American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

1. Wilmade

Wilmade Newbie

Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    8
    Ik heb al priority pass vanuit Gold (of krijg ik een nieuwe inlog?) - maar via de chat zeiden ze dat ik pas de voordelen van Platinum kan gebruiken als ik de pas ontvangen heb, en dat kon tot 4 weken duren. :(

2. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.663
    Trofeepunten:
    598
    In werkelijkheid heb je de pas na acceptatie binnen een paar dagen.

3. Wilmade

Wilmade Newbie

Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    8
    Hoelang duurt acceptatie meestal? Wel vreemd dat je opnieuw geaccepteerd moet worden, want dezelfde vragen moest ik vorig jaar voor Gold beantwoorden....

4. Zr40

Zr40 Newbie Premium Member

Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    Hier 6 maanden na de upgrade naar Platinum staat Priority Pass nog steeds op 4 bezoeken per jaar...

5. FlyRemco

FlyRemco Blue Tier

Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb het ook actief moeten laten aanpassen via de ledenservice, gelukkig krijg je dan wel meteen het nieuwe pasnummer door ter activatie

6. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.108
    Trofeepunten:
    223
    Meestal een week tot anderhalve week.

7. Francisco_NL

Francisco_NL Newbie

Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    Dank voor het delen van deze info.
    Ik zie dit als een verslechtering van
    een mooie benefit.
    De vrijheid/autonomie (keuze uit restaurants in binnen- en buitenland, aantal personen waarmee je gaat eten en wat je gaat eten) is met deze “Dining voor two” behoorlijk de das om gedaan.
    Wij (een gezin van 3) kunnen hiervan dus, gezamelijk, geen gebruik van maken.
    Daarom heb ik begin dit jaar een klacht ingediend en daarop een "weinig zeggend" antwoord ontvangen.
    Ik ben bijna "geestelijk" rijp om afscheid te nemen van AMEX.

Laatst bewerkt: 2 mrt 2025
    Menno vindt dit leuk.
  8. Francisco_NL

Francisco_NL Newbie

Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    Eens!

9. Francisco_NL

Francisco_NL Newbie

Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    Eens, ik had al kaarten voor zaterdag maar, vooralsnog, geen extra benefit(s).
    Ondanks de grote aankondiging dat AMEX een troste sponsor zou worden!
    https://www.americanexpress.com/en-gb/life-with-amex/offers-and-experiences/formula-1/

Wellicht komt het nog..

10. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    452
    Trofeepunten:
    63
    De afbraak gaat door bij Amex... ik zie geen pre-sales meer, maar kijk eens bij Mastercard!

11. Andrei

Andrei Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Hi! Quick question about the Gold dining credit. I had the Platinum card until October 2024, downgraded to Gold. Used the 300 euros dining credit before October 2024 and was credited within a maximum of one month. In December 2024 I used the 100 euros at one of the Gold listed restaurants. Until now I haven't received the credit. I called a couple of times in January and February, but I was told it can take up to 150 days for the credit to appear on my statement. Today I finally managed to escalate for a manual check-up of the December transaction, but was told I will only received 50 euros since the Gold dining credit is 50 euros in the first half of the year and 50 euros in the second half of the year. I cannot find any place were they mention 50 + 50, not 100 any time in the year. Anyone knew about this?

12. Bijzonderetickets

Leuk Bevonden:
    3.663
    Trofeepunten:
    598
    Yes, this is correct:

"U krijgt € 50 euro per 6 maanden, dus € 100 euro per jaar. € 50 tegoed in de periode januari – juni en € 50 in de periode juli – december. Voor elke euro die u met uw American Express Gold Card zal uitgeven in deze restaurants, zal een euro op uw online rekeningoverzicht verschijnen tot de bovenvermelde limieten."

13. Wilmade

Wilmade Newbie

Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    8
    Yes, it's correct. They told me it takes up to 10 working days to get the money back. However, both times, I didn't receive it automatically, so I had to reach out through chat. They then manually investigated and refunded the money a few days after I contacted them.

14. Wilmade

Wilmade Newbie

Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    8
    Lijkt erop dat het goedkomt, heb 28 feb aangevraagd maar ik kreeg nu net al een mail dat mijn Apple Pay kaart gewijzigd is! :) Mijn man had een gratis green card via mijn abonnement, en hij kreeg opeens een mail 'welkom bij Priority Pass' met inloggegevens. Super tof, wist niet dat mijn man ook 4 visits per jaar zou krijgen doordat ik nu Platinum heb! Mag hij dan ook €100 per jaar dining credit gebruiken met zijn Gold Card naast mijn €300 per jaar via Platinum?

15. Wilmade

Wilmade Newbie

Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    8
    "• Businessclass inchecken bij de meeste luchtvaartmaatschappijen." Hoe werkt dit? Ik vlieg volgende week een paar keer (economy class), hoe kan ik dan business class inchecken? Of moet je dan AMEX gebruikt hebben tijdens het boeken oid? (dat kan vaak niet eens)

16. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.108
    Trofeepunten:
    223
    Zie hier de uitleg,

https://www.schiphol.nl/nl/privium/business-class-inchecken/

Wilmade vindt dit leuk.
  17. Wilmade

Wilmade Newbie

Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    8
    Oke, iets minder blij nu, ze hebben zonder te vragen gewoon al mijn extra kaarten omgezet naar extra platinumkaarten a 10 euro per maand. Hadden ze wel even mogen vragen... Want dat wilde ik helemaal niet.

Ambtenaruh en Ruut vinden dit leuk.
  18. Bijzonderetickets

Leuk Bevonden:
    3.663
    Trofeepunten:
    598
    Ook wel bijzonder want normaal gesproken is een extra Platinum kaart gelimiteerd tot 1.

19. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    561
    Trofeepunten:
    123
    Krijg nu pas die diningmail. Ik ben tot 10 april in Vegas en vertrek de 20e op vakantie met het gezin. Die eerste keer "voordeel" kan ik dus ook wel op mijn buik schrijven. Wat een kutbedrijf is het toch geworden.

Zou toch mooi zijn als een Mastercard eens in het gat springt. Er zijn blijkbaar genoeg mensen die het geen probleem vinden om 800,- aan een kaart te besteden.

Francisco_NL vindt dit leuk.
  20. Zr40

Zr40 Newbie Premium Member

Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    De Dining for 2 voorwaarden zijn bekend:
    https://www.americanexpress.com/con...aarten/2025/AmEx_DF2_Platinum_NL_03032025.pdf

Een paar details uit de voorwaarden die mij opvallen:
    • H. Een lijst met deelnemende restaurants is te vinden via de reserveringslink in de Amex Experiences App. Deelnemende restaurants kunnen per Diningperiode verschillen.
    • I. Kaarthouders moeten het Voordeel inwisselen door een QR-code te scannen met de Amex Experiences App bij het deelnemende restaurant om het Voordeelmenu te ontvangen.
    • M. Kaarthouders die misbruik maken van het Voordeel betalen € 150 per reservering.
    • C. Het Voordeel wordt verstrekt via een derde partij, DiningCity. American Express heeft geen toegang tot reserveringen, en kan deze niet maken of wijzigen.
    De voorwaarden voor Centurion zijn 'afwijkend' (volgens https://www.americanexpress.com/con...arten/2025/AmEx_DF2_Centurion_NL_03032025.pdf) maar er wordt niet gespecificeerd wat er precies afwijkt.

Op de website staat welke restaurants zijn geselecteerd: https://www.americanexpress.com/nl-nl/voordelen/dining-for-2/

Screenshot van de email:
    Dining for 2 komt eraan! Save the date.png

Laatst bewerkt: 5 mrt 2025
    lloydje33, Francisco_NL en Menno vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina