Ik krijg het aanbod om het verschil in ticketprijs terug te krijgen... Dat is echter een stuk minder dan de berekende verhoeding volgens EC 261. Daar moet ik dus nog achteraan. Iemand tips?
Je bent toch ook van je geboekte vlucht afgehaald en overgeboekt op een andere vlucht? Dat geeft recht op compensatie. Niet alleen op prijsverschil. Hoe lang van te voren ontving je bericht over de wijziging?
Eens, dus zal ze het proberen nogmaals duidelijk te maken. Vlucht is ruim van tevoren gewijzigd, meer dan een week. Originele vlucht was nl. geannulleerd. Kan natuurlijk nooit overmacht zijn als ze het zover van tevoren al weten.
Even een vraag: Dit heeft voor deze keer geen zin meer maar voor een eventuele volgende keer wel handig. 1,5 maand geleden twee vluchten gehad met Croatia Airlines en ik denk zo rond de 7-10 dagen voor vertrek kreeg ik een mail dat ze mijn middag vlucht van Zagreb naar Zadar hadden gecanceld en overboekt naar de avondvlucht. Een verschil van om en nabij de 7 uur. Had ik hier recht gehad op compensatie of mogen ze dit gewoon doen?, ze hebben geen reden gegeven voor de annulering.
Valt net zo goed onder EU regels. Is alleen een korte afstand dus vergoeding zal laag zijn. Kijk even na binnen welke periode je een klacht in moet dienen.
Hoezo heeft het geen zin? Je kan nog steeds €250 claimen. Zie https://insideflyer.nl/ec261-rechten-bij-annulering/
Overmacht geldt sowieso niet bij een downgrade. Je hebt dus recht op downgrade compensatie en eventueel vertragingscompensatie als je significant later op de eindbestemming aankwam. Het even uitspellen aan de klantenservice met de betreffende artikelen en anders dreigen met je rechtsbijstand en een klacht bij de ILT. https://insideflyer.nl/ec-261-rechten-denied-boarding-en-downgrade/
@TheFlyingDutchboy jij weet hier aardig wat van, hoe zit dat als je een vlucht met overstap hebt en je wordt overgeboekt op een andere route met dezelfde bestemming? Dus bijvoorbeeld: DUS-AMS-JFK wordt DUS-CDG-JFK? Met als reden overboekt. Wijziging tussen 1 en 2 weken.
Wat waren de originele en uiteindelijke vertrek- en aankomsttijdeN? Overboeking een week van te voren is wel frappant.
Waarom krijg ik bij Expertflyer vanaf een aantal dagen voor vertrek bij KLM vluchten altijd deze melding: There was an error message from the airline when trying to retrieve this seat map: AIRPORT CHECKIN ONLY.
Het lopen loopt uit de hand... Afgelopen weekend ingeschreven voor een ultra marathon in Oman eind november. Slechts 300 atleten mogen deelnemen aan deze eerste editie. Ik ben benieuwd hoe ik dit zal ervaren (lees overleven) want het gaat om een afstand van 137 km met 7800 hoogtemeters en tijdslimiet van 44 uur. Als voorbereiding loop ik in augustus een wedstrijd van 50km en in september eentje van 80km.
Die loop ik volgend jaar voor het eerst haha, heb gelukkig iemand met jarenlange ervaring in dit soort dingen die mee gaat. Het is de komende maanden kwestie van veel uren op de benen te maken. Komende vrijdag medische screening en inspanningstest. Zolang ik onder m'n overslagpols kan blijven trainen, heb ik een grote motor. Momenteel in een periode met snelheidstraining voor de halve marathon van Valencia. Die ultra afstanden zit vooral tussen de oren.
Ha ha ok duidelijk. Heb echter als fysio mijn bedenkingen qua opbouw zoals je die nu kort aangeeft en dan in het bijzonder de belasting-belastbaarheid van het pees-band apparaat. Motortje zal zeker als je onder het omslagpunt blijft lang kunnen lopen. Succes met de voorbereiding, heb er ook een aantal marathons op zitten maar me nooit verder gewaagd.
Waarschijnlijk zal ik m'n doelen voor Valencia moeten bijstellen met oog op de ultra afstanden. Dat werd me ook al verteld door de man met ervaring. Ipv tijden te lopen van 4m50 a 5 min per km, zal die tijd met 2 of zelfs 3 minuten omhoog gaan tijdens lange afstand training. En als amateur loop je zo'n afstand echt niet helemaal, zeker niet als het omhoog gaat. Behalve m'n looptrainingen zit ik ook op een programma van kracht- en stabiliteitsoefeningen. Maar zoals je aangeeft is het kwestie van de pezen niet te zwaar te belasten. Daarom speelt schoeiself voor mij een grote rol. Met m'n schoenen met dunnere zool en minder demping, krijg ik sneller last. Als ik m'n trail schoenen gebruik, is het net alsof ik op wolken loop, pak meer demping. Vandaar dat ik vrijdag ook naar het sport labo ga, zal er medisch van top tot teen bekeken worden en er zal ook advies worden gegeven mbt tot trainingen.