American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

1. finsdeflyer

finsdeflyer Newbie

Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    3
    Ja, klopt, alhoewel ik me niet aan de indruk kan onttrekken dat men wat anders van plan was met de update. Op dit moment is het vooral een obstakel en lijkt het (nog) niet goed afgetest te zijn.

2. leepstore

leepstore Newbie

Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    heb al 13 dagen geleden de 4000 euro spend gehaald voor de bonus miles. Enig idee hoelang het doorgaans duurt voordat je de bonus miles van 100.000 krijgt?

3. Oscar

Oscar Newbie

Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Bij een nieuwe kaart krijg je ze naar mijn ervaring direct als je de minimale uitgave gehaald hebt.

4. leepstore

leepstore Newbie

Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    je hebt gelijk die kwam idd direct! ik mis 1 referal..

5. Brunoweilo

Brunoweilo Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    97
    Trofeepunten:
    28
    Bij een upgrade lijkt dat niet het geval te zijn...

6. Oscar

Oscar Newbie

Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Klopt. Bij de upgrade actie die op dit moment loopt staat in de voorwaarden dat je de bonuspunten uiterlijk eind augustus krijgt (mits je de minimale uitgaven hebt gehaald binnen de termijn)

7. EVO

EVO Newbie

Leuk Bevonden:
    68
    Trofeepunten:
    18
    Heeft iemand wel eens gebruik gemaakt van de geld terug garantie? Zo ja hoe gaat dat precies in z’n werk? Wat ik in de voorwaarden lees is dat het geldt als je een product niet gebruikt hebt en binnen 90 dagen niet kan retourneren bij de Nederlandse (online) winkel. Moet je aantonen dat de winkel het product niet retour wilde nemen? Hoe gaat dat verder in z’n werk?

8. Brangeri

Brangeri Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    269
    Trofeepunten:
    63
    Ik neem aan dat je bedoelt een claim indienen? Doe dit spaarzaam het is de allerlaatste stap die je doet in een proces als je er niet uit komt met de winkelier.

Je moet inderdaad zelf je case maken en correspondentie tonen etc. Ik heb het 1 keer gedaan met een aankoop van een paar digitale bestanden die niet klopten en de winkel liet niks van zich horen. Ruim de tijd gegeven om te antwoorden etc maar het leek wel alsof de winkeleigenaar de boel had verlaten.
    Uiteindelijk de trekker overgehaald en een chargeback gevraagd. Amex zal ook bij de andere partij verhaal halen maar ook bij hun reageerden ze niet dus het oordeel viel in mijn voordeel.

EVO vindt dit leuk.
  9. FlyRemco

FlyRemco Blue Tier

Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    EVO vindt dit leuk.
  10. vlieg8877

vlieg8877 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    95
    Trofeepunten:
    28
    Als je niet de goederen of diensten krijgt die je hebt besteld kun je gebruik maken van betwisting (chargeback).
    Als je spullen koopt bij een Nederlandse handelaar en je bent te laat om te ruilen kun je gebruik maken van de "geld terug verzekering" van Amex. Deze verzekering heeft een groot aantal voorwaarden waardoor bijna niemand hem zal gebruiken. Alleen aankoop bij Nederlandse handelaar, Amex moet gebruikt zijn, je moet aantonen dat je niet meer kunt ruilen, veel soorten producten zijn uitgezonderd, alleen producten met een lage aanschafprijs, product geheel nieuw en de verpakking moet ongeopend zijn. Verder moest ik honderden vragen beantwoorden bij het indienen van de claim. Daarna moet je op eigen kosten het artikel sturen naar de verzekeraar en krijg je het bedrag terug.

EVO en FlyingNelus vinden dit leuk.
  11. Tales

Tales Newbie

Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    1
    Iets meer informatie over Dinner for Two bekend:

Francisco_NL vindt dit leuk.
  12. EVO

EVO Newbie

Leuk Bevonden:
    68
    Trofeepunten:
    18
    Dankjewel voor de uitgebreide reactie. Het klinkt zo simpel maar had al zo’n vermoeden dat het nogal wat gedoe zou zijn als je daar gebruik van wilt maken. Goed om te weten hoe dat werkt. Ik ben overigens wel benieuwd wat de verzekeraar vervolgens met het artikel doet wat je opstuurt?!

13. finsdeflyer

finsdeflyer Newbie

Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    3
    De beperkingen stapelen zich zo wel op. Het voelt bijna als een veredelde hotelvoucher-actie waarbij de beschikbaarheid beperkt is. Hoop dat dat niet het geval is.

Francisco_NL en FlyingNelus vinden dit leuk.
  14. Lifeasemiel

Lifeasemiel Newbie

Leuk Bevonden:
    61
    Trofeepunten:
    18
    F1 Zandvoort Presale is actief voor Amex houders.
    Kreeg zojuist een popup!

DirkOnTour vindt dit leuk.
  15. Tetsujin

Tetsujin Newbie

Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    Met 0 extra's of mogelijkheden voor Plat of Centurion-houders op Zandvoort. (Bijv korting op paddock club, ik noem maar iets). Best karig

Francisco_NL en Ruut vinden dit leuk.
  16. Wilmade

Wilmade Newbie

Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    8
    Tegen mij zeiden ze dat je altijd mag downgraden, alleen upgraden zit een wachttijd op idd.

in theorie kan ik dan het beste mijn gold visits opmaken, vervolgens platinum aanzetten wanneer ik veel reis, en weer terug naar gold voor de maanden met weinig reisjes

17. Wilmade

Wilmade Newbie

Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    8
    Nou lekker dan als je in april (of juni, oktober) op reis bent. En je mag dus ook niet voor iemand anders reserveren (bv ouders), alleen platinum kaarthouders kunnen reserveren.. Weten we al iets over welke restaurants meedoen?

18. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.663
    Trofeepunten:
    598
    Ja, dat kan wel. Echter, dit staat er in de voorwaarden:

"Indien u een upgradebonus heeft ontvangen en u uw kaart binnen 6 maanden na het upgraden downgrade, kan American Express uw bonus Membership Rewards terugvorderen."

Je krijgt de upgrade bonus tegenwoordig pas nadat je de spend gehaald hebt en nadat een maand 5/6 verstreken zijn. Dus in de praktijk werkt het minder goed.

Wilmade vindt dit leuk.
  19. Wilmade

Wilmade Newbie

Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    8
    Als ik 1 maart upgrade naar platinum, wanneer kan ik dan gebruik maken van onbeperkt toegang tot lounges? Ik dacht dus gelijk, maar lees net dat dat 4 weken kan duren!?

Duurde dat echt zo lang bij jullie?

20. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.663
    Trofeepunten:
    598
    Als de upgrade verwerkt is kun je gewoon via de chat om wachtwoord e.d. vragen van Priority Pass.

Deel Deze Pagina