Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. FlyingBlob

FlyingBlob Blue Tier

Leuk Bevonden:
    764
    Trofeepunten:
    123
    De reden dat alleen de economy cabine wordt aangepakt is omdat ze die stoelen over hebben na het inbouwen van de premium economy cabine in de 777’s. De A330s zouden eigenlijk dit jaar met pensioen gaan waarna KLM een volledige Boeing luchtvaartmaatschappij zou worden (Cityhopper niet meegerekend).

Maar toen kwam de pandemie, bleek de 737 MAX nog steeds niet betrouwbaar genoeg en vervolgens stapelden de kwaliteitsproblemen bij Boeing zich op waardoor het in 2019 nog ondenkbare gebeurde: KLM vervangt bij zichzelf en bij dochter Transavia de totale 737 narrowbody vloot met Airbus A320/321’s. Daar bovenop in plaats van nieuwe extra dreamliners te bestellen (of de nog steeds niet gecertificeerde 777X) komt de in 2019 nog geannuleerde A350 alsnog bij KLM.

Extreem pijnlijk voor Boeing om een loyale klant na zoveel jaar grotendeels te verliezen. Maar doordat KLM weer achteraan in de rij moest aansluiten bij Airbus om de A350 alsnog te kunnen bemachtigen is onze blauwe vogel genoodzaakt nog tot 2029 door te vliegen met de A330.

michiel1 en FlyingFonz vinden dit leuk.
  2. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    65
    Trofeepunten:
    28
    Goede tip, boek je de vluchten dan separaat? dus AMS-JFK-ATL en dan een aparte vlucht naar Aruba?

Wellicht is zo'n vergelijkbare route ook wel wat voor mij in juni naar Bonaire.
    Want de ticketprijzen (ook via een andere luchthaven in Europa) zijn schrikbarend.
    Ben dus wel benieuwd hoe jij dit gedaan hebt.

Okee, ja maar dan denk ik dat je alsnog veel stoelen te kort hebt dus er zullen er toch bij gekocht moeten worden lijkt mij.
    KLM loopt eigenlijk altijd een beetje achter de feiten aan en doet hun toestellen ''upgraden'' vaak te laat t.o.v. de concurrentie. denk ook aan de ombouw van de 777 WBC.

3. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.452
    Trofeepunten:
    203
    Alles geboekt in 1 ticket. Deze optie van Delta komt gewoon via Google Flights naar voren.

4. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.107
    Trofeepunten:
    223
    Bedankt voor deze tip!

Ik dacht er zelf al aan om via PTY of BOG te vliegen en dan de rest in economy.
    Maar dit is een mooie optie!

Laatst bewerkt: 6 jan 2025
    Eagle vindt dit leuk.
  5. FlyingBlob

FlyingBlob Blue Tier

Leuk Bevonden:
    764
    Trofeepunten:
    123
    Denk je de KLM A330 ontweken te hebben voor je vakantie naar de Malediven, krijg je dit :D

Ruut vindt dit leuk.
  6. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    65
    Trofeepunten:
    28
    Ik zie het inderdaad, nadeel is dat ik vervolgens dan ook nog naar Bonaire moet dus dat wordt dan wel een hele puzzel! want vanaf Aruba rechtstreeks naar Bonaire is ook een opgave.
    Als Aruba je eindbestemming is dan is dit een goede optie en kan je voor 2200 BC vliegen

Ruut vindt dit leuk.
  7. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.452
    Trofeepunten:
    203
    Delta vliegt ook vanaf JFK en ATL naar Bonaire, ook dat kan gewoon in 1 ticket.
    Volgende maand vlieg ik in BC AMS-ATL-BON-ATL-AMS voor € 2400.

MoonJ en michiel1 vinden dit leuk.
  8. Robinho

Robinho Silver Member

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    63
    Ik ben weer eens in het Flying Blue Reward bookings doolhof terecht gekomen..
    Dat je in het maandoverzicht dit ziet:
    En dat je doorklikt op 4 mei en dat de voordeligste dan ineens dit is:

Iemand een idee hoe die 78k optie tevoorschijn te toveren?o_O

Ruut vindt dit leuk.
  9. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    65
    Trofeepunten:
    28
    Okee, ja ik zie nu ook wel beschikbaarheid maar ze vliegen in juni veel minder naar Bonaire.
    Goedkoopste wat ik nu kan zien is ruim 5400 EUR. dus dat is niet die mooie 2400 maar het komt denk ik omdat er nu dagelijks gevlogen wordt door Delta en dus meer beschikbaarheid.

10. caliform

caliform Newbie

Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    Je kan ze proberen te bellen, maar die kalender is alles behalve betrouwbaar. Ik zou blijven checken of die oude rate terugkomt.

11. Jorni

Jorni Newbie

Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Hi allemaal, ik heb een klein vraagje m.b.t. een compensatie bij KLM wanneer je koffers niet zijn aangekomen.

Gisteren had ik een vlucht naar huis vanuit Atlanta naar Amsterdam. Nu zijn mijn koffers achtergebleven in Atlanta. Alles is netjes geregeld door KLM en worden binnenkort thuis afgeleverd, alleen over een compensatie van de kosten die ik moet maken (lees: oplaadkakels, toilet spullen, etc.) zijn ze vaag. Weet iemand wat je kan declareren bij KLM en wat er maximaal vergoed wordt?

12. DirkOnTour

DirkOnTour Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    635
    Trofeepunten:
    348
    Omdat je terug naar huis ging heb je volgens mij in principe nergens recht op. Uitgangspunt is dat je thuis alles wel hebt. Als ze wat doen zou dat uit coulance zijn. Misschien dat je reisverzekering nog iets kan vergoeden.

13. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    65
    Trofeepunten:
    28
    Dat klopt naar mijn inziens niet helemaal, althans ik heb anders ervaren.
    Mijn koffer is ook wel is niet aangekomen in Nederland, ik heb toen gewoon nieuwe kleding kunnen kopen en de bonnen ingediend en netjes terug gekregen.
    KLM weet immers niet hoeveel kledingstukken je hebt en bijvoorbeeld ondergoed heb je ook nodig.
    Het moet wel reëel zijn natuurlijk!

14. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.452
    Trofeepunten:
    203
    Ik heb zelf nog nooit een claim ingediend bij vertraging van de bagage bij thuiskomst. Belangrijke zaken heb ik in de handbagage. Toiletspullen heb ik dubbel en staan altijd klaar in mijn reis-toilettas, alleen al omdat ik anders altijd wel iets vergeet in te pakken. Om nieuwe kleding aan te gaan schaffen terwijl er een koffer met vieze kleding na een reis thuis dan een dagje later in de wasmachine kan vind ik persoonlijk niet echt netjes, ook al heb je er misschien wel recht op. KLM weet inderdaad niet hoeveel kledingstukken je hebt, maar ergens is het best logisch dat je niet je hele kledingkast in je koffer hebt gepropt en thuis echt nog wel een schone broek en een shirtje hebt liggen om die dag zonder je bagage te overleven. Volgens mij sluiten ook veel reisverzekeraars de mogelijkheid tot een claim bij vertraagde bagage bij de reis terug naar huis uit.

MoonJ vindt dit leuk.
  15. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.264
    Trofeepunten:
    223
    Ik heb 1x een paar hardloopschoenen geclaimd bij OS na thuiskomst. Ze hadden geen idee waar die koffer was en na 4 dagen wachten zonder info was ik het wel zat.
    Zonder problemen een refund gekregen.

Bij die trip waren op de heenreis trouwens 2 koffers kwijt door LH en daar heeft het ruim 5 maanden geduurd vorrdat ik eindelijk compensatie had.

16. Robinho

Robinho Silver Member

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    63
    Wat denken jullie?
    Begin mei (2, 3 of 4)terug uit Japan naar Amsterdam in BC, wanneer zullen Miles prijzen op hun scherpst zijn? Nu niet te doen nl.

17. Dr_Ernie

Dr_Ernie Newbie

Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    18
    Sind kort kan je via de KLM/Air France site vluchten boeken met Airlink in Zuid-Afrika. Geldt dan ook de bagagevrijstelling voor Platinum bij aansluitende vlucht?

18. NisshinMaru

NisshinMaru Blue Tier

Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    43
    Dat gaat niet veranderen. Kijken naar een cash optie is beter. De duurste tijden in Japan zijn van maart/eind mei en van september tot december.

Ik reis 5x per jaar naar Japan. Ik zou een PC optie doen en hopen dat je kunt upgraden.

KLM vliegt 1x per dag naar Tokio en ook Osaka dacht ik. Soms is via Parijs met AF beter.

Maar vluchten zijn altijd vol, dus reken niet op lagere deals.

Robinho vindt dit leuk.
  19. Robinho

Robinho Silver Member

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    63
    Dan lijkt 2 dagen Beijing op de terugweg beste optie, twijfel alleen of we nog wel "zin" hebben in China na 2 weken Japan ;-)
    Maar ook weer zonde om alleen stopover te doen..

20. Maarten_22

Maarten_22 Silver Tier

Leuk Bevonden:
    203
    Trofeepunten:
    268
    Heeft Flying Blue een aanmeldbonus voor nieuwe accounts?

Deel Deze Pagina