder eigen kosten. Is toch allemaal een beetje geploeter in de marge in Europa.

16. Mark_85

Mark_85 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    316
    Trofeepunten:
    63
    Vraag: hoe zijn jullie ervaringen met Amex voor het geval je vrouw iets online gekocht heeft en per ongeluk tienduizenden punten gebruikt heeft voor koop met punten als foutje. Amex geeft in eerste instantie aan dat ze dit niet kunnen herstellen. Is dit nog te herstellen?

Deel Deze Pagina