American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

1. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    1.981
    Trofeepunten:
    648
    Had juist gedacht dat het voor restaurants aantrekkelijker is dan het vaste dining credit. Met 2-gangen zonder drank zouden gasten toch zeer waarschijnlijk wel bijbestellen van het reguliere menu.

2. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    517
    Trofeepunten:
    123
    Als in; dat is mijn inschatting. Voorheen kon je €150 uitgeven, waarbij het restaurant misschien €150 (minus amex transactiekosten) kreeg?
    Ik kan me voorstellen dat Amex het diner nu voor een vaste prijs inkoopt (bijv. €35 p.p.), waardoor je als restaurant minder krijgt?

3. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.663
    Trofeepunten:
    598
    Upgrade bonus naar Platinum is weer beschikbaar. 100/K bij 5/K minimale uitgave. Voor Flying Blue Platinum is het 70/K.

Wilmade vindt dit leuk.
  4. Wilmade

Wilmade Newbie

Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    8
    Lucky me, net op tijd voor mijn grote reizen met meerdere overstappen waar ik echt onbeperkt lounge toegang nodig heb!

Bijgevoegde bestanden:

5. Wilmade

Wilmade Newbie

Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    8
    Ik heb dit nagevraagd bij AMEX-support en vond het antwoord een beetje vreemd, dus ik wil even checken of iemand hier ervaring mee heeft.

• Als je van Gold naar Platinum wilt upgraden, is het verstandig om eerst je Gold dining credit op te maken. Bij Platinum krijg je namelijk nieuwe dining credits (via dat geweldige *kuch* nieuwe systeem van 3x per jaar dineren). De medewerker adviseerde om pas te upgraden nadat je de terugbetaling van je Gold dining credit hebt ontvangen, wat ongeveer 10 werkdagen na het etentje duurt.

• Ik vroeg hoe het resetten van de 4 loungebezoeken per jaar bij Gold werkt. Als je deze opmaakt en vervolgens upgrade naar Platinum, krijg je die maand(en) onbeperkte lounge-toegang. In theorie, als je na een maand weer teruggaat naar Gold, zou je opnieuw 4 loungebezoeken krijgen in je Gold abonnement. Ik gaf aan dat dat toch eigenlijk heel vreemd is, en je dan steeds even 1 maandje platinum kan doen om de 4 lounge visits te resetten.... En dat kon volgens hem.
    Heeft iemand hier ervaring mee of kan dit bevestigen?

6. Mikkel93

Mikkel93 Newbie

Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    8
    Je kan toch maar om de 6 maanden upgraden of downgraden?

7. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.663
    Trofeepunten:
    598
    Denk dat dit in de praktijk zo werkt, met dien verstande dat je inderdaad pas na zes maanden weer kunt downgraden.

8. PeterD

PeterD Blue Tier

Leuk Bevonden:
    175
    Trofeepunten:
    43
    Vandaag voor een retentie gebeld. Na wat aandringen 50k punten met >50k spend afgelopen jaar. Daarnaast tot de ontdekking gekomen dat er te onderhandelen valt over de extra MR. Die krijg ik voor bijna 5 maanden dubbel (onder het mom lange reis gepland zou fijn zijn als die periode ook nog mee kan tellen):cool:

FlyingNelus, Jasonkennedys, Ruut en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. ikverzinnogweliets

ikverzinnogweliets Newbie

Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Ik heb per e-mail een "aanbieding" ontvangen om te upgraden naar Platinum en daarvoor krijg ik 100k punten.
    Op zich heb ik daar wel interesse in, maar om die punten te krijgen moet ik wel binnen 3 maanden 5k uitgeven. Dat gaat de komende periode gewoon niet lukken, ik ga pas later in het jaar op vakantie en verwacht de komende maanden nog niks te boeken.

Valt hierover enigszins te onderhandelen als ik bijvoorbeeld zou bellen?

10. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    561
    Trofeepunten:
    123
    Flex Business ticket boeken en annuleren als je punten binnen zijn.

ikverzinnogweliets vindt dit leuk.
  11. ikverzinnogweliets

ikverzinnogweliets Newbie

Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Tja zo simpel kan het zijn. Een retourticket, paar dure hotelovernachtingen en je zit inderdaad zo aan de 5k. Nooit zo over nagedacht.

Bedankt voor je tip. Ik zal erover nadenken. Ben best een schijterd met dit soort dingen.

12. Zr40

Zr40 Newbie Premium Member

Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    Als je hiermee manufactured spending bedoelt en niet een reis die je wilt maken, dan heb je hier niet zoveel aan. Een annuleerbare hotelboeking wordt doorgaans niet vooraf betaald. Annuleerbare vliegtickets wel, maar een refund waardoor je achteraf alsnog niet aan het benodigde minimum komt kan een reden zijn voor Amex om de punten terug te vorderen.

13. Durk

Durk Blue Tier

Leuk Bevonden:
    155
    Trofeepunten:
    43
    Ben ik de enige waar de app het niet doet? Al 6x geregistreerd en daarna blijft die zeggen dat ik moet registreren

14. Zr40

Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    Hier werkt de app nog steeds. Heb ergens vorig jaar geregistreerd en dat duurde toen een of twee dagen.

15. Durk

Durk Blue Tier

Leuk Bevonden:
    155
    Trofeepunten:
    43
    Hij werkte dus wel bij mij, maar ineens niet meer. Ik ga wel helemaal verwijderen en opnieuw registreren.. Elke keer krijg ik na opnieuw registreren dat het geslaagd is, een eenmalig wachtwoord moet invullen maar er gebeurt dus niks. En moet dan weer opnieuw registreren.

16. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    561
    Trofeepunten:
    123
    AMEX pakt wel punten terug als er een refund is op "normale" punten. Maar de bonuspunten die je krijgt na X maanden of X uitgave, nemen ze niet af.

finsdeflyer vindt dit leuk.
  17. finsdeflyer

finsdeflyer Newbie

Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    3
    Ik heb dit probleem ook een tijdje gehad. Het leek wel alsof de app vergat dat ik al geregistreerd was. Uiteindelijk is het op een random moment toch goed gegaan...

Ik meen me ook te herinneren dat we een belangrijke app-update konden verwachten, maar wellicht is dat afgeblazen i.v.m. problemen met migreren? Het enige wat we nu hebben is dat de offers achter een 'muur' zitten.

Ruut vindt dit leuk.
  18. Zr40

Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    Die muur is juist de update. Voorheen kon je iedere kaart selecteren en daar de offers van bekijken.

19. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.108
    Trofeepunten:
    223
    Waardeloze update dan.
    Als je ziet dat een andere kaart betere voordelen heeft zou je een upgrade overwegen.

Of Amex weet zelf ook wel dat het door de versoberingen niet echt meer een premium product is...

finsdeflyer vindt dit leuk.
  20. FlyDaan

FlyDaan Newbie

Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    18
    Probeer ook al een week om mn Experiences app werkend te krijgen (‘Authentificatie in behandeling’). Ook het formulier om Privium aan te vragen loopt vast. Mijn emailadres is daar al ingevuld (niet te wijzigen) en heeft de error dat het al voor een ander evenement is gebruikt. Telefonisch kan Amex niet helpen. En het emailadres voor hulp dat in de app staat, werkt niet meer.

Deel Deze Pagina