Intra Europe gaat 20 points per vlucht opleveren. Zolang het LH group airlines zijn zit je goed qua status. Dit artikel geeft je een beeld.
Duidelijk! Maar persoonlijk was ik van plan voor stutus bij Turkish te gaan en veel met LH te gaan vliegen. Als ik miles and more zo lees is status halen daar nog best lastig als je ook af en toe met andere maatschappijen buiten de LH group gaat vliegen.
Als je veel met LH gaat vliegen dan is Frequent Traveller (Silver) bij Miles & More een prima status om te hebben. Je kan dan wereldwijd alle Lufthansa Business Lounges in. Je kan veel van het design vinden, ze zijn in ieder geval consistent en met een redelijk tot goede F&B. Persoonlijk vind ik de lounges van Swiss nog iets beter. Aan boord intra EU is het product wel uitgekleed, meer dan een chocolaatje en een flesje water krijg je niet. Op dit moment heeft status bij Lufthansa het voordeel dat je 25% bonus op je status miles krijgt. Oftewel het is 25% makkelijker om status te behouden, dan het te krijgen. Dat zal dan helaas gaan vervallen. Mocht je dit jaar nog status halen, is die de komende 2 jaar nog geldig (t/m feb 2026!). In het nieuwe programma ga je dus naar 20 XP per segment binnen EU, en heb je er 650 nodig om te kwalificeren. BC is 40 XP per segment. Ook hier dus alle mogelijkheid voor 'KRK-achtige runs' in BC om snel richting kwalificatie te gaan. Over het algemeen is de vernieuwing een achteruitgang in mijn optiek, met name ook omdat je de helft van de vluchten met LH group moet vliegen om te kwalificeren. Maar met een leuke weekendrun DUS-ZRH-FRA-VIE en retour kan het hard gaan.
Zie dat ik redelijk naar m'n eigen situatie heb geschreven... De nieuwe status sweetspots zitten overduidelijk in het intercontinentale. Wie 4 x per jaar met overstap intercontinentaal economy vliegt zit op 640 XP (enkele reis is dan 20 + 60 xp). Doe je dat af en toe ook in BC dan wordt het helemaal een eitje.
"Goedkopere vlucht" je bedoelt dat je in een lagere cabine werd geplaatst dan het originele ticket? Ik heb met (geforceerde) omboekingen nog niet eerder gehad dat ze de vlucht(en) niet konden zien. Pin mij er niet op vast maar compensatie is alleen als je (veel) later op je bestemming aankomt. Het alternatief wat ze bieden moet wel reëel zijn (Dus 6 keer overstappen is dat niet, 1 keer overstappen zou dat wel kunnen zijn)
Ik denk dat dat account alleen maar aan 10 posts wil(de) komen om straks referral linkjes te gaan spammen...
Dat dacht ik ook. En ik zat met een slokje teveel op aan boord van SQ F, dus dit was de enige reactie die ik kon opbrengen ;-)