Forum

Meldingen
Alles wissen

2023 Flying Blue Family Event

29 Berichten
13 Gebruikers
28 Reactions
7,989 Bekeken
Dan1
 Dan1
(@dan1)
Noble Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

arjen05 wrote:Welke status heb je?

PS mag ik via jou een amex aanvragen, die 30.000 punten krijg je nergens anders. Of is het false advertising?

upload 2023 12 5 11 27 7

Ik heb Gold status. Ook toen ik vorig jaar de uitnodiging kreeg.

Dank voor het attenderen op mijn Amex-handtekening. Ik ben glad vergeten dat linkje aan te passen. ‘Helaas’ krijg je maar 12k punten nu, dat is flink verschraald. Heb het nu aangepast. Mocht je nog steeds willen aanvragen via mijn link, dan kan dat natuurlijk altijd 🙂

Wil jij ook mooie reisvoordelen zoals wereldwijd gratis loungetoegang, uitgebreide reisverzekeringen, hotelvoordelen, Schiphol Privium voor jou en je partner en drie keer per jaar €100 dinertegoed? Vraag dan een American Express Platinum Card aan via mijn referral link en ontvang 70.000 Membership Rewards voor een American Express Platinum Card of 70.000 Flying Blue Miles bij een American Express Flying Blue Platinum Card via deze referral link.

Ruut reacted
BeantwoordenCiteren
arjen05
(@arjen05)
Famed Member
Deelgenomen: 9 jaar geleden

Dan1 wrote:Is het FB Family Event al geweest inmiddels? Ik heb geen uitnodiging gekregen.... Vreemd!

Welke status heb je?

PS mag ik via jou een amex aanvragen, die 30.000 punten krijg je nergens anders. Of is het false advertising?

upload 2023 12 5 11 27 7

Alle American Express referral aanbiedingen zijn identiek, dus kies bijvoorbeeld deze: Amex classic cards (platinum, gold, silver) of de Flying Blue American Express gold or platinum.

Godenzoon14 and Dan1 reacted
BeantwoordenCiteren
Dan1
 Dan1
(@dan1)
Noble Member

Is het FB Family Event al geweest inmiddels? Ik heb geen uitnodiging gekregen.... Vreemd!

Wil jij ook mooie reisvoordelen zoals wereldwijd gratis loungetoegang, uitgebreide reisverzekeringen, hotelvoordelen, Schiphol Privium voor jou en je partner en drie keer per jaar €100 dinertegoed? Vraag dan een American Express Platinum Card aan via mijn referral link en ontvang 70.000 Membership Rewards voor een American Express Platinum Card of 70.000 Flying Blue Miles bij een American Express Flying Blue Platinum Card via deze referral link.

BeantwoordenCiteren
NisshinMaru
(@nisshinmaru)
Reputable Member

Dan1 wrote:Nog niets binnen. Dat Kerstcircus was best leuk, vorig jaar. Van 010 naar 020-Noord, weet nou niet of dat een verbetering of verslechtering is 😀

En ach, als het aan Ome Omtzigt ligt, wordt dit straks allemaal verboden of extra belast want privé profiteren van je frequent flyerprogramma is natuurlijk onacceptabel :rolleyes:

Ik denk dat Omzigt (als die überhaupt mee wilt regeren) wel bezig is met andere zaken... daarnaast zal de VVD en PVV hier wel een stokje voor steken. Daarnaast ben ik eigen baas, dus ik wens ze een goede wedstrijd haha

BeantwoordenCiteren
NisshinMaru
(@nisshinmaru)
Reputable Member

vliegkloon wrote:Tot op bepaalde hoogte is je sarcasme te waarderen 🙂

Echter nog steeds bijzonder dat KLM ondanks wederom weer een recordjaar haar vaste vliegers zo afscheept met middagje bioscoop.

Ik begrijp wat je zegt, maar misschien moeten "we" die verwachtingen van al die "extra's" een keer bijstellen. Als je 15x per jaar met Easyjet of United of elk andere airline vliegt krijg je helemaal niks in Nederland. Ik denk dat KLM (soms icm American Express) genoeg organiseert.

Tenslotte is dit event voor de kids, die vinden elk uitje al leuk... (tenzij ze elke dag ontbijt krijgen met kaviaar, naar school worden gebracht worden door een privé chauffeur en in de middag een Indonesische rijsttafel krijgen tijdens de middagpauze op school... dan snap ik het) 😛

BeantwoordenCiteren
(@robertfb)
Deelgenomen: 12 jaar geleden

Ozzietukker wrote:Natuurlijk is het goedkoop scoren voor de politiek, de groep (zakelijke) veelvliegers is een relatief kleine groep, en staat ver af van Jan modaal of daaronder waardoor dit soort maatregelen de partijen weinig kiezers kosten.

Of het uitvoerbaar is, dat is natuurlijk de vraag, want in spaarprogramma's buiten Nederland kijken wordt lastig, wel zal de belastingdienst bijvoorbeeld bij de werkgever kunnen achterhalen welke zakelijke kosten er zijn gemaakt aan vliegreizen en kan men met een rekenmodel gaan komen.

Het is te bizar voor woorden, maar de Deutsche Bahn houdt sinds juli dit jaar de belasting alvast in. Zie https://bleisuretraveller.com/en/flat-rate-taxation-for-bahnbonus/

En dit is de officiele mededeling van DB https://www.bahn.de/bahnbusiness/info-und-services/geschaeftskundenprogramm/pauschalversteuerung

Overigens moet de werkgever dit allemaal administratief verwerken!
Überlässt Ihnen der Arbeitgeber die beruflich erworbenen Miles & More oder Bahn Bonus Programm Punkte, kann das einen geldwerten Vorteil darstellen, der wie Ihr Gehalt versteuert werden muss. Dabei gilt ein jährlicher Freibetrag von 1.080 Euro. Der überschießenden Betrag durch Miles & More und dem Bahn Bonus Programm unterliegt der Lohnsteuer. Die Steuer wird allerdings erst fällig, wenn Sie tatsächlich eine Prämie durch das Bahn Bonus Programm oder ihrem Miles & More Konto in Anspruch nehmen. Sie sind deshalb verpflichtet, Ihren Arbeitgeber darüber zu informieren, wenn Sie die Bahn Bonus Punkte einlösen oder Ihre Miles & More Meilen nutzen. Der Arbeitgeber behält dann die auf die Miles & More und Bahn Bonus Programm Prämien entfallende Lohnsteuer ein.

BeantwoordenCiteren
Ozzietukker
(@ozzietukker)
Famed Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Natuurlijk is het goedkoop scoren voor de politiek, de groep (zakelijke) veelvliegers is een relatief kleine groep, en staat ver af van Jan modaal of daaronder waardoor dit soort maatregelen de partijen weinig kiezers kosten.

Of het uitvoerbaar is, dat is natuurlijk de vraag, want in spaarprogramma's buiten Nederland kijken wordt lastig, wel zal de belastingdienst bijvoorbeeld bij de werkgever kunnen achterhalen welke zakelijke kosten er zijn gemaakt aan vliegreizen en kan men met een rekenmodel gaan komen.

BeantwoordenCiteren
MichaelNight
(@michaelnight)
Noble Member

Dan1 wrote:Wat een waanzin. Gaan ze je dan voor die paar centen die de punten waard zijn belasten?

Die waanzin was jaren geleden al een keer geopperd. Het was toen al niet haalbaar gebleken. Misschien bij FB kan de belastingdienst je miles nog achterhalen als je niks aangeeft. Maar gaan ze dan ook contact zoeken met het spaarprogramma van de Star alliance etc. om je stiekeme miles te kunnen belasten? De spaarprogrammas kunnen zich ook alvast gaan vestigen in een belasting paradijs. Dan wordt bijvoorbeeld de Bahamas ook een Frequent flyer programma paradijs...
Ik wordt onderhand kotsmisselijk van de politiek. Goedkoop scoren met domme populistische plannen....

Amex Gold, FB Platinum, BW, Diamond, Hilton Gold. M&M niks maar bezig

Een jaar gratis Flying Blue Gold kaart en 11.000 tot 25.000 FB miles gratis, via deze link:
www.americanexpress.nl/introduceren/michavikah?XLINK=MYCP

VinceG reacted
BeantwoordenCiteren
Dan1
 Dan1
(@dan1)
Noble Member

RobertFB wrote:In Duitsland is het al zover en worden miles en punten die je zakelijk verdient in prive belast!

Wat een waanzin. Gaan ze je dan voor die paar centen die de punten waard zijn belasten?

Ruut reacted
BeantwoordenCiteren
(@robertfb)
Deelgenomen: 12 jaar geleden

Dan1 wrote:Nog niets binnen. Dat Kerstcircus was best leuk, vorig jaar. Van 010 naar 020-Noord, weet nou niet of dat een verbetering of verslechtering is 😀

En ach, als het aan Ome Omtzigt ligt, wordt dit straks allemaal verboden of extra belast want privé profiteren van je frequent flyerprogramma is natuurlijk onacceptabel :rolleyes:

In Duitsland is het al zover en worden miles en punten die je zakelijk verdient in prive belast!

BeantwoordenCiteren
Dan1
 Dan1
(@dan1)
Noble Member

Nog niets binnen. Dat Kerstcircus was best leuk, vorig jaar. Van 010 naar 020-Noord, weet nou niet of dat een verbetering of verslechtering is 😀

William and Ruut reacted
BeantwoordenCiteren
pw1979
(@pw1979)
Honorable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Na het kerstcircus, inderdaad wel een flinke tegenvaller dit. Een bioscoop pak ik wel een keer in de buurt.

Volgende keer beter.

Ruut reacted
BeantwoordenCiteren
mitchelldejong
(@mitchelldejong)
Eminent Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

arjen05 wrote:Wonen jullie op hetzelfde adres (voor flying blue) en zitten jullie in een family account? Dat zijn volgens mij de kenmerken waaraan afgeleid kan worden of je partners bent.

Ja, allebei! Niet dat we kunnen overigens, het tripje BKK gaat toch voor.

BeantwoordenCiteren
arjen05
(@arjen05)
Famed Member

mitchelldejong wrote:Mijn partner heeft 'm dan weer wel binnen gekregen.

Wonen jullie op hetzelfde adres (voor flying blue) en zitten jullie in een family account? Dat zijn volgens mij de kenmerken waaraan afgeleid kan worden of je partners bent.

Alle American Express referral aanbiedingen zijn identiek, dus kies bijvoorbeeld deze: Amex classic cards (platinum, gold, silver) of de Flying Blue American Express gold or platinum.

BeantwoordenCiteren
mitchelldejong
(@mitchelldejong)
Eminent Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

arjen05 wrote:Hier idem, partner niet uitgenodigd. Wellicht nodigen ze 1 persoon per adres uit.

Mijn partner heeft 'm dan weer wel binnen gekregen.

BeantwoordenCiteren
Pagina 1 / 2
Deel: