Ja ben gister vertrokken. Qua product geen spijt van gehad, was echt een mooie cabine bij Delta. Ook de service was super vriendelijk en heel duidelijk. Door het griepje heb ik echter wel problemen met mijn oren gehad, tijdens de landing gingen deze dichtzitten. Normaal kan ik deze dan klaren, maar dat lukt dit keer niet. Na een tussenstop op Detroit van 9,5 uur (inclusief vertraging), tweede vlucht naar New York. Tijdens de vlucht waren mijn oren weer even helemaal open, maar tijdens de daling ging het natuurlijk weer mis. En dit was een super pijnlijke ervaring moet ik zeggen! Zat met mijn handen tegen het plafond van de pijn. Hopelijk trekt de griep de komende dagen verder weg, want heb geen zin om deze pijn bij nog eens 14 vluchten te ervaren .
Pijnlijk ja. Neusdruppels misschien? Of misschien heeft @Flying doc een tip voor je? Goede reis in ieder geval!
Mijn zoon en ik vliegen morgen naar Rome en zondagmiddag weer terug (KLM). Welke lounge adviseren jullie in Rome (FCO)?
Had het een aantal maanden terug, hartstikke verkouden op dag van Embraer-vluchtje, alles dicht. Doet onwijs veel pijn, vooral bij de landing, irritante was dat het 6 dagen duurde voor ze weer helemaal open waren.. Hopelijk ben jij snel weer op de baan, volgens mij kwamen er nog wat mooie vluchtjes aan toch?
Thuis of op Schiphol bij Etos hun Etos Neusspray Xylometazoline HCl 1,0 mg/ml kopen. Heb het trouwens altijd bij me, voor het geval ik ergens tijdens een trip verkouden wordt.
Net aangekomen bij de gate voor de start van de BLL XP run, ook enigszins verkouden/grieperig, maar gister dusdanig volgestopt met chemicaliën dat het nu goed te doen is
Vanochtend van VIE naar AMS met KLM; de economy comfort was volgens mij leeg; de purser begon op een willekeurige plek in het vliegtuig links en rechts aan mensen op midden-stoelen te vragen of ze alleen reisden, en of ze naar de economy comfort wilden verhuizen. Zo vertrokken er een stuk of 5 mensen naar voren. 1 rij voor mij stopte ze ermee helaas.
Zojuist kreeg ik een uitnodiging van KLM events. Op 7 oktober viert KLM haar 99e verjaardag en traditioneel wordt er dan een nieuw huisje gepresenteerd. Deze keer een Fries huis in het plaatsje Joure. Nummer 99. Nou ik ben blij verrast en ik heb me uiteraard direct aangemeld . Ik krijg de indruk dat er vooral Friese frequent flyers uitgenodigd zijn. Zijn er nog andere inside flyers uitgenodigd? Update : Ik heb een vermoeden, het nieuwe KLM huisje is Midstraat 99, Joure (Google Streetview). Naast de tabaksfabriek in het hartje van Joure.
Ik had het gisteren ook. Door de airco in mijn hotelkamer en bij gebrek aan een functionerend raam droge slijmvliezen de hele week en eigenwijs genoeg geen spray gekocht , dus lekker verkouden aan het eind van de week en de terugreis naar amsterdam was echt niet prettig. Pfff oorpijn is echt niet fijn. Ben wel wat pijn gewend, maar dit.... Maar goed, in het vervolg dus neusspray erbij in het standaardpack! Goede tip die xylometazoline, maar dat mag je niet te vaak en te lang gebruiken anders veroorzaak het zwelling van je slijmvlies en dan raak je in een vicieuze cirkel. Beter is om met gewone zoutoplossing, evt met menthol je slijmvliezen vochtig te houden. Overigens als je buis van eustachius (naar je oor) goed dicht zit, dan helpt xylometazoline dus ook niet, want dit spul werkt niet op die buis, alleen op je luchtwegen. Het vervelendste vind ik nu dat ik gewoon doof ben aan 1 oor sinds de vlucht gisteren...Ach vanavond lekker rustig op de bank
Eerste ervaring met SWISS gehad, prima! Was met 10 studenten BRU - ZRH - DXB en terug. In Bru speciale balie open voor ons. A220 is top, ochtendvlucht, croisantje, gratis drankje, enzovoort. Long haul beetje krap maar wel goede recline en goede hoofdsteun. Kip was op, dus voor het eerst voor een vegetatische maaltijd gegaan, was prima te doen! Terugweg ook dik in orde...!
Inmiddels een paar dagen verder, zit lekker boekje te lezen in Central Park. Mijn oren zitten nog steeds dicht, soms met een korte opleving. Soms bevalt het me zelfs wel om half doof te zijn ;-). Na zo'n anderhalf uur gratis alcohol in de lounge van het Intercontinental kon ik gesprekken op twintig meter afstand zelfs weer moeiteloos volgen. Tevens gister ingecheckt voor mijn vlucht van morgen met Cathay Pacific naar HKG. Alle vluchten voor vandaag zijn geannuleerd. Schrok even toen het leek alsof mijn stoel weg was, maar later stond 1A weet als confirmed. Maar goed, ben pas helemaal gerustgesteld als ik daar morgen daadwerkelijk zit. Fijn weekend allemaal.
Welk van de twee Intercontinentals zit je? Heb je toevallig ook fotos gemaakt van de lounge en het f&b aanbod in de lounge daar?
Zit in the Barclay omdat de "Grand Hotel" stijl me meer bevalt. Zal nog wel wat foto's maken van de lounge. Is er iets specifieks dat je wilt weten?
Vandaag werd ik er nog eens aan herinnerd hoe fijn reguliere Airlines zijn in vergelijk met lowbudget. 45 min voor vertrek wordt er begonnen met boarden. Ik had priority gekocht, dus stond 5 min later in de bus. 45 min daarna stond ik nog steeds in de bus en de bus was niet van zijn plaats geweest.
Vandaag een leuke verrassing: A330 gewijzigd naar een 747-8 bij Korean Air. Snel een plekje op het upperdeck uitgekozen. Niet gek voor een vlucht van iets meer dan drie uren.
Kon niet zien, want er hing een groot doek omheen: "reserved" . Slechts 5 mensen op het upperdeck. Beneden ook lang niet vol. Zit nu in de KAL limousine bus naar Four Points. Volgens de KAL meneer moest ik uitstappen bij Millennium Hilton en een taxi nemen? Kan beter bij Seoul station uitstappen en lopen toch?