British Airways: Executive Club

Discussie in 'oneworld' gestart door kevin990, 25 jul 2015.

1. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.553
    Trofeepunten:
    653
    Het kan wel maar er moet avios beschikbaarheid zijn op de vlucht. Ik raad je echter aan om direct avios te gebruiken voor Business. Hier ben je vaak voordeliger mee uit.

Jasonkennedys vindt dit leuk.
  2. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.705
    Trofeepunten:
    598
    Het aantal benodigde avios ligt vaak dicht bij het aantal avios dat je moet betalen voor een reguliere award vlucht.En, bij goede payloads, zelfs nog wat hoger.

3. Jasonkennedys

Jasonkennedys Newbie

Leuk Bevonden:
    35
    Trofeepunten:
    18
    Begrijp ik. Geval wil dat werkgever economy ticket vergoed, maar geen business class ticket. Met avios is dit wellicht wel een optie dit keer.

4. RickJansen

RickJansen Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.637
    Trofeepunten:
    478
    Wat ik meestal doe; ik kijk naar mn boekingsklasse, dan ga ik naar de q calculator en vraag ik het bij inchecken of in de lounge van QR. 4/4 gelukt.

5. Jasonkennedys

Jasonkennedys Newbie

Leuk Bevonden:
    35
    Trofeepunten:
    18
    Dat is een goede tip! Ga ik zeker proberen, mocht de button voor upgrade niet verschijnen. Vragen bij de lounge betekent dat je status met Qatar moet hebben neem ik aan?

RickJansen vindt dit leuk.
  6. Elve

Elve Newbie

Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    18
    Iemand hier ervaring met contact opnemen met de BA klantenservice via Twitter/X?

7. FlyingNelus

FlyingNelus Blue Tier

Leuk Bevonden:
    104
    Trofeepunten:
    33
    Is er toevallig iemand met ervaring over de 2-4-2 BA A380 upper-deck layout? Zijn deze 2 zitters comfortabeler qua beenruimte? Of is het krapjes?

Gaat sowieso stiller zijn, maar weet dat BA van die gigantisch computers heeft onder hun stoelen, geen zin om 11.5u te "voetjevrijen" met mijn buur

8. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.732
    Trofeepunten:
    1.573
    Wat is wijsheid? Dit jaar ruim voldoende TP voor BA Silver. M'n TP jaar verandert op 8 dec, dwz periode loopt dan tot 31 maart met nog steeds Silver status.

Volgend jaar weer ruim voldoende trips voor Silver. Nadat de verkorte kwalificatie periode verloopt op 31 maart 2025, gaan voor BA Gold? Heb iets van 600-700 TP nodig. Ja dat is veel, maar vriendin woont in London en de "extra" benefits die het oplevert qua check in en lounge voor de trips die we samen doen.

Of zoek ik gewoon redenen om een mileage run te verantwoorden?

VinceG, Ambtenaruh en Morris vinden dit leuk.
  9. Morris

Morris Newbie

Leuk Bevonden:
    94
    Trofeepunten:
    18
    Ik zou gaan voor BA Gold... met een paar intercontinentale vluchten in business class of first, dan heb je die 600-700 tier points zo binnen.

Ik heb er altijd veel plezier van gehad van mijn gold status. De dedicated security check op LHR – direct naar de lounge is een time saver... toegang to de Qantas First Class lounges in Australië is de moeite waard, de stapel complimentary upgrades die ik heb gehad.

Ik heb het zelf een keer tot de GGL (Gold Guest List) geschopt, maar sinds ik niet meer in London werk was het lastig die status in stand te houden. Ik ben nu een paar duizend punten verwijderd van GFL (Gold for Life)... die hoop ik binnen 2-4 jaar binnen te slepen. Maar ik vlieg momenteel relatief weinig met One World.

Lionell vindt dit leuk.
  10. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.553
    Trofeepunten:
    653
    Wellicht goed om in het achterhoofd te houden dat als compensatie voor de verkorte kwalificatieperiode er een bonus wordt toegekend van alle behaalde TP vanaf 1 april dit jaar tot 8 december in jouw geval. Het kan dus lonen om in die 3 maanden wat extra's te vliegen doordat de feitelijke drempel voor Gold lager is.

De benefits van Gold (Oneworld Emerald) wegen zeker op LHR mee, de First wing scheelt tijd en als je eens in T3 bent zijn daar fantastische lounges.

11. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.732
    Trofeepunten:
    1.573
    Van die bonus klopt, verdiende status is dan geldig tot april 2026. Status verdiend in de periode nadien is volgens Headforpoints geldig tot april 2027. Dus beetje afwegen wanneer voor Gold te gaan.

Als er een deal voorbij zou komen in de "verkorte" periode, dan wil ik er al wel voor gaan.

lloydje33 vindt dit leuk.
  12. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.732
    Trofeepunten:
    1.573
    Gisterenavond nog wat rekenwerk zitten doen. Na 8 dec (tier point adjustment datum voor m'n account) moet ik voor 1 april 2025 nog 780 TP scoren voor gold.

Op zich doenbaar als er zich een interessante deal voor doet en de data uitkomen met wat al op de planning staat. Misschien te combineren met de holiday package deal waarbij je dubbele tier points scoort. Ik heb een vriendin in London, dus m'n residentie staat al een tijdje op een UK adres.

13. FlyingNelus

FlyingNelus Blue Tier

Leuk Bevonden:
    104
    Trofeepunten:
    33
  14. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.407
    Trofeepunten:
    508
    Wijsheid is terugdenken aan die goede oude tijd, dat je nog lekker veel vloog en knettergekke TP-runs naar en door de VS deed vanuit BUD.

Minder hollen, meer vliegen ;-)

Lionell, Ambtenaruh, FlyingNelus en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.732
    Trofeepunten:
    1.573
    In die goede oude tijd kon je nog relatief goedkoop vliegen! Als ik voor 2025 kijk wat een return business naar LHR kost... WTF! Misschien zakt het weer, maar prijzen tot 450 eur waar ik afgelopen jaar soms slechts 200 eur betaald heb.

Plannen zijn gesmeed, alleen nog ff concreet uitwerken en kijken of het haalbaar is:D

Godenzoon14, lloydje33, Ruut en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.732
    Trofeepunten:
    1.573
    Tier points zijn gereset, momenteel staat de teller op een dikke nul. TP adjustment moet nog gebeuren in m'n account. Vermoed dat ik start met iets van 720 TP, sowieso dus BA Silver tot ergens in 2026 en komend jaar zeker weer voldoende trips om die status te verlengen.

Morris, lloydje33 en Ruut vinden dit leuk.
  17. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.732
    Trofeepunten:
    1.573
    Vandaag is eindelijk de aanpassing gepost, 12 dagen na TP jaar reset. 720 TP, dus 780 TP voor Gold voor 1 april. Weet niet of het haalbaar is, in theorie wel, maar in de praktijk moet ik ook m'n paspoort nog vernieuwen (10 weken wachttijd voor een afspraak hoera) en heb nog een race eind februari waardoor ik niet veel tijd zal hebben om te reizen.

lloydje33 vindt dit leuk.
  18. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.732
    Trofeepunten:
    1.573
    VinceG vindt dit leuk.
  19. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.732