Qatar Airways: Privilege Club

Discussie in 'oneworld' gestart door high_class, 9 okt 2017.

1. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    1.982
    Trofeepunten:
    648
    Voor mij is deze change juist op een nachtvlucht. In sommige reviews lees ik weer dat de minipods beter zijn voor slapen omdat ze in bedmodus ruimer zijn. Hoe is jullie ervaring?

2. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.712
    Trofeepunten:
    598
    De 2-2-2 Business Class stoelen zijn ruimer dan de minipods om te slapen.

Godenzoon14 vindt dit leuk.
  3. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    1.982
    Trofeepunten:
    648
    Laatst voor het eerst in J met Qatar gevlogen. 2x de A350, 1x de 777 met MiniPods.
    In de A350 zou ik absoluut de raamstoel op rij 1 aanraden. Je krijgt dan veel meer beenruimte. De andere stoelen hebben een redelijk krap voeteneinde.
    De Food & Beverage bij QR is duidelijk van hoge klasse. Zowel qua aanbod als kwaliteit. Aan de andere kant zorgde het dine on demand concept er wel voor dat er weinig 'rust' in de cabine was. Bemanning was vrijwel constant bezig met service.
    Over het algemeen was de crew vriendelijk, maar ik herken de comments dat ze robotisch over kunnen komen. Op één vlucht ratelde de purser onverstaanbare aankondigingen af; taak afgevinkt maar niemand kon er wat mee.
    De equipment change naar QSuite was een tegenvaller, maar de MiniPods waren OK zolang je niet bij het raam zit. Het matras, goed hoofdkussen en pyjama zorgen wel echt voor een betere nachtrust.
    Hoe goed QR in de lucht ook was, de grondoperatie is een zooitje met de busgates. Gelukkig was het geen hoog zomer met ditto temperaturen.

Ik vloog overigens van Penang naar Doha met een stop in Phuket. Eerst met een grondtijd van 1,5 uur. Dit werd later 2,5 uur maar de app vermeldde dat je aan boord moest blijven. Uiteindelijk dus een nare verrassing dat iedereen in Phuket uit het vliegtuig moest, opnieuw door security en in een vrij grimmige lounge 2uur moest doorbrengen.

Amsterdam, FlyingNelus en VinceG vinden dit leuk.
  4. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.270
    Trofeepunten:
    223
    Die busgates zijn verschrikkellijk, kom je in een bus met de airco op 14 graden oid. Brrrr.

Deel Deze Pagina