American Express (Green Card, Gold Card, etc.)
Not really that much spend. Under €10k for sure. I did ask them to give me another year of free membership arguing that other Amex countries do that and also offer far better rates than NL.
impressive, 3 offers 🙂
I assume you have a fair amount of spend on that card?
Status // Airlines: FB Plat, AA EXP // Hotels: Accor Plat
FBAMEX? NeverNotFlying.com // Video's? youtube.com/NeverNotFlying
Was hoofdredacteur voor de InsideFlyer.nl frontpage, maar niet meer.
Iemand had mijn FBAMEX refferal link verwijderd :rolleyes:
(Sorry to write in English...mijn Nederlandse is niet goed!)
Just as a data point, I called AMEX Amsterdam to cancel my gold card this week. As I have held my card for less than a year, I tried to tell the agent that it really wasn't worth having an AMEX considering the annual fee they charge, the MR points per Euro earned, and the lack of acceptance around NL.
So, the first offer to convince me to stay: double points for 3 months ( = 2 MR/€). I asked if she understood my point that hardly anywhere accepts AMEX.
Second offer: 5000 points plus double points for 3 months. Once again I said this is nowhere near the value I should be getting from the card, considering I had referred several people over the year.
Final offer: 20000 points plus double points for 3 months, or €75 plus double points for 3 months. I accepted 20k points plus double points for the period starting September. After that I may just try cancelling the card again!
So what have your experiences been?
jvz wrote:Is het zo dat de service van de standaard AMEX kaarten ook nog anders is dan die van de Flying Blue Amex? Volgens mij zijn de meeste kaarten die AMEX in Nederland uitgeeft geco-brand met Flying Blue.Ik heb nu de Flying Blue Amex Gold en overweeg over te stappen naar de gewone Amex gold, omdat je dan zelf kan kiezen waar je je punten voor gebruikt en je bijv. gratis priority pass lounge toegang (inclusief 2x gratis access) krijgt. De extra qualifying flights van FB AMEX heb ik eigenlijk niet nodig, want FB Silver haal ik wel met vluchten en FB Gold is voor mij zelfs met gratis qualifiying flights eigenlijk niet haalbaar.
wat zouden jullie adviseren?
Je hebt in mijn ogen veel meer aan AMEX Rewards dan aan FB mijlen. Dus wat dat betreft zou ik zeker voor de reguliere AMEX gaan.
Je hoeft je hier niet aan vast te houden, zelf speel ik altijd een beetje met mijn AMEX kaarten om er het maximaal aantal gratis punten uit te krijgen;)
AMEX is hier vrij flexibel in.
Is het zo dat de service van de standaard AMEX kaarten ook nog anders is dan die van de Flying Blue Amex? Volgens mij zijn de meeste kaarten die AMEX in Nederland uitgeeft geco-brand met Flying Blue.
Ik heb nu de Flying Blue Amex Gold en overweeg over te stappen naar de gewone Amex gold, omdat je dan zelf kan kiezen waar je je punten voor gebruikt en je bijv. gratis priority pass lounge toegang (inclusief 2x gratis access) krijgt. De extra qualifying flights van FB AMEX heb ik eigenlijk niet nodig, want FB Silver haal ik wel met vluchten en FB Gold is voor mij zelfs met gratis qualifiying flights eigenlijk niet haalbaar.
wat zouden jullie adviseren?
LVO wrote:In NL krijg je bij een Amex Plat ook hogere status bij SPG, weet niet of dat ook in België is en zo ja bij welke kaarten.
Lionell wrote:Daar zou ik eens dieper moeten induiken, ik heb sinds november vorig jaar een Brussels Airlines Amex kaart. Ik weet dat er nog een aantal andere kaarten van Amex beschikbaar zijn, maar volgens mij hebben die geen affiliatie met SPG.
TheFlyingDutchboy wrote:Ik denk dat als je een co-branded CC hebt, die geen verdere voordelen geeft die de normale AMEX zou hebben, zoals in dit geval SPG status want ze hebben verschillende selling points.
SVDH wrote:SPG is een voordeel van de regulier AMEX Plat, niet van de FBAMEX Plat. Verschillende packages, met zoals @TheFlyingDutchboy al zegt, verschillende selling points.
Lionell wrote:Van wat ik lees op FT van een aantal Belgen is dat de Amex Plat een hoge kost heeft op jaarbasis. Ik weet de details (nog) niet, maar dat is uit te zoeken. Ik denk dat je op een gegeven moment de keus moet maken bij hoeveel hotelketens je status wil of nodig hebt, en of de eventuele daaraan verbonden kosten verantwoord zijn.Dat vroeg m'n pa me dit weekend ook nog hehe nadat ik hem vertelde dat we 8 overnachtingen hebben gepland bij CP Brussels Airport om zeker te zijn van m'n IHG Plat volgend jaar. Heb hem uitgelegd dat m'n focus bij IHG ligt en dat ik de investering er echt wel uithaal op jaarbasis.
Maar goed terug naar Malta dus, kunnen bovenstaande beter in de CC rubrieken onderbrengen 🙂
Eens, Lionell! Prima reden om dit nog lege topic eens wat naar boven te krijgen. 🙂
Naast de Flying Blue American Express, die voordelen heeft t.a.v. het KLM Flying Blue programma, kun je ook kiezen voor een van de reguliere kaarten van American Express. The Green Card, The Gold Card, The Platinum Card en Centurion.
Deze kaarten hebben niet direct voordeel bij Flying Blue, maar werken met AMEX Rewards, AMEX zijn eigen loyaliteits middel. Rewards punten kun je voor veel dingen inwisselen, onder andere award miles bij FB, maar ook voor miles bij ander FFP's en heel veel andere producten en bedrijven. Dat maakte deze kaart flexibeler dan de FBAMEX. Als het je echter om FB miles te doen is, is de FBAMEX de betere keuze.
Informatie over de verschillende kaarten vind je hier.
De informatie in deze post zal verder uitgebreid worden. O.a. de earning rates voor Awards per uitgegeven euro.
Als je overweegt een AMEX kaart aan te vragen, kan ik je een referral email sturen via AMEX, waarbij zowel jij als ook ik voordeel hebben. Je aanvraag is altijd direct bij AMEX. Voor zo'n referral klik je hiernaast op mijn naam en start je een conversatie).
Welke AMEX heb jij? Waarom juist die kaart?
- 22 Forums
- 4,323 Onderwerpen
- 132.3 K Berichten
- 6 Online
- 5,330 Leden