Buitenlandse Creditcard (US, UK, ...?)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 10 nov 2014.

1. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.552
    Trofeepunten:
    653
    Shipito moet een 1583 hebben, welke versie maakt niet echt uit. Enige wat belangrijk is dat zij het formulier fysiek hebben (naar ze opsturen in de VS) en dat deze is gelegaliseerd door een US notaris. Ik heb zelf deze notaris gebruikt maar er zijn genoeg andere opties.

Enzo en FlyingNelus vinden dit leuk.
  2. FlyingNelus

FlyingNelus Blue Tier

Leuk Bevonden:
    102
    Trofeepunten:
    33
    Thanks voor je snelle reactie! Is de oude versie nog geldig dan? Ik ging er vanuit dat alles moest worden ingevuld in de nieuwe 1583

Qua opsturen, kwestie van zelf printen en mailen neem ik aan? Of kan je dit ook (goedkoper) uitbesteden aan een partij in de USA?

Enzo vindt dit leuk.
  3. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.552
    Trofeepunten:
    653
    Het maakt volgens mij niet uit, ik deed dit in oktober 2023, toen vertelde de US notaris dat er dus een nieuwe versie is maar dat de oude door sommige bedrijven nog wordt geaccepteerd. Maar als je safe wil zijn zou ik de nieuwe versie gebruiken.

Qua opsturen inderdaad printen en via de post ernaar toe. (gebruik wel een express met track and trace om zekerheid te hebben), PostNL is 2 reguliere brieven van mij kwijtgeraakt (zonder track en trace).

Enzo en FlyingNelus vinden dit leuk.
  4. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.683
    Trofeepunten:
    598
    Enzo, Ready2Board, lloydje33 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. dutchskies

dutchskies Blue Tier

Leuk Bevonden:
    196
    Trofeepunten:
    43
    Mee eens, gaat wat moeite in zitten maar is het allemaal waard. Zorg dat je ook een reguliere bank account opent. US creditcards (zowel Amex als de BofA World Elite Flying Blue kaart) kun je alleen op die manier maandelijks aflossen. Makkelijkst is om gewoon een Bank of America filiaal binnen te lopen zodra je je itin binnen hebt. Telefonisch of online zijn dit soort zaken niet fatsoenlijk te regelen zonder krediethistorie. Succes!

Laatst bewerkt: 3 jan 2025
    Enzo vindt dit leuk.
  6. Ready2Board

Ready2Board Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    742
    Trofeepunten:
    348
    Ik heb vorig jaar met een beetje hulp van @Bijzonderetickets het process ook doorlopen en een US Amex Bonvoy aangevraagd. Ik heb destijds een Citibank rekening geopend (had nog geen ITIN). Dat duurde 1,5 uur in totaal. Eerst probeerde ik bij Chase maar daar wilde men ITIN hebben, Citi deed niet moeilijk. Heb wel het geluk dat ik een adres van collega mag gebruiken voor alle post, dat maak dingen een stuk makkelijker dan post forwarden.

Overigens kwam de ITIN bij mij pas na 6 maanden alsnog binnen. Dus inderdaad geduld is hierbij wel nodig..

Enzo, lloydje33, Maarten_22 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. Brangeri

Brangeri Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    270
    Trofeepunten:
    63
    Dat bijltje ga ik later mee hakken. Ik wacht eerst tot de ene stap compleet is voor ik de ander zet.

Enzo vindt dit leuk.
  8. FlyingNelus

FlyingNelus Blue Tier

Leuk Bevonden:
    102
    Trofeepunten:
    33
    Net brief ontvangen van de IRS met daarin een ITIN nummer! Positief verrast hoe snel het allemaal gegaan, denk dat mijn aanvraag 5w terug bezorgd is.

Op naar de volgende stap

Enzo, Jeroen23 en Bijzonderetickets vinden dit leuk.
  9. Bijzonderetickets

Leuk Bevonden:
    3.683
    Trofeepunten:
    598
    Congrats. Vrij rap allemaal, waarschijnlijk omdat het buiten het tax season is.

Enzo vindt dit leuk.
  10. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.552
    Trofeepunten:
    653
    Datapuntje voor jaarlijkse point consolidation naar de US, vorige week zaterdag gebeld en vandaag (4 werkdagen) later stonden de punten netjes in mijn US account tegen de geldende dollarkoers.

Brunoweilo, Enzo, Ready2Board en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. FlyingNelus

FlyingNelus Blue Tier

Leuk Bevonden:
    102
    Trofeepunten:
    33
    Heeft iemand nog suggesties voor het aanvragen van een checking account ZONDER naar de US te hoeven reizen?

Ik las online over Charles Schwab en dan via hun een investor account aanmaken dat je op die manier een checking account kan krijgen. Nadeel is dat deze op een NL adres moet en niet op de Amerikaanse kan. (wellicht heeft iemand hier ervaring mee?)

12. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.552
    Trofeepunten:
    653
    Ik heb destijds (oktober 2023) vanuit NL een online account geopend bij Capital One, toen kreeg ik tijdens de application een telefoonnummer wat ik moest bellen, de medewerker daar stuurde mij een sms waar ik wat gegevens moest uploaden (paspoort) en toen hebben ze hem geopend. Ik durf echter niet te zeggen of dit per heden ook nog zo is, anders zal je toch een tripje naar de VS moeten maken en binnen moeten lopen bij Capital One of Bank of America.

13. Bijzonderetickets

Leuk Bevonden:
    3.683
    Trofeepunten:
    598
    Helaas, dit lijkt niet meer te werken. Een paar van onze cliënten liepen hiermee vast en zijn uiteindelijk toch maar naar de VS gevlogen.

14. Ready2Board

Ready2Board Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    742
    Trofeepunten:
    348
    Iemand toevallig ervaring met het openen van een American Express checking account in de VS? Dit wordt gevraagd, maar het gevraagde van punt 1 kan ik niet aan leveren.
    • A copy of your Social Security Card or an IRS letter 685c, and
    • A copy of a non-expired valid Government-issued ID.

15. Brunoweilo

Brunoweilo Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    100
    Trofeepunten:
    28
    Welk nummer had je gebeld? Die op de kaart of het global transfer team?

16. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.552
    Trofeepunten:
    653
    Het membership rewards team. Deze kun je bereiken (via skype) op +1 800 297 3276

Brunoweilo vindt dit leuk.
  17. Brunoweilo

Leuk Bevonden:
    100
    Trofeepunten:
    28
    Top! Veel dank, zal even laten weten hoe lang het bij mij duurt.

Iemand toevallig succes met de BofA FB kaart telefonisch aan te vragen? Heb nu ongeveer iets meer dan een jaar nu een VS AMEX en BofA bank rekening.

18. dutchskies

dutchskies Blue Tier

Leuk Bevonden:
    196
    Trofeepunten:
    43
    De laatste keer dat ik 't gedaan heb (augustus '24) kon het gewoon via de chat in de Amex NL app. De enige input die ik hoefde te leveren was het aantal miles dat getransfered moest worden en het volledige kaartnummer van de US (Amex Everyday) kaart.

Dit gaat bij BofA een stuk moeizamer dan bij Amex. Diverse malen telefonisch geprobeerd zonder succes (ookal had ik al geruime tijd een BofA current account). Toen ik afgelopen zomer een filiaal in Boston binnen liep was het binnen no time geregeld, inclusief verzending van de kaart naar Nederland.

Laatst bewerkt: 12 feb 2025
    Brunoweilo, lloydje33 en Bijzonderetickets vinden dit leuk.
  19. danfl44

danfl44 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.231
    Trofeepunten:
    203
    Ik heb vorig jaar de BofA FB kaart telefonisch goedgekeurd gekregen (fraaie 70/K + 100XP + $100 bonus). Jaar daarvoor ook geprobeerd, toen geen geluk. Creditscore beide keren zelfde, +- 780.

Brunoweilo vindt dit leuk.
  20. Brunoweilo

Leuk Bevonden:
    100
    Trofeepunten:
    28
    Ah wat goed! Ging dat even snel als via de VS bellen?

Ik ben in de zomer in Boston dus zal dan anders zo doen.

Ik wacht ook nog op een iets betere bonus! Hoe check jij overigens je creditscore? Bij Amex lijkt het niet te werken.

Deel Deze Pagina