Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

1. FlyingBlob

FlyingBlob Blue Tier

Leuk Bevonden:
    767
    Trofeepunten:
    123
    daarmee bedoelde ik de benefits zoals aankoopbescherming, reisverzekering etc. Ik heb nog geen reservering gemaakt met die kaart, omdat ik nooit auto’s huur of iets dergelijks. Hotels betaal ik vooruit of met amex. Maar volgens hun site kan je deze kaart gebruiken als ‘security authorization

2. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.265
    Trofeepunten:
    223
    thx,
    zal er eens in duiken

3. Escape

Escape Blue Tier

Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    28
    Beste mensen, heeft een van jullie ervaring met het volgende? Helaas ben ik ziek geworden waardoor ik morgen niet naar Amsterdam kan vliegen. Ik heb mijn ticket met mijn Flying Bue Platinum American Express betaald. Weet iemand als de reisverzekering van de kaart de wijzigingskosten voor het veranderen van de terugreis dekt? Of heeft iemand hier ervaring mee, de verzekering helpdesk blijkt pas maandag weer beschikbaar te zijn. Ook een indicatie van het max bedrag?

4. EVO

EVO Newbie

Leuk Bevonden:
    68
    Trofeepunten:
    18
    Wat vervelend dat je ziek bent, that’s no fun! Ik hoop dat je snel weer helemaal fit bent!

Verder valt het onder het afzien van de terugreis. Volgens de voorwaarden dekt Amex met de Platinum kaart tot een maximaal van 10.000 euro. Zeer waarschijnlijk heb je wel een doktersverklaring nodig om aan te tonen dat je inderdaad ziek bent. Twee jaar geleden kon ik door corona niet terugvliegen naar Nederland op de geboekte datum. Ik heb toen contact gehad met zowel de amex verzekering alsook mijn eigen reisverzekering. Uiteindelijk had ik een doktersverklaring nodig waarin stond dat ik not fit to fly was en daarom later terug naar Nederland moest vliegen. Uiteindelijk heeft mijn eigen reisverzekering de extra gemaakte kosten terugbetaald.

Ik weet niet of Global assist van American Express je verder kan helpen. Anders zou je die kunnen bellen, die zijn 24/7 beschikbaar.

Escape vindt dit leuk.
  5. JdV030

JdV030 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    527
    Trofeepunten:
    123
    Ik heb recent ervaring met AXA die namens amex de claims afhandelt. Een doktersverklaring mocht niet meer ivm AVG volgens AXA. Dus ze hebben gewoon terugbetaald.

Escape vindt dit leuk.
  6. EVO

EVO Newbie

Leuk Bevonden:
    68
    Trofeepunten:
    18
    Interessant. Goed om te weten dat dit gewijzigd is. Dat maakt het een stuk makkelijker en ook een stuk laagdrempeliger om er gebruik van te maken.

7. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    586
    Trofeepunten:
    123
    Het staat nog wel in de algemene voorwaarden van de reisverzekering. Er zijn namelijk nog steeds gevallen waarin je weldegelijk een medische verklaring nodig hebt en krijgt. Dat laatste is overigens niet altijd vanzelfsprekend (dat een arts je een medische verklaring geeft, zeker bij - bijvoorbeeld- Nederlandse huisartsen).

Ruut en EVO vinden dit leuk.
  8. Escape

Escape Blue Tier

Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    28
    Bedankt voor je reactie, ik heb via Amex het telefoon nummer (alleen tijdens werktijden) en email van Axa gekregen. Omdat Axa vanwege het weekend niet beschikbaar is nu heb ik een email met mijn claim gestuurd. Zal Axa maandag bellen.

EVO vindt dit leuk.
  9. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    586
    Trofeepunten:
    123

Je hebt ze nu al gemaild, zie ik. Maar er is ook een verzekeringsportaal waar je online je claim kunt aanmaken/indienen?

Overigens zijn ze buiten kantoortijden wel bereikbaar als je de optie ‘ik heb een medisch spoedgeval’ kiest. Dan zou je de alarmcentrale aan de jij moeten krijgen en die is 24/7 bereikbaar.

Toen ik ze zelf eens in het weekend nodig had, had ik die optie niet gekozen en pas maandag braaf gebeld. De hele vriendelijke medewerkster die ik toen maandag aan de lijn kreeg vertelde me dat ik die optie wél had moeten kiezen. Ook zei ze dat dit s die heel verwarrend is, en ze al vaak had aangegeven aan haar leidinggevenden dat dit veranderd moest worden.

Recent ben ik er ook achtergekomen - doordat Amex dit heel casueel vermeldde alsof we dit allang moesten weten - dat er een verzekeringsportal is waar je online zaken mee kunt doen.

Laatst bewerkt: 29 dec 2024
    Escape vindt dit leuk.
  10. Sandor

Sandor Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.245
    Trofeepunten:
    428
    Ik weet niet zo goed of ik het beter hier of in het FB forum kan vragen, maar doe 't even hier. Ik kreeg vandaag bevestiging dat voor 2025 m'n platinum status was verlengd. M'n vrouw kreeg echter een mail met daarin dat haar status nu gold is, dit terwijl zij al jaren via mij/PF2 platinum status heeft. Iemand anders hier hetzelfde ervaren recentelijk?

11. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    517
    Trofeepunten:
    123
    Amex+KLM en IT... Geen goede combi. Wat ziet je vrouw in haar Flying Blue account – nog Platinum of Gold? In het laatste geval even Amex bellen, dan kunnen ze het vast weer fixen.

12. Knillis

Knillis Newbie

Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    1
    Ik ervaar dit dus als we speak, vorig jaar actie genomen waarbij je o.a. gratis XP kreeg, daar wacht ik nu alleen al 4 maanden op… Spijt van m’n FB Amex, dus nu maar een normale Platinum aangevraagd..

13. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    517
    Trofeepunten:
    123
    Balen van je ervaring. Beste wat je in dit soort gevallen kunt doen is een officiële klachtenbrief schrijven. Daar wordt vaak netjes op gereageerd en dan kan ook het e.e.a. rechtgezet worden. Niet de gewenste weg, maar soms zijn dit soort dingen even nodig.
    Als je naast de XP/extra Miles de Flying Blue kaart niet nodig hebt voor Platinum for Two, dan heb je vaak meer voordelen aan de reguliere Platinum. Hopelijk bevalt die je beter :)

14. Sandor

Sandor Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.245
    Trofeepunten:
    428
    In de app idem dito. Ik heb via de chat in de amex app het aangekaart. Er is een case aangemaakt.

15. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.669
    Trofeepunten:
    598
    Ook voor de FB Amex weer een verhoogde aanmeldbonus:

- 30/K voor Gold
    - 50/K voor Platinum

lloydje33, Menno en Maarten_22 vinden dit leuk.
  16. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    517
    Trofeepunten:
    123
    Tweede (of derde?) keer op rij dat de FB bonus in verhouding lager* is dan de reguliere Amex bonus.

*Reguliere Amex punten omzetten naar Flying Blue vertaalt zich in een wisselkoers van 0,8. Voorheen zag je bij een reguliere referral-Platinum 100K werd gegeven, en bij de FB kaart 80K. Nu is de verhouding scheef: regulier 100K en FB 50K.

17. Roderik

Roderik Newbie

Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    8
    Weet iemand wanneer er weer een upgrade bonus FB gold naar platinum komt?

FlyingFonz vindt dit leuk.
  18. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.669
    Trofeepunten:
    598
    Dat is meestal na afloop van de aanmeldbonus, dus in ieder geval na 14 februari.

19. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.400
    Trofeepunten:
    508
    EVEN EEN REMINDER VOOR MENSEN DIE HIER KOMEN OM EEN REFERRAL LINKJE TE VINDEN:

GEBRUIK AUB EEN LINKJE VAN MENSEN DIE IETS TOEVOEGEN AAN HET FORUM EN NIET ALLEEN MAAR KOMEN SCHOOIEREN ALS ER WEER EEN VERHOOGDE BONUS IS.

SanHor, KieWie, Amsterdam en 5 anderen vinden dit leuk.
  20. Brunoweilo

Brunoweilo Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    97
    Trofeepunten:
    28
    Puntje waar ik zelf naar benieuwd was en niet snel zag terugkomen in de thread:

Plat for 2 aanvraag duurde bij mij (voor mijn partner) 8 werkdagen om verwerkt te worden.

jvad vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina