Dat snap ik en had ik begrepen. Maar...bij het inchecken, of zelfs aan de balie...kan het zelfs zonder status bij sommige maatschappijen. Waarom dan hier niet? Maar, zoals @westi al aangeeft ligt dit echt bij AC denk ik. En dat is...opmerkelijk, me dunkt
Ja ik denk dus dat dit een combinatie is van het feit dat het geen benefit is en het beleid van de airline. Er zijn tegenwoordig best wel veel airlines die ook nog na de check in een toeslag rekenen voor het wijzigen van een stoel. En als het dan ook nog eens geen elite benefit is ben je dus overgeleverd aan de mogelijkheden die een check in / gate agent al dan niet heeft. Air Canada is daar dus niet uniek in.
Ik heb LH nog even nagekeken: daar krijg je bij OLCI ook gewoon een stoel toegewezen die je niet (gratis) kan wijzigen.
Als je 2 losse tickets koopt en door vertraging van de 1e vlucht haal je de 2e niet meer, is er dan een verzekering die de kosten van het wijzigen van het 2e ticket vergoedt? Amex heeft alleen maar "reisongemakken" en dan krijg je maar 200 EUR bij een gemiste vlucht en dat zal lang niet de kosten van het omboeken van een BC light ticket dekken (omboeken kan wsl niet, dus zal dan wel nieuw ticket worden).
Mee eens. Moet wel zeggen dat ik na heb gedacht om toch richting *A te gaan (of te blijven) maar ik vind OW echt wel wat beter, voor mij persoonlijk dan. Toen ik laatst met mijn gezin ging reizen kon ik voor alle vluchten 4 stoelen bij elkaar aan de nooduitgang selecteren, voor allevier de vluchten. Kijk...dan voel je je extra gewaardeerd
Die annulering op de dag van vertrek uit CUZ is waar ik een beetje mee zit. Als het 2 aparte tickets zijn, wordt dat een dure bezigheid om de retourvlucht naar Europa te wijzigen. Daarom zit ik nu te kijken om het 1 ticket te boeken. Om het nog een beetje betaalbaar te houden, zou de heenvlucht dan met KL via BOG gaan en dan door op Avianca naar LIM met een tussenstop van 2h30. Rechtstreeks via CDG kost 1000 EUR meer dan ik nu heb gereserveerd en dat vind ik een beetje te gek. Hoe is de overstap op BOG? Wordt de baggage doorgelabelled naar LIM? Ik vlieg BC, dus neem aan dat Avianca dan ook lounge access heeft op BOG? Ze zijn geen partner van ST, dus XP en/of miles kan ik denk ik wel vergeten?
afgelopen donderdag op BOG geland, voor een overstap werd iedereen door de immigratie gestuurd (nationaal, intl). Er zijn wel passes beschikbaar voor short connections die vervolgens door een snellere rij voor de immigratie mogen gaan, maar voor onze aankomst duurde het >1 uur. avianca heeft meerdere lounges (afhankelijk van de vertrekgate) en als alles onder KLM vluchtnr geboekt is krijg je gewoon miles en XP
OK nog 1 klaagzang over Air Canada dan...moet het toch érgens kwijt (al hadden jullie me gewaarschuwd).... Krijg zondag een mailtje; kom morgen ruim op tijd naar het vliegveld in verband met stakingen. Ok prima, mijn vlucht ging om 19:00 dus ik was er netjes al om 13:00. Kom ik bij de incheckbalie, zegt de mevrouw; meneer u bent veel te vroeg. Ik zeg...maar ik heb een mailtje gekregen...oh zegt ze, weten wij niks van. Ik kan wel alles labelen, maar u kunt hem over 2 uur pas inchecken....ok? Ik 2 uur gewacht, toen kon het ineens wel, bon. Door security (geen paspooortcontrole? Vond ik apart, aangezien het buiten Europa is, maargoed) gegaan en kom ik rond half 4 aan in de lounge. Sorry meneer, kom over een half uur maar terug, 3 uur vooraf de lounge in. Weer prima, het zal vast zo in de regels staan (bij OW nog nooit last van gehad). Ik kom een half uur later terug, staat me daar toch een rij...van ik denk wel 50 mensen. 1 er uit, 1 er in principe. Een uur later was ik aan de beurt...dus toch nog wel een heel uur in de lounge (die overigens prima was) kunnen vertoeven. Ik had automatisch een stoel gekregen aan het einde van het compartiment, wat ik tijdens een nachtvlucht opzicht wel fijn vind, want dan kan ik ongestoord reclinen. Nu heb ik deze wel vaker bij QR en EK en die kunnen in principe 'gewoon' naar achteren. Bij AC dus...niet. Ze staan echt tegen de wand aan, wat opmerkelijk is (was namelijk gewoon een 777-300), zelfde indeling als EK en QR. Vervolgens na het boarden nog ruim een uur moeten wachten alvorens we gingen taxiën. Was er dan niks goed? Ach jawel, het eten kon er goed mee door. En uiteindelijk in de lucht bijna alle vertraging goedgemaakt... Dus...jullie hebben bevestigd dat jullie meningen echt niet over de top zijn, volgende keer zal ik (nóg) beter luisteren
Dit is ook in de VS, ze vinden het belangrijker te checken wie er binnenkomt, niet wie er weggaan. (al ligt dat in geval van de VS tegenwoordig iets anders.....)
Voor internationale vluchten heeft avianca twee lounges die naast elkaar liggen. De normale lounge en de diamond lounge voor mensen met een diamond status bij avianca. Als je met klm of af vliegt, mag je ook de diamond lounge is. Voor je vlucht met avianca betwijfel ik het. Maar je kunt het altijd proberen. Praktisch gesproken kom je toch langs die balie.
Ik vloog eens vanuit LCY naar AMS. Daar zag ik twee Schotse zakenmannen (te horen aan het accent) die zo dronken waren dat ze amper konden staan. Of ze aan boord mochten heb ik niet gezien. Excessief drankgebruik is een groot probleem in het VK.
Ziet hier niet weer een of andere milieulobby achter die mensen voor korte vluchten uit het vliegtuig en in de trein wil krijgen? Wat natuurlijk een belabberd en niet-functionerend alternatief is
Ik weet niet of ik hier goed zit, maar mijn vraag is ook niet perse het openen van een nieuw topic waard. Ik vlieg binnenkort business en heb daardoor toegang tot Oneworld Lounge Schiphol. Ik heb ook een Priority Pass en kan daardoor ook naar de Aspire lounges. Welke kan ik het beste kiezen. Echt een mega eerste wereld "probleem" dit.
100% de OneWorld lounge. Prima lounge, terwijl de Aspire lounge helemaal niks is. Bovendien moet je eerst maar eens zien binnen te komen bij de Aspire lounge, ondanks je Priority Pass (vaak een wachtrij).
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nie...gpassagiers-gratis-handbagage-mee-mogen-nemen Leuk plan, maar als ik zie wat een gedoe boarden nu al oplevert met mensen die allerhande spullen in de overhead lockers opbergen die, zeker op narrow body aircrafts, simpelweg niet toereikend is dan vraag ik me af hoe dit in de praktijk moet gaan werken.
Daar kan je als luchtvaartmaatschappij op zich wel handig op inspelen natuurlijk. waar een wil is, is een weg. Je kan bijvoorbeeld nog steeds priority aanbieden waarin je garandeerd dat je als eerste aan boord gaat en dan ook zeker je handbagage aan boord mag meenemen, passagiers in de latere groepen moeten de bagage mogelijk afgeven bij het aan boord gaan. Er zijn genoeg maatschappijen die dit al doen en mensen willen best bijbetalen om gegarandeerd de handbagage mee te nemen. Daarnaast kan je ook het meenemen van ruimbagage veel voordeliger maken, zodat je mensen overhaalt om bagage als ruimbagage mee te nemen zodat je er niet de hele tijd mee hoeft te lopen op de luchthaven. Het lijkt mij persoonlijk wel goed dat er een standaardmaat komt waaraan elke luchtvaartmaatschappij moet voldoen zodat het voor iedereen duideilijk is.