AMEX Dinnertegoed - deel je ervaring met restaurants

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door Bjorn, 7 dec 2022.

1. Wilmade

Wilmade Newbie

Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    8
    Zoooo, wat ben ik blij dat ik daar heb geannuleerd! Ik zou daar woensdag gaan eten, maar toen zag ik dat ze een Michelinster hebben — en dat zijn dus hele dure restaurants. Toen ik op Facebook las dat er restaurants zijn die een vijf- of zesgangenmenu verplichten waarbij je slechts twee gangen in korting krijgt, werd ik heel bang dat Flores dat ook zou doen, en dat we een dikke vette rekening zouden krijgen.

Ik heb Flores maandag een berichtje gestuurd met de vraag of zij dat ook verplichten, maar ik heb geen reactie gekregen. En nu hoor ik dat zij het inderdaad wél doen. Ik geloof dus ook helemaal niet dat ze dit niet wisten, want ik had ze maandag al een bericht gestuurd met vragen én info over het AMEX-programma...

2. Wilmade

Wilmade Newbie

Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    8
    Gisteren top avondje gehad bij de Goede Buren in Buren, was het enige restaurant in mijn omgeving. Was wel beetje bang gemaakt door de slechte reviews de afgelopen drie weken (ze zijn naar een nieuw pand verhuisd en dat ging blijkbaar met opstartproblemen). Maar alles verliep goed met vriendelijke bediening door de twee eigenaren en een enthousiaste dame uit Texas.

De chefkok bedenkt zijn eigen creaties met streekproducten en ook producten uit het zuiden waar hij vandaan komt. Hij komt elke gang persoonlijk toelichten. En bracht een twist aan elk gerecht wat verrassend was :)

Bij binnenkomst scanden we gelijk de QR-code via de amex app, en kregen we een menu in een AMEX-layout.

Je mocht kiezen uit het normale drie- vier- of vijfgangenmenu en kreeg dan €70 korting op de eindrekening. Wij kozen het driegangenmenu a €47 p.p. (waar dus €35 euro p.p. nog afgaat), daarin zat een drankje (ze hadden gelukkig ook 0.0% beschikbaar), een uniek hapje die hij zelf bedacht heeft, een broodplankje, voorgerecht, hoofdgerecht en dessert. Genoeg om vol te zitten!

Ik raad aan om op vrijdag of zaterdag te gaan, want dan is de eigenaar/chefkok zelf aanwezig – en dat voegt echt iets toe aan de ervaring. Houd er wel rekening mee dat tafelen hier wat langer duurt: gemiddeld ongeveer een uurtje per gang, wij zaten er van 19:00 tot 22:00 uur.

Er zaten nog meer AMEX-gasten om ons heen (denk 50/50 gisteravond). De chefkok is zelf ook al mega lang lid van AMEX! :)

Zelf drink ik geen alcohol, maar de mensen naast ons waren zeer enthousiast over de wijn.

De Goede Buren.JPEG IMG_4597.jpg

Unusualtravelblog, VinceG, Menno en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Lifeasemiel

Lifeasemiel Newbie

Leuk Bevonden:
    64
    Trofeepunten:
    18
    Vandaag wezen eten bij the Harbour Club Amsterdam Zuid.

Bediening was vriendelijk en bij ingang QR scannen en kregen we het menu.

Eten was heerlijk en opzicht prima portie. Denk met een schaaltje friet of salade erbij dat het helemaal af was.

Nu was het enkel hoofdgerecht en voorgerecht zonder iets erbij. Desert niet genomen gezien t tijdstip

Wel lekker kunnen lunchen voor 20 euro aan drankjes.

Bijgevoegde bestanden:

Domans en Sokkenpop vinden dit leuk.
  4. tomhster

tomhster Newbie Premium Member

Leuk Bevonden:
    97
    Trofeepunten:
    18
    Ge AmEx'd bij 't Fnidsen in Alkmaar. De AmEx klanten werden aan dezelfde kant van het restaurant geplaatst. Wel gevraagd naar allergieën, maar verder op zich geen keuze. Een tussengerecht van de chef op eigen kosten bijgevoegd, maar van de kaart kiezen kon voor dit tussengerecht ook. Amuze, heerlijke steak tartare als voorgerecht, een fantastische bisque/fruit de mer als tussengerecht en kalfsentrecote als hoofdgerecht gegeten. Zeer smaakvol. Als je slechts de standaard 2-gangen zou nemen zou je als volwassen man niet genoeg hebben gehad, maar nu met een acceptabele bijbetaling een prima avond gehad. Qua waarde schat ik het voordeel op 40 euro p.p.,

lloydje33, Ruut en FlyingNelus vinden dit leuk.
  5. FlyingD

FlyingD Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Wij hebben gegeten bij Little V in Rotterdam.
    Dit was echt fantastisch. Goede uitleg en absoluut voldoende eten.

Netjes bij de deur moet je een amex code scannen vanuit je AMEX experience app. Aan tafel leggen ze uit dat er een surprise menu wordt geserveerd en vragen ze naar je allergieën.

Cocktails zijn super en ook de alcohol vrije cocktails. Ik heb daarna nog zelf een toetje bij genomen omdat ik niet mij kon inhouden. Een restaurant waar ik zeker nog een keer heen zou gaan.

Het zou wel fijn zijn als iedereen reageert hier in het forum omdat dan ook duidelijk is welke restaurants zich netjes aan de regels houdt.

6. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.729
    Trofeepunten:
    523
    Little V Den Haag gekozen voor amex diner. Scan bij de entree. Waren met koppel die gewoon van de kaart aten. Op initiatief van medewerker werden er verschillende gerechten op tafel gezet om te delen. Menu Diner for 2 werd netjes als 0,00 op de rekening gezet. Erg lekker gegeten. Minpunt was alleen dat drankjes meerdere keren om gevraagd moest worden, bediening was traag. Ook afrekenen was geen haast mee, en dat is zacht uitgedrukt.

7. dutchskies

dutchskies Blue Tier

Leuk Bevonden:
    200
    Trofeepunten:
    43
    Mijn Dining for 2 experience vandaag gehad bij Salon de Provence in Breda, zéér geslaagd. Concept: standaard twee gangen inbegrepen, optioneel uit te breiden naar vijf gangen tegen €25 per gang.

Ik heb gevraagd of het mogelijk was om de QR code twee keer te scannen, eenmaal via Amex Platinum en eenmaal via Amex Gold business. Die kaart had ik net aangevraagd ivm 60k punten + 1 jaar gratis deal. Ondanks twijfel of dat goed zou gaan werd hier totaal niet moeilijk over gedaan, waarmee ons diner werd geüpgradet naar vier gangen gratis.

Zeer lekkere gerechten, goede bijpassende wijnen. Zéér attent personeel. Zit tegen sterwaardig niveau.

Zelf nog supplement naar wagyu A5, nagerechten, bijpassende wijnen, koffie en toebehoren gekozen. Restfactuur kwam uit op net iets boven de €100.

8. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    539
    Trofeepunten:
    123
    Dit geslaagde diner was bij Het Prentenkabinet in het mooie Leiden!
    Ik eet zelf vegetarisch, maar in het AMEX Menu was ook keuze uit vlees en vis. Zo geslaagd gegeten dat ik er met pasen (ook zonder amex) nog eens terug ga. Erg aardige bediening, leuke locatie en zeer smakelijk eten.

IMG_7103.jpeg <Hoofdgerecht: hasselback van Zoete Aardappel.
    IMG_7097.jpeg <Voorgerecht: groentetuintje met quinoa en kwarteleitjes.

Gin_klm vindt dit leuk.
  9. Ready2Board

Ready2Board Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    742
    Trofeepunten:
    348
    Ik ben er afgelopen zaterdag geweest. Feitelijk dezelfde ervaring als @Rem76
    Prima 3-gangen diner. Wel wat extra betalen voor wat friet, brood en salade. Kwaliteit van het eten was goed. De halve zaak zat volgens mij vol met Amex mensen want de bediening liep van tafel naar tafel met de QR code die gescand moest worden :D

Wel duurde het allemaal lang, er zat gemiddeld een uur tussen de gangen.

10. Worldtraveller342

Worldtraveller342 Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Gisteren geweest bij het Kreitenhuys in Udenhout.
    De keuze is helaas weinig, maar wat je krijgt is voldoende. Mijn vrouw en ik zaten in ieder geval vol.

Bij binnenkomst scan je de qr code en krijg je een menu in amex layout.
    Het voorgerecht op de menu is geen keuze. Het bestaat uit 3 gerechten voor 2 personen.
    Bij het tussengerecht heb je wel een keuze tussen 2 soep soorten.
    Bij het hoofdgerecht heb je de keuze tussen 3 gerechten, waar een portie friet met mayonaise bij zit.

Op de bon komt uiteindelijk alleen de drankjes te staan en eventueel een dessert, als je deze neemt. Als ik het algemene menu bekijk, dan schat ik dat deze "3 gangen menu" op ongeveer €47 p.p. uitkomt.
    20250419_165903_resized.jpg 20250419_170828_resized.jpg 20250419_173539_resized.jpg 20250419_180744_resized.jpg

11. Domans

Domans Newbie

Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    Bij de Harbour Club Vinkeveen was precies hetzelfde menu. Waren veel mensen met AMEX om ons heen. Vond het eten wel erg lang duren en ook onze drankjes werden tot tweemaal toe vergeten door de ober. Het eten zelf was wel prima. Bij de volgende ronde gaan wij naar een ander restaurant.

12. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.555
    Trofeepunten:
    653
    Hier vorige week bij Sound&Soul Foodbar geweest in Lent,
    Op de tafel stond een mooi bord met Amex reservering (zeker nog 4 gasten om ons heen met ook Amex). Kregen glas procecco en de keuze was of het verassingsmenu van €39,95 of voor €39,95 op de reguliere kaart bestellen. Bij afrekenen de QR code gescand. Bij een andere gast in het restaurant liep de Amex app vast maar dat zou het restaurant regelen. Prima gegeten maar zou hier zelf niet nog eens heengaan. Waarde van dining for 2 dus 40 euro pp.

13. Peer

Peer Newbie

Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Vandaag lunch bij Café Visscher in Leiden. Zeer positieve ervaring. Lekkere gerechten, goed bijpassende wijnen en professionele bediening. Kan het aanraden. Steak tartaar en maiskip (43 euro). Partner gemarineerde prei en kabeljauw (38 euro). Prima friet en bloemkool met oude kaas/kimchi voor 6 euro per stuk.

14. Peer

Peer Newbie

Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Gisteren lunch bij HFSLG in Bosch en Duin, restaurant met een rijke historie.
    Kregen 3 gangen menu met amuse aangeboden! Lekkere gerechten met prima wijnen. Extra friet voor 5 euro. Zeker een aanrader.

15. Boudewijn

Boudewijn Blue Tier

Leuk Bevonden:
    301
    Trofeepunten:
    63
    Eergisteren gegeten bij Le Barrage in Alblasserdam. Ze hadden een prima menu samengesteld met de mogelijkheid tot uitbreiden. Van de gewone kaart leerden we dat de waarde van de benefit op 46 euro per persoon gesteld werd, behoorlijk goed dus.
    Het eten was goed, hoewel ik de eendenlever in het voorgerecht niet heb kunnen vinden. Sfeer en bediening vonden we wat minder. We hadden er een portie truffelfriet bijbesteld omdat er niet bij stond of er wel of geen friet bij zat. Dit bleek wel het geval te zijn. Hierdoor hadden we dus genoeg en hebben we geen dessert genomen. Vreemd was dat de bediening dit niet aan gaf en ze zo dus eigenlijk de verkoop van 2 desserts misgelopen zijn.

20250423_160248545_iOS.jpg

EVO vindt dit leuk.
  16. EVO

EVO Newbie

Leuk Bevonden:
    68
    Trofeepunten:
    18
    Vandaag voor dinner bij The Riverside in Maarssen geweest.
    Toen we aankwamen hadden we in eerste instantie iets van waar zijn we nu beland. Het restaurant ziet er van binnen echter heel goed uit. Bij de deur stond al iemand op ons te wachten en werden we hartelijk welkom geheten. Leuke ambiance, goede tafelbediening en we hadden de keuze om binnen of buiten te zitten.
    We kregen een aparte Amex menukaart met meerdere voorgerechten, hoofdgerechten en nagerechten erop. Echter was er maar 1 voorgerecht inbegrepen en 1 hoofdgerecht. Deze was vetgedrukt, zie foto. Wilde je iets anders dan moest je bijbetalen. Wij zijn niet heel erg fan van mosselen en hebben gevraagd of we het voorgerecht konden inwisselen voor een nagerecht. Dit was geen probleem. Voor vegetariërs is er een aparte Amex menukaart.
    Vooraf kregen wij 2 verse broodjes met boter. Hier hoefden we niet apart voor te betalen.
    Als hoofdgerecht hadden wij de kalfsentrecote met groene asperges, cepes, parmezaan en truffel. Mooi geserveerd en heerlijk van smaak. Als nagerecht hadden we gekozen voor de Dubai Madeleine en de Chocolademousse. Ook deze waren heerlijk. Qua porties was het voor ons net genoeg.
    We zouden hier zeker terug komen, heerlijk eten en erg vriendelijke bediening.
    IMG_6386.jpeg IMG_6384.jpeg IMG_6387.jpeg IMG_6388.jpeg

17. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.467
    Trofeepunten:
    203
    Ook bij Voila gegeten. Zeker 4 tafeltjes met Amex klanten toen wij er waren, wat ik best veel vind voor een klein restaurant. Onze ervaring was gelijk. Prima porties maar menu ook niet helemaal onze smaak. Een vegan voorgerecht zou ik zelf in elk geval nooit kiezen. De upgrade naar het vier gangen menu voelde in verhouding wat overpriced. Al met al een behoorlijke versobering van de amex dining credit.

Ruut vindt dit leuk.
  18. menzo2003

menzo2003 Newbie

Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    18
    Gisteravond bij restaurant de Compagnon in Amsterdam geweest. Zeker tevreden! Bij binnenkomst de QR-code gescand, aan tafel gegaan en direct een broodje met olie en boter ontvangen. Vervolgens een amuse, gevolgd door een keuze uit 2 voorgerechten en 2 hoofdgerechten. Een dessert was tegen meerprijs eventueel bij te bestellen. Porties waren zeker voldoende, en erg lekker gegeten! Gerechten waar we uit konden kiezen staan ook op de normale menukaart; een tweegangenmenu kost daarop €49,50 pp. dus Amex-menu was van goede waarde. Aanrader!

19. Durk

Durk Blue Tier

Leuk Bevonden:
    161
    Trofeepunten:
    43
    Vanavond bij 91Spices in Rotterdam geweest. Er waren veel Amex-tafeltjes, maar de zeer vriendelijke bediening zei dat het normaal minder waren, maar door Koningsdag was het erg rustig en waren er extra tafels open gezet. Denk dat er 10-13 tafels waren voor Amex nu.

Er is niet een speciale Amex-menu, maar omdat het van Amex moet is er wel een aparte kaart waar dingen op staan, die identiek zijn als de normale kaart. De ‘Amex kaart’ is uiterst basic, maar daar hoef je je dus niet aan te houden. Porties zijn net als de normale kaart.

Je bestelt via een tabletje op tafel.
    Je kan alles bestellen. Men doet 2 gangen in mindering brengen van je rekening, en je kan dus een voor+hoofd of hoofd+na doen. De nacalculatie volgt pas bij het afrekenen, dus voor je de bon vraagt kan je het normale prijskaartje zien.

Wij gingen voor het voorgerecht proeverij en hoofdgerecht proeverij, maar ook een dessert(1x). 3x appelsap, een bier, wijn en koffie met grand marnier. De rekening was totaal €103,80. Na mindering van de voor+nagerecht bleef er nog iets van €29,70 over.
    Ondanks dat een Socialdeal iets van €24,95 hier was, was de uiteindelijke waarde dus €74,10, €37,05 per persoon voor de Amex deal bij de gekozen drie gangen.

Als er gerechten over zijn kunnen ze dat voor je inpakken en bieden ze bij elke tafel actief aan, want de porties zijn groot.

Bijgevoegde bestanden:

20. JdV030

JdV030 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    529
    Trofeepunten:
    123
    Major fail van Amex!
    Gisteren gereserveerd voor het diner. 2 personen bij HFSLG te Bosch en Duin. Keurig bevestiging ontvangen, 18.30 op 26 april, 2 personen.
    Aankomst bij het restaurant.
    GESLOTEN!!!
    Maandag maar eens even een belletje doen naar Amex. Uit nood nu maar gegeten bij een bistro een paar honderd meter verderop. Gelukkig waren er diverse restaurants in de omgeving gewoon open ( en behoorlijk druk bezet). Ik ga de rekening naar Amex sturen!!

Deel Deze Pagina