Transavia flying blue voordelen. HV vermijden

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door silvernaarPFL, 11 apr 2022.

1. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    578
    Trofeepunten:
    123
  2. D3nnisK

D3nnisK Newbie

Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    Tuurlijk! Nu 1310 met z'n drieën kwijt retour, light tickets. Transavia was ongeveer de helft.
    Voor die kleine stukjes is het verschil dan natuurlijk wel erg aanzienlijk.
    Maar nu zat er een hoop frustratie bij haha :D

Dan1 vindt dit leuk.
  3. NisshinMaru

NisshinMaru Blue Tier

Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    43
    Wellicht is Dusseldorf een optie?

4. D3nnisK

D3nnisK Newbie

Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    Dank voor het meedenken! Kan natuurlijk onwijs schelen.
    Wonen om de hoek van AMS, dus was voor deze keer toch wel even fijn.

5. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    578
    Trofeepunten:
    123

Heb even HV opgezocht: € 770 voor een retour (twee volwassenen, peuter en baby op schoot). En ik heb 12000 Miles ingezet (waardoor ik wel twee boekingen moest doen). Wel een hoop geld, voor een lang weekend als ik het zo teruglees :D Maar goed, KLM was aanzienlijk duurder! Is hun vluchtschema al wat frequenter? In maart hadden ze maar 1 of 2 vluchten per week...

6. OllieD

OllieD Newbie

Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    ^^
    Misschien toch ook een probleem met Alicante?
    Want ik heb voor de zomervakantie KLM geboekt, en mijn vlucht werd ook al geannuleerd en werd op een vlucht een dag eerder geboekt.

Dan1 vindt dit leuk.
  7. MichaelNight

MichaelNight Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Gek genoeg zie ik dat sommige tarieven in augustus bij KL goedkoper zijn dan HV. Verder in de herfst weinig vluchten alleen 's weekends en belachelijk duur met KL

8. thehyrax

thehyrax Newbie

Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    18
    Hoe zit het met SkyPriority en Lounge als je een KL vluchtnummer hebt en deze wordt uitgevoerd door HV?

Moet je dan nog steeds bij de HV checkin staan of kan je op Schiphol naar de SkyPriority checkin?

Heb het trouwens kunnen boeken als KL door bij het ticket de bus te nemen vanaf EIN (die ik niet ga nemen). Daardoor werd mijn vlucht een KL.

9. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    578
    Trofeepunten:
    123
    Ben je niet verplicht die bus te nemen, omdat het onderdeel is van je ticket? Het wordt gezien als een vluchtsegment. Bij een Thalys ticket + vlucht ben je ook verplicht de reis aan te vangen in de Thalys, anders voldoe je niet aan de ticketvoorwaarden.

Bij boeking kunt u kiezen voor vertrek of aankomst Maastricht, Eindhoven, Nijmegen of Arnhem. De KLM Bus wordt als ‘vluchtsegment’ bijgeboekt. En komt daarmee in uw ticket te staan. Als de bus niet in uw ticket staat, kunt u geen gebruikmaken van deze gratis service. De KLM Bus kan op een later moment ook nog bijgeboekt worden via KLM. Neem hiervoor contact op met het KLM Contactcentrum (klm.nl/contact) of bel 020 – 4 747 747. Heeft u via een reisagent geboekt dan kan dit via uw reisagent. Hier zijn geen extra kosten aan verbonden.

Gebruik van tickets (bij de KLM bus)
    Het toepasselijke tarief geldt uitsluitend voor een ticket dat volledig wordt gebruikt in de aangegeven volgorde en data van de reis. Ieder gebruik van het ticket dat niet in overeenstemming is met de algemene vervoersvoorwaarden, zal resulteren in de betaling van een extra vast tarief op het moment van inchecken op de luchthaven ten bedrage van: - € 125 voor vluchten binnen Europa (waaronder Europees Frankrijk en Corsica) in Economy Class en € 300 in Business Class, - € 500 voor langeafstandsvluchten in Economy Class en Premium Economy, € 1500 in Business Class en La Première (of het equivalent in de lokale valuta).

michiel1 vindt dit leuk.
  10. thehyrax

thehyrax Newbie

Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    18
    In dezelfde FAQ staat:

If you miss the KLM Bus you will have to travel to Schiphol by your own means. You will be responsible for these costs. If you arrive at Schiphol on time, you can simply take your connecting flight.

11. DuckDuck

DuckDuck Blue Tier

Leuk Bevonden:
    299
    Trofeepunten:
    63
    Ik weet niet of je volledig gebruikt kunt maken van de voordelen.
    Ik keek net even voor een proefboeking die alleen aangevlogen wordt door HV (Beiroet) en daar kon ik wel de heenvlucht selecteren maar kreeg ik geen terugvlucht met HV, alleen AF.
    Daarnaast viel het op dat er voor het light tarief geen bagage meegenomen mocht worden terwijl mijn status daar wel recht op geeft.

12. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.399
    Trofeepunten:
    508
    Dan moet je naar de HV balies gaan, daar inchecken.

Deel Deze Pagina