Gisteren 2 aparte boekingen gedaan naar Fort Lauderdale in de VS op verschillende data, beide via KLM, beide in economy light. 1 van de 2 boekingen kon ik met mijn status stoelen selecteren via de delta site, de andere niet. Nu ken ik de voorwaarden van Delta, geen stoelkeuze in basic. Maar is het hit & miss als je via KLM boekt of je dus in die basic-fares terecht komt, of is het te achterhalen voordat je boekt?
PA lijn gaf mij als tip om direct te bellen met KLM. Zij kunnen dit dan omzetten zodat je gewoon je Skypriority voordelen behoudt inclusief stoel selectie.
Ik heb laatst ook zo geboekt. DL basic economy fare op KL ticket. Heb FB Gold status maar kon geen stoel reserveren. Zo te lezen moet ik maar eens bellen.
Heb hier een tijd geleden ook over gebeld maar men kon dit toen alleen tegen betaling naar een hogere tariefsklasse aanpassen. Je ziet bij KLM de fare class zviw pas na betaling van de ticket helaas.
Hier hetzelfde verhaal eigenlijk. Standaard economy geboekt op de Amerikaanse KLM-website (vanwege het prijsverschil) voor door Delta uitgevoerde retourvluchten AMS-MCO. Komt blijkbaar uit op boekingsklasse X. Kan (als FB Platinum) alleen een Preferred seat kiezen in de main cabin. Kan mezelf ook niet op de upgradelijst zetten, daar komt dit tarief niet voor in aanmerking. In de chat werd ik doorverwezen naar Delta, waar werd gezegd dat Comfort+ pas selecteerbaar is 24 uur voor de vlucht. Net nog de Platinum-lijn gebeld. De Preferred-stoel kunnen kiezen is dan blijkbaar het " voordeeltje" voor de FB Platinum. Verder had ik nog een vraag over bijboeken van opties. In de app zie ik wel de optie om CO2-compensatie te kiezen, maar vervolgens kan ik alleen maar de verzekeringen bijboeken. Ook op de website is dit niet mogelijk. Hier kon men geen antwoord op geven. Kan zijn omdat het over vluchten in 2024 gaat. Ik moet het dus in de gaten houden.
De integratie tussen Delta en KLM gaat niet helemaal lekker. Had zelf idd ook een KLM USA ticket laatst en Delta-staff moest me omboeken, echter had blijkbaar het ticket niet opnieuw uitgegeven waardoor ik niet kon boarden. Bizarre situatie met 2 uur telefonisch wachten (telkens opnieuw in de wacht) vlak voordat het vliegtuig vertrok. Uiteindelijk heeft iemand van Delta me tijdens het boarden nog als standby toegevoegd waardoor het boarden alsnog mogelijk was. Zonder diens pragmatisch optreden was het noodgedwongen overnachten geworden.
Inderdaad. Vorige week keek ik eens naar mijn boeking via de klm.com website. Daar was nu wel de seatmap van de Delta-vluchten te zien en zowaar een upgrade-optie naar Premier Select voor 230 USD per vlucht. Dat heb ik gedaan voor de terugvlucht (nacht). Zit toch net wat ruimer. Op de Delta- website staat deze upgrade voor 525 USD. Verder nog een ander vraagje. Als toesteltype staat voor beide vluchten de Airbus A330-300 aangegeven. Als ik echter de seatmap van de KLM en Delta-website vergelijk met de Seatguru-seatmap van de A330-300 dan lijkt de plattegrond eerder overeen te komen met een Airbus A330-900neo (59 rijen). Zou wel mooi zijn, want dan zit ik met mijn Preferred seat alsnog wellicht in de Delta Comfort + op de heenvlucht. Valt dit ergens te checken?