Icelandair vaker naar Brussel2 min leestijd

Icelandair wing view (Bron: Icelandair)

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

IJsland blijkt zowel binnen als buiten Europa een populaire bestemming te zijn. Dat is onder meer terug te zien in de grote groei van bijna 25% die Icelandair doormaakt. Reden genoeg voor de IJslandse airline om het netwerk uit te breiden met vier nieuwe bestemmingen. Ook gaat Icelandair vaker vliegen op diverse steden, waaronder Barcelona en Brussel. 

IJsland blijft populair

Als je op zoek bent naar een unieke vakantiebestemming in Europa dan mag IJsland zeker niet op het lijstje ontbreken. Het eiland is vooral populair bij wandelaars en natuurliefhebbers. Wat IJsland voornamelijk uniek maakt is dat het op twee aardplaten ligt. Hierdoor is er veel vulkanische activiteit, wat een bijzonder landschap oplevert. En soms ook het (vlieg)verkeer platlegt. 

Dat IJsland blijft een populaire bestemming is blijkt wel uit de groeicijfers van Icelandair. De airline zag vorige maand het aantal passagiers namelijk met bijna 25% stijgen naar 381.000. In de eerste vier maanden van dit jaar vlogen er al 1,2 miljoen passagiers met de maatschappij. Overigens heeft bijna de helft van het aantal passagiers een transfer op Keflavík International Airport (KEF), op weg naar een volgende bestemming. 

Icelandair A321LR

Nieuwe bestemmingen en verhoogde frequenties

De populariteit van het land levert ook voor Icelandair wat op natuurlijk. De maatschappij voegt later dit jaar namelijk vier nieuwe bestemmingen toe aan het netwerk. Het gaat om Istanbul en Miami, dit werd al eerder bekend gemaakt. Daar komen nu Edinburgh en Malaga bij. Verder gaan de frequenties van de non-stop verbindingen met Alicante, Barcelona en Brussel omhoog.

Icelandair vliegt straks tot zeven keer per week tussen Brussel en Reykjavik. De airline zet hiervoor doorgaans de Boeing 737 MAX 8 of 9 in (zie onderstaande foto). Low cost carrier PLAY vliegt ook non-stop tussen beide steden, maar zet een Airbus A320neo in. Op de route tussen Amsterdam en Reykjavik is wat meer concurrentie. Daar is naast Icelandair (soms met de Boeing 757) en PLAY ook Transavia actief. Transavia vliegt op deze route nog voornamelijk met de Boeing 737.

Boeing 737 MAX Icelandair cabine (Bron: Icelandair)

Bron foto’s: Icelandair

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *