American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

1. leepstore

leepstore Newbie

Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    heb twee vraagjes voor de experts;

1) iemand heeft mij via referral lid gemaakt voor de platnium amex. ik besteed 4000 euro krijg mijn punten, maak wat vrienden lid ontvang daar ook punten van , daarna zeg ik na 2 maanden mijn kaart op. krijg ik daar problemen mee? iemand ervaring?

2) ik meld mij aan voor de gratis priority pass via amex. Kan ik dan mijn vrouw en kind van 5 gratis naar de lounge meenemen? Ik wil mijn vrouw (nog) niet extra amex aanmaken want dat wil ik bewaren voor de volgende keer als ze betere cijfers heeft met haar nieuwe bedrijf.

2. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    561
    Trofeepunten:
    123
    Ik heb weer 8 aanmeldingen ;) Vorig jaar ook 8, jaar ervoor 5.

Dat zijn 2.1 miljoen punten. Heb nog nooit klachten van AMEX gehad en ken niemand die problemen had bij het opzeggen.

3. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.663
    Trofeepunten:
    598
    1. Geen problemen, maar je moet je punten wel wegboeken. En dan ben je de flexibiliteit kwijt.

2. Hangt van de lounge af. Sommige lounges geven gratis toegang aan kinderen tot een bepaalde leeftijd, maar er zijn ook lounges die vanaf 2 jaar volledig moeten betalen. Het is +1 dus dan zou je voor je kind moeten betalen.

Amsterdam en leepstore vinden dit leuk.
  4. leepstore

leepstore Newbie

Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3

geen probleem ik boek ze weg naar flying blue want vlieg bijna altijd met klm of airfrance. Kunnen ze m misschien ook niet terugvorderen :)

Laatst bewerkt: 28 jan 2025
  5. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    578
    Trofeepunten:
    123
    8 aanmeldingen? :eek: Hoe krijg je dat voor elkaar?

6. Optimel

Optimel Newbie

Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    8
    Volgens mij kan je als net nieuw lid niet gelijk mensen referren. Dat kan pas na 6 maanden dacht ik altijd.

leepstore vindt dit leuk.
  7. leepstore

leepstore Newbie

Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    jawel hoor, maat van mij heeft mij ook lid gemaakt terwijl die de pas net 1 dag binnen heeft. trouwens leuke avatar :)

Optimel vindt dit leuk.
  8. FlyingNelus

FlyingNelus Newbie

Leuk Bevonden:
    90
    Trofeepunten:
    18
    Zie hier pw's trucje van juli vorig jaar

Het kan niet anders dan dat AMEX hier vroeg of laat wat aan gaat doen lijkt mij. Verder moet ieder dat voor zich weten IMO, if it works, it works :rolleyes:

Lifeasemiel vindt dit leuk.
  9. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    561
    Trofeepunten:
    123
    Ga er ook vanuit, maar dat deed ik 2 jaar geleden ook ;)

En ik weet van 2 dat ze wel zijn blijven gebruiken, dus dat is winst voor hun. En nu de dinervoordelen ook nog wel gevallen zijn en Privium zakelijk betaalt wordt, is het sowieso de enige reden om deze kaart te blijven gebruiken.

FlyingNelus vindt dit leuk.
  10. Optimel

Optimel Newbie

Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    8
    Oh dan is de info die ik heb wellicht verouderd, goed om te weten ::)

11. leepstore

leepstore Newbie

Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    overigens ik lees online dat Amex weleens transferbonus acties zijn om je miles naar bijv flyingblue over te zetten met een bonus 20% / 25%. Klopt het dat deze bonussen nooit (meer) zijn bij Amex Nederland?

12. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.663
    Trofeepunten:
    598
    Dat klopt inderdaad. Bij de US Amex (en andere US kaarten) komen ze regelmatig voorbij, in NL niet.

FlyingFonz vindt dit leuk.
  13. Brangeri

Brangeri Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    269
    Trofeepunten:
    63
    Zit nu weer een tijdje bij de FB kant maar ivm een aankomende Amerikaanse kaart en global transfer wil ik reguliere MR bufferen dus weer over naar de normale.
    Retentie offer zal er wel niet in zitten dus ga maar eerst voor green of goud en later uppen als er een leuke actie is.

14. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    578
    Trofeepunten:
    123
    Ik heb een Amex Platinum, Amex FB Platinum en Amex Corporate Card. Allemaal in één account. Regematig liep ik echter tegen problemen aan bij het overboeken van MRs van de niet-FB card, en werden MR altijd van de hoofdkaart afgeschreven. Ook als ik mijn Corporate had. De oplossing was dit regelen via de chat, wat meestal wel heel snel ging. Maar soms tot wat Babylonische spraakverwarring leidde. Idem toen ik keek of gespreid betalen werkte, ik kreeg de foutmelding dat 'gespreid betalen voor deze kaart (tijdelijk) niet werkt. Ook dit kan (blijkbaar) telefonisch worden geregeld.

Lang verhaal kort n.a.v een interessant gesprek in de chat toen ik weer verschillende foutmeldingen kreeg: meerdere Amex cards in één accounts werkt niet als je van bepaalde benefits zoals MR overboeken of gespreid betalen op de Amex FB kaart. Ik heb nu alles gesplitst in drie accounts en alles werkt weer als een zonnetje. Het is natuurlijk wel een complete Amex IT fail dat ik nu zit ik nu steeds op drie verschillende accounts moet inloggen i.p.v. alle kaarten in één account heb. Een functie die Amex nota bene aanbiedt in hun app...

15. Zr40

Zr40 Newbie Premium Member

Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    Inderdaad, wat ik doe bij het activeren van gespreid betalen bij de FB kaart is de reguliere kaart verwijderen van mijn account, gespreid betalen activeren, en de reguliere kaart gelijk weer toevoegen. Het is even een gedoe maar ik heb liever wel beide kaarten tegelijk in de app.

16. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    578
    Trofeepunten:
    123
    Maar maak je dan een nieuw account aan voor je Amex FB kaart? Of is de Amex FB kaart niet je reguliere kaart? In mijn geval is mijn Amex Platinum dat.

17. Zr40

Zr40 Newbie Premium Member

Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    Nee, daar maak ik geen apart account voor aan. Beide kaarten leven in hetzelfde account - behalve dus wanneer ik bij de FB kaart op gespreid betalen moet klikken, dan is de reguliere Platinum even een paar minuten tijdelijk accountloos.

18. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.108
    Trofeepunten:
    223
    Die workaround pas ik ook al jaren toe, om dezelfde reden.

Zr40 vindt dit leuk.
  19. B_in_T

B_in_T Blue Tier

Leuk Bevonden:
    155
    Trofeepunten:
    33
    Dan heb ik zeker geluk. Ik heb zowel de platinum kaart als de FB Silver, beide in hetzelfde account en ik kan zonder probleem gespreid betalen activeren op de FB Silver kaart

FlyingFonz vindt dit leuk.
  20. Brunoweilo

Brunoweilo Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    97
    Trofeepunten:
    28
    Retentieaanbod: 25k punten en 3 maanden dubbele MRs. Het werd wel echt met moeite gegeven.

Enzo vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina