American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

1. B_in_T

B_in_T Blue Tier

Leuk Bevonden:
    157
    Trofeepunten:
    43
    De Platinum hoofdkaarthouder mag per dag max 2 boxen afhalen, en dit max 2x per maand. De extra platinumkaart mag dit ook doen.
    Even opletten dat AMEX je geen boete in rekening brengt voor de 2 boxen die je vandaag te veel hebt betaald op je hoofdkaart. In de voorwaarden staat dat ze 20 euro per box in rekening brengen voor de boxen die je te veel afhaalt.

DirkOnTour vindt dit leuk.
  2. Lifeasemiel

Lifeasemiel Newbie

Leuk Bevonden:
    64
    Trofeepunten:
    18
    Ik zag dat de medewerker bij ons gewoon de euro's op boekte op rekening van AMEX bij Debiteuren in het kassa systeem.

16 euro in ons geval.
    Hoe ze dat terug herleiden naar de kaarthouder is mij onduidelijk?

In de voorwaarden staat ook dat je ook geen gebruik mag maken van de lounge en de box mag halen, maar dit doen ook veel mensen gewoon en krijgen geen rekening.

Vraag me dus af hoe streng de controles op de boxen zijn.

Zou wel chill zijn als je op 1 kaart gewoon extra's kan halen, drankjes meenemen scheelt weer geld aan boord bij low budget.

3. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.712
    Trofeepunten:
    598
    Er is momenteel weer een upgrade promotie. 70K punten, minimale spend 5/K voor 5 september.

philipphilip8 vindt dit leuk.
  4. Mark_85

Mark_85 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    316
    Trofeepunten:
    63
    Hoe zijn jullie ervaringen qua ontvangst van de fysieke creditcard? Ik heb de kaart 14 dagen geleden aangevraagd en nog steeds niks ontvangen.

5. Gin_klm

Gin_klm Newbie

Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    18
    De referral actie is ook soort van 'verlengd'. Deze is namelijk nog steeds 50k punten ipv de standaard 20k punten, geldig tot juli. T/m eergisteren was dit 100k punten

6. finsdeflyer

finsdeflyer Newbie

Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    3
    Heb je de mail dat je kaart onderweg is al ontvangen? Meestal is 'ie dan binnen een paar dagen binnen.

7. Samm

Samm Newbie

Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Weet iemand hoe het zit als je als een Amex kaart hebt van FB en dan daarnaast nog een reguliere aanvraagt. Krijg je dan wel nog de bonuspunten als je x bedrag besteed binnen die 3 maanden?

En hoe zit het met de referral heb zelf de FB Plat, heb verschillende mensen uitgenodigd met mijn Gold linkje (want Plat vonden ze niet aantrekkelijk) maar heb tot nu toe enkel iedere keer 50K punten bijgeschreven gekregen IPV de 30K die gold eigenlijk zou moeten opleveren. Is het standaard dat je de bonus krijgt van de kaart die je zelf hebt en werkt dit ook andersom zo dat als ik de Gold zou hebben en mensen de Plat link geef dat ik ook minder miles krijg? Ben heel benieuwd.

8. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.555
    Trofeepunten:
    653
    Ja je krijgt bij de aanvraag van een reguliere kaart ook de bonuspunten toegekend.

Referral gaat op basis van je eigen product ongeacht het product wat de introducee afneemt zoals in dit schema te zien is. 40k voor plat, 20k bij gold. upload_2025-5-10_21-14-13.png

Samm vindt dit leuk.
  9. Samm

Samm Newbie

Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Enorm bedankt!

lloydje33 vindt dit leuk.
  10. finsdeflyer

finsdeflyer Newbie

Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    3
    Hier gedowngrade naar Gold. Alles lijkt vooralsnog goed gegaan te zijn. PP account aangepast naar 4 bezoeken (gaat weleens mis afaik). Bijdrage voor partnerkaart werd automatisch deels gerestitueerd en kreeg direct een vervangende Green Card binnen.

Ook de aanmelding voor het 'oude' Gold dinertegoed ging goed, was even een paar dagen wachten na kaartactivatie. Dat is dus dubbel profijt dit halfjaar, aangezien ik ook al dinner for 2 van Plat gebruikt heb.

In de Amex Experiences app even uit moeten loggen en de nieuwe Gold aangemeld.

Volgens mij blijven de oude Amex kaarten nog (jaren?)lang werken, misschien zelfs tot de vervaldatum?

Moest snel een taxi boeken in Londen en daar stond mijn oude Green van 1,5jaar geleden nog in en deze werkte nog.

11. Robinho

Robinho Silver Member

Leuk Bevonden:
    362
    Trofeepunten:
    63
    Dus als ik als Green iemand refer die Platinum neemt krijg ik dus niet de 100k punten(of 50k)?

EDIT: zie het nu ook in de voorwaarden...damn..dat kost me flink wat punten..stom:confused:

EDIT2: dan maar hopen op dikke upgrade offer zsm!

lloydje33 vindt dit leuk.
  12. Robinho

Robinho Silver Member

Leuk Bevonden:
    362
    Trofeepunten:
    63
  13. Mark_85

Mark_85 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    316
    Trofeepunten:
    63
    Meer dan twee weken geleden Amex plat aangevraagd. Nog steeds geen kaart ontvangen dus naar heel veel moeite eindelijk iemand aan de telefoon te pakken gekregen....oh er is helemaal geen kaart verzonden....dan is er blijkbaar iets fout gegaan aan onze kant. Lekkere eerste indruk dit....

Ruut vindt dit leuk.
  14. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    571
    Trofeepunten:
    123
    Hartstikke slim juist. Nu weet je meteen wat het service level van AMEX in Nederland anno 2025 is ;)

Ruut vindt dit leuk.
  15. vlieg8877

vlieg8877 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    111
    Trofeepunten:
    43
    Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met de nieuwe verzekeraar van AMEX. Zelf heb ik gelukkig nog geen claim hoeven in te dienen.

Deel Deze Pagina