Icelandair zet volgend jaar ‘stokoude’ Boeing 757 in naar Brussel2 min leestijd

Icelandair wing view (Bron: Icelandair)

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

De IJslandse nationale maatschappij Icelandair zet vanaf volgend jaar de ‘stokoude’ Boeing 757 in op vluchten tussen Brussel en Reykjavik. Op dit moment vliegt de airline echter nog met de veel nieuwere Boeing 737 MAX. Een achteruitgang qua reiservaring?

IJslandse maatschappijen

Icelandair lijkt een van de weinige maatschappijen die op de lange termijn lijndiensten tussen Reykjavik en de rest van de wereld kan onderhouden. Zo zagen we al diverse airlines komen en gaan. Denk bijvoorbeeld aan Wow Air en meer recentelijk Niceair.

Het huidige Icelandair is een samenvoeging van allerlei kleinere en grotere maatschappijen die in IJsland actief zijn geweest. De geschiedenis van de maatschappij gaat terug tot 1937. Een paar jaar na de oprichting begon de maatschappij ook met Trans-Atlantische vluchten. Op dit moment bestaat het aanbod uit zowel Europese als Trans-Atlantische verbindingen, met Keflavík International Airport (KEF) als hub.

Icelandair Cabin Crew

Boeing 757 van Brussel naar Reykjavik

Uit een wijziging in de zomerdienstregeling van volgend jaar blijkt dat Icelandair de Boeing 757 in gaat zetten op de route tussen Brussel en Reykjavik. Op dit moment vliegt de maatschappij nog met de nieuwe Boeing 737 MAX 8. Maar daar komt dus een Boeing 757 bij. En dat is een veel ouder toestel. De Boeing 737 MAX 8 vloot van Icelandair heeft een gemiddelde leeftijd van ongeveer 5 jaar. Terwijl dat voor de Boeing 757 gemiddeld meer dan 25 jaar is.

De modernere Boeing 737 MAX toestellen komen echter niet te vervallen. Icelandair blijft deze nog inzetten op de genoemde route. Het is dus verstandig om vooraf te kijken welk toestel er is ingepland. Alhoewel dit geen garantie geeft omdat toestellen last minute gewijzigd kunnen worden.

Icelandair Boeing 757 (Bron: Icelandair)

Boeing 757 van Icelandair

De Boeing 757-200 van Icelandair beschikt over 184 stoelen met een 2-2 configuratie in Sage Premium (Business Class) en 3-3 in Economy Class. Er zijn 22 Sage Class stoelen en 161 Economy Class stoelen. Meer over de Boeing 757-200 van Icelandair lees je hier. De 757-300 variant is iets groter en kan in totaal 225 passagiers vervoeren. Deze extra stoelen zijn allemaal toegewezen aan Economy Class waardoor hier 203 plaatsen zijn. Meer over de Boeing 757-300 lees je hier.

Icelandair zet de Boeing 757 ook in op vluchten naar onder meer Londen Gatwick/Heathrow, Oslo, Rome, Stockholm en Zürich. Bestemmingen in Noord-Amerika zijn onder meer Portland, New York Newark, New York JFK, Vancouver en Toronto.

Bron foto’s: Icelandair

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *