Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
De gevolgen van het Corona-virus worden op verschillende manieren duidelijk. Er zijn natuurlijk de geschrapte vluchten en omboekregelingen bij vrijwel alle airlines die naar China vluchten. Cathay Pacific, die vanuit Hong Kong een poort naar het vasteland van China vormt, heeft veel last van de gekelderde vraag. Voor de korte termijn hebben Cathay Pacific en dochter Cathay Dragon de capaciteit over het gehele netwerk dan ook met 30% gereduceerd. Dit geldt zowel voor regionale als intercontinentale vluchten. Door de daling in passagiersaantallen voelt Cathay zich genoodzaakt om drie lounges op thuisbasis Hong Kong International Airport voorlopig te sluiten. Het gaat om The Bridge, The Deck en The Pier First Class. Business Class passagiers, Marco Polo Silver en Oneworld Sapphire members kunnen gebruik blijven maken van The Wing en The Pier Business Class; aan beide kanten van de luchthaven. Voor First Class passagiers en Oneworld Emerald statushouders blijft alleen The Wing First Class lounge, vlak na de uitgaande paspoortcontrole over.
In de lounges die open blijven zal het catering aanbod worden aangepast naar individueel verpakte items en made-to-order gerechten in plaats van het buffet.
Reviews van de Cathay Pacific lounges op Hong Kong lees je hier:
Review Cathay Pacific The Pier First Class Lounge
Review Cathay Pacific The Pier Business Class Lounge
Review: Cathay Pacific The Wing Business Class lounge Hong Kong
Geef een reactie