InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

1. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.452
    Trofeepunten:
    558
    Flighty of Tripit. Je kunt ontvangen tickets of boekingsbevestigingen gewoon doorsturen per email en dan komen ze in je app en worden ze gesynchroniseerd als je agenda gekoppeld is.

RickJansen vindt dit leuk.
  2. RickJansen

RickJansen Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.637
    Trofeepunten:
    478
    Dank voor de tip; tripit werkt super fijn!

3. RickJansen

RickJansen Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.637
    Trofeepunten:
    478
    AMS - HKG - HND
    Geboekt in premium economy, ben QR Platinum, beide routes een gratis upgrade gehad naar business class aan de gate. Vluchten zaten ook bomvol overigens!

FlyingNelus, FlyingFonz, lloydje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. FlyingBlob

FlyingBlob Blue Tier

Leuk Bevonden:
    768
    Trofeepunten:
    123
    ITA Airways lounge op LIN is dicht (wegens renovatie?) dus iedereen moet naar de Leonardo Lounge er vlak naast. Dit is de lounge die alle overige maatschappijen normaal gesproken gebruiken dus het is er zo ontzettend druk dat ik net staande wat heb gegeten en gedronken omdat natuurlijk iedereen zijn hele familie + hond heeft meegenomen en er niet strenger gecontroleerd wordt. Jammer. Gelukkig maar een korte overstap dus ik ben maar bij de gate gaan zitten.

5. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.014
    Trofeepunten:
    333
    Iemand hier ervaring met de BC van kenya airways? Ik twijfel tussen de premium economy met KLM of de BC met Kenya air naar Nairobi.

6. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.014
    Trofeepunten:
    333
    Ligt het aan mij of is de service verlening van KLM weer foetsie?
    Website geeft geen factuur uit, heb na 45 in de wacht bij platinumlijn maar opgehangen en op twitter wordt niet gereageerd.

Ruut vindt dit leuk.
  7. FlyRemco

FlyRemco Blue Tier

Leuk Bevonden:
    85
    Trofeepunten:
    28
    Sinds januari al 5x geprobeerd op WhatsApp contact te krijgen, maar verder dan de bot kom je daar ook niet. Bellen werkt dan toch nog beter..

VinceG vindt dit leuk.
  8. RickJansen

RickJansen Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.637
    Trofeepunten:
    478
    Ik had een overstap van slechts 55 minuten (NRT - HKG - AMS) en dat vond ik al erg optimistisch...maar door vertraging van 30 minuten door drukte op de taxibaan (geloof ik) haalde ik m'n overstap niet en moet ik via Parijs naar Amsterdam. Dat is geen reden om EU-261 te skippen toch? Ik arriveer nu om 13:00 ipv 06:50. Dus, naar mijn weten heb ik recht op 600 euro compensatie, toch? Denk dat Cathay hier wel pro-actief mee zal zijn overigens.

lloydje33 en DirkOnTour vinden dit leuk.
  9. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.698
    Trofeepunten:
    598
    CX is geen Europese maatschappij en het is een vlucht NAAR de EU, hierdoor geen recht op compensatie. Vanuit de EU met een niet-Europese maatschappij heb je wel recht op compensatie, maar andersom niet.

10. RickJansen

RickJansen Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.637
    Trofeepunten:
    478
    Oef...die valt tegen dan! Maar...merci voor je antwoord, nooit geweten!

11. Grouchy

Grouchy Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.159
    Trofeepunten:
    428
    Iemand hier die enig idee heeft wat er zo speciaal is aan 2A of waarom rij 1 en 2 anders gekleurd zijn als 3,4 and 5? Is een gewone KL737-800 zo ver ik weet. klmstoel2.jpg

edit: op de terugweg is 1C nu lichtblauw

Laatst bewerkt: 8 apr 2025
  12. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    537
    Trofeepunten:
    123
    Voor m'n aankomende reis in Tokyo huur ik een paar dagen een auto. Ik huur altijd Hertz, maar die zijn uitverkocht. Heb nu de optie voor AVIS of Europcar (die 'm naar lokale partner TIMES uitbesteedt). Hebben jullie voorkeur voor één van deze merken, en zelfs specifieker nog op Tokyo Haneda?

13. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.141
    Trofeepunten:
    223
    Die 2A zou een beschikbare standaard economy class stoel zijn. Dat is raar want 4D heeft een afwijkende vorm en de kleur van comfort...

Bijgevoegde bestanden:

PieterMaurits vindt dit leuk.
  14. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.407
    Trofeepunten:
    508
    Stuur aub feedback naar KL dat je het vreselijk vindt, hoe meer mensen dat doen, hopelijk verbeteren ze dan iets (lees: afschaffen!)

VinceG en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  15. ppt

ppt Blue Tier

Leuk Bevonden:
    269
    Trofeepunten:
    63
    Times Car Rental is een goede keuze, betrouwbaar bedrijf. Het is ook de moeite waard om te kijken of je rechtstreeks via de website van Times kunt boeken – dat kan soms voordeliger of makkelijker zijn.

16. RickJansen

RickJansen Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.637
    Trofeepunten:
    478
    Update; gemaild op advies van de klantenservice. Antwoord is dat mijn vertraging kwam door omstandigheden die buiten hun machten liggen (lees: drukte op het vliegveld) en dat ik daarom geen compensatie krijg. Dat is een beetje vreemde redenering, niet? Zij verkopen tenslotte een vlucht met een transfer van 55 minuten (ok, ik boek 'm, omdat het de goedkoopste was). Of is het zo dat ze het maar aanbieden omdat, als je hem toch niet haalt, ze toch geen compensatie hoeven te betalen? Ben niet op geld uit, maar vind de reden apart...

17. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.698
    Trofeepunten:
    598
    Nou ja, je had je antwoord al gekregen van me: ook als er geen overmacht situatie was heb je geen recht op compensatie. En een extra reden is dus dat er sprake is van overmacht. En dat kan wel kloppen, want de vertraging kwam door instructies van ATC. Dat is inderdaad overmacht.

Dat men een vlucht boekt met een korte overstap van 55 minuten doet er niet toe: dat risico nemen ze omdat het past binnen hun MCT. En als ze het niet halen is hun enige verplichting om te zorgen dat je op een andere vlucht gezet wordt en eventuele verzorging als een hotelovernachting, eten en drinken, etc.

DirkOnTour vindt dit leuk.
  18. RickJansen

RickJansen Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.637
    Trofeepunten:
    478
    Mee eens en dank daar voor, ik had ook niet verwacht dat ze hadden gezegd...hier heb je een x aantal euro. Had meer verwacht dat het een antwoord was in de trend van....we zullen goed moeten kijken of we dit soort vluchten (met deze overstaptijden) nog aan moeten bieden. Want heel eerlijk, ik was er wel een klein beetje van uit gegaan dat dit mis zou kunnen gaan....enfin, door, en dank voor je antwoord!

19. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.168
    Trofeepunten:
    358
    Zolang er dus geen strenge regels met betrekking tot vergoedingen aan passagiers gelden, dan is er voor de luchtvaartmaatschappij geen noodzaak om te kijken naar de vluchten met een (hele) korte connectie tijd omdat de financiele gevolgen beperkt blijven, en het is natuurlijk wel aantrekkelijk om een vlucht met overstap en toch relatief korte totale vluchtduur in de markt te zetten om passagiers over te halen om die vlucht toch te nemen.

20. chawa

chawa Silver Tier

Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    288
    Oh ok dat is duidelijk. Hoe zit het met een andere situatie zoals dit; klm ticket dps-kul-ams. Dat stukje dps-kul uitgevoerd door MH. MH moest helaas een noodlanding maken in Sin….. mensen weten niet wat ze moesten doen, geen mens waar ze er om kon vragen, ze mogen niet uit van waar ze noesten wachten. Veel mensen werden dus ook heel erg boos. Kortom heel vervelend. Via belletje naar amsterdam lukte het me voor mijn pleegkind een omboeking te krijgen voor een vlucht rechstreek van Sin - Ams…maar omdat hij niet uit mocht uit die wachtruimte, werd gezegd hij moet een boardingpass hebben dan pas mag hij er uit….nou je..een noarding pass heeft helaas geen voeten die naar hem ging brengen he…. Email met e ticket die klm heeft verstuurd werd niet geaccepteerd, hij mocht niet uit die die ruimte….als gevolgd daarvan ook deze vlucht had hij moeten missen…. Toen het al te laat was werd hem gezegd dat hij eruit mag en naar MH desk moest gaan om nieuwe ticket te regelen. mH kon geen ticket voor hem vinden en werd tegen hem gezegd dat hij maar contact moest nemen met KLM….in SIN was klm desk dicht…. Kortom ik heb via KLM amsterdam een nieuwe omboeking kunnen krijgen voor de volgende ochtend via CDG..hij koest dus in Sin een nachtje slapen. kLm kon vanuit Amsterdam geen hotelkamer voor hem boeken…werd gezegd dat hij die zelf moet regelen en de kosten later in NL declareren. Als dat nog niet erg is….zijn originele ticket is een premium economy en hij werd omgeboekt naar Economy.
    Al met al ipv dinsdag ochtend aan te komen is hij ps donderdag avond aangekomen in Ams. En wat je natuurlijk ook al kon verwachtend..zijn koffers zijn zoek geraakt. kLM kon pas gisteren middag achter halen dat zijn koffers in KUL is terecht gekomen. Hij heeft een douane formulier per email gekregen die hij moet invullen en terug sturen. Als het goed is hoop ok dat hij die morgen of anders maandag thuis verwachten.
    Heel veel gedoe was dit voor een jongen van 22 die voor het eerst zijn verre reis alleen ging maken voor 14 dagen. Gelet vervelende situatie op de heenweg was zijn koffers ook al kwijt geraakt in Amsterdm, pas 4 dagen laten werden die in Bali bezorgd. Hij heeft echt een dikke pecht en zeer leerzaam trip naar Bali.
    Wat kan hij in deze situatie verwachtend voor een vergoeding, behalve voorde overnachting in SIN. En hoe zit dat met zijn gewijzigd ticket in Y?

Deel Deze Pagina