Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    586
    Trofeepunten:
    123
    Dat IPB gedrag wat jij beschrijft vind ik echt verschrikkelijk. En een belediging naar betalende klanten. Zeker nu KLM een kostenprobleem heeft.

FlyingFonz, Thijs84 en ppt vinden dit leuk.
  2. Thijs84

Thijs84 Newbie

Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Helemaal mee eens. Bestaan van IPB vind ik logisch en eigenlijk zelfs heel goed. Draagt bij aan tevredenheid, betrokkenheid en wellicht hechtheid personeel. Maar op deze wijze gaat het ten koste van ... zeker op bestemmingen zoals de Caribean.

3. chawa

chawa Silver Tier

Leuk Bevonden:
    273
    Trofeepunten:
    288
    ik heb dat altijd zo ervaren en gevoeld met KLM, bij mijn laatste klacht heb ik ook aangegeven dat die de loyaliteit niet uit 2 richtingen komen. Ik vermijd KLM dus ook al jaren zoveel mogelijk. Bij Airfrance voel ik mijn platinumschap meer gewaardeerd. Reis ook veel liever met Airfrance, dan maar via CDG(goed ook voor extra XP ;)) mijn loyaliteit gaat daarom ook veel meer naar Airfrance dan KLM.

MoonJ en FlyingBlob vinden dit leuk.
  4. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    586
    Trofeepunten:
    123
    Best interessant: AirFrance had altijd een beetje de naam om ‘slecht’ te zijn. Want: Frans. Maar mijn beste vluchten in zowel economy als business waren met AirFrance :cool:

Misschien toch maar eens tijd om KLM volledig in AirFrance te integreren? ;) Lossen we meteen het kostenprobleem op :D

5. chawa

chawa Silver Tier

Leuk Bevonden:
    273
    Trofeepunten:
    288
    op Business longhaul naar Bali, Jakarta, Sin heb ik afgelopen 3 keren niet zo goede ervaring gehad met KLM, bediend door oudere dame heb ik nooit erg gevonden maar dat zij zo heel erg dichtbij staan telkens met stinkend mond praten/iets vragen vond ik oh zo erg…ik werd er echt misselijk van en durfde ook niets over te zeggen. Ieder keer opgelucht als ik op de terug weg met Airfrance ben.

6. Hildo

Hildo Newbie

Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    8
    Ik heb het zelfde. De betere vluchten zijn altijd Air France. KLM hobbelt er een beetje achteraan. Al was dat huiselijke/beetje oubollig best lekker bij KLM. Maar de laatste tijd zakt het weer helemaal in. Met corona waren ze op hun best. Ook met volle vluchten. Maar nu gaat het weer downhill. Air France en eigenlijk al het personeel in CDG is en blijft trouwens wel een drama. Ik hoef echt geen super deluxe behandeling. Gewoon skypriority is voldoende. Maar als het je dan doet, doe het dan gewoon goed of helemaal niet.

Airfrance gisteren op een intra Europa vlucht netjes een flesje water op de stoel en ff vragen of een extra kussen nodig is. Trouwens op de long haul vlucht kwam de purser langs met een 1,5 liter fles. Met de opmerking u vroeg een flesje water. Dat heb ik klm nog nooit zien doen. Hoefde in iedergeval niet steeds naar de galley om mijn glaasje bij te vullen.

MoonJ, Ruut en Dan1 vinden dit leuk.
  7. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.751
    Trofeepunten:
    428
    Nu we toch aan het zeiken zijn op KLM, waarom doen ze niet eens een extra soort biertje cateren? Een IPA of een IJwit oid, dat mis ik nou echt aan boord!
    Dat blikje Heineken ken ik inmiddels wel.

Ruut vindt dit leuk.
  8. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.669
    Trofeepunten:
    598
    Wellicht binnenkort, als u mag betalen :p

MoonJ en arjen05 vinden dit leuk.
  9. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.751
    Trofeepunten:
    428
    Dat zou ik niet eens zo erg vinden eigenlijk. :p Maar doelde in eerste instantie eerst op business class, daar kan je toch wel een wat ruimer assortiment aanbieden.

10. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.669
    Trofeepunten:
    598
    Ja mee eens. De wijnkaart is ook niet zo super.

11. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    586
    Trofeepunten:
    123
    Enzo vindt dit leuk.
  12. Mikkel93

Mikkel93 Newbie

Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    8
    Hoe vergelijkt Air France met KLM op vlak van business class?

13. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    586
    Trofeepunten:
    123
    Dat ligt op de eerste plaats natuurlijk aan de cabine/het toestel. Daarna zou ik de crew zeggen. Gewoon beter getraind in hospitality. En als je er dan ook nog een beetje Frans bij spreekt (of dat probeert ;)) dan is de overall ervaring gewoon veel beter.

MoonJ, Enzo en FlyingFonz vinden dit leuk.
  14. DirkOnTour

DirkOnTour Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    636
    Trofeepunten:
    348
    Heeft iemand ervaring met XP's op vluchten binnen "China"? Worden Hong Kong en Taipei door FB gezien als onderdeel van China, dus vluchten tussen deze steden en naar mainland China als domestic. Als ik de XP-calculator moet geloven zou dit zo zijn.

15. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.118
    Trofeepunten:
    223
    Exact mijn ervaring.

Enzo en Dan1 vinden dit leuk.
  16. Karsten1993

Karsten1993 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    272
    Trofeepunten:
    53
    Heb zelf meerdere malen PVG-HKG gevlogen en dit werd gezien als domestic vlucht.

DirkOnTour vindt dit leuk.
  17. DirkOnTour

DirkOnTour Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    636
    Trofeepunten:
    348
    OK, dan klopt de calculator dus.

18. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    586
    Trofeepunten:
    123
    Verdere verschraling van de dienstverlening: https://insideflyer.nl/air-france-klm-geen-gratis-standaardstoel-meer-bij-inchecken/

Ben benieuwd of dit gaat leiden tot het probleem dat mensen geen stoel kopen, niet bij elkaar gezet worden in hun boeking en dan problemen gaan maken. Iets wat blijkens de nieuwsberichten in de wat meer op amusement georiënteerde mensen, frequent flyer fora (niet deze ;)) en social media.

En wat de kosten/en of dit op basis van dyanmic pricing gaat zijn.

Enzo vindt dit leuk.
  19. Thijs84

Thijs84 Newbie

Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Wat zal Pieter Elbers genieten in India. Een bedrijf vergroten, winstgevender maken, service uitbreiden, netwerk uitrollen... en dat alles met enthousiaste medewerkers, klanten en overheden..

Heerlijk.

rickbeerendonk, Enzo en Dan1 vinden dit leuk.
  20. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.164
    Trofeepunten:
    358
    KLM en Air France hebben de opdracht gekregen om meer geld binnen te hakeb, en het staat buiten kijf dat je met betalen voor stoelen ook na de check in toch meer omzet zult behalen omdat mensen toch graag aan het gangpad of juist bij het raam willen zitten.
    Als KLM het een beetje slim doet dan is het algoritme zo dat alleenreizende passagiers op light tickets dus een middenstoel in een rijtje van 3 krijgen toegewezen om het effect zo groot mogelijk te maken.

Persoonlijk ben ik van mening dat als je samen reist en graag bij elkaar wilt zitten en je de mogelijkheid hebt om een stoel te kopen dat de enige garantie is dat je naast elkaar zal zitten.
    Daarnaast zal KLM ook moeten voldoen dat kinderen onder de 12 jaar verplicht naast een in de boeking meereizende volwassene moet zitten, want die mogen niet alleen reizen, als KLM daar niet aan voldoet dan zal dat voor KLM juridisch een probleem kunnen worden.

Wel zie je de richting welke KLM Air France op gaan echt richting low cost is, en dat is vanuit een korte termijn visie logisch, je zal meer geld op halen, maar voor een passagier zonder status en lounge toegang is het natuurlijk dan makkelijk kiezen na een ervaring met KLM op rij 30 stoel B zonder versnapering, dan ga je de volgende keer wel met Wizz Air voor de helft van de prijs, en op lange termijn zal je de gevolgen daarvan ook merken.

MoonJ, Enzo en bernard vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina