Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Cathay Pacific zet vanaf 1 december de gloednieuwe Airbus A350-1000 in op de route van Hong Kong naar Amsterdam. De grootste telg van de A350 familie vervangt de Boeing 777-300ER die nu nog dagelijks wordt ingezet. Cathay is de eerste maatschappij die de -1000 variant naar Schiphol vliegt. Singapore Airlines, China Airlines en Delta Airlines vliegen al met de A350-900. Vanaf Brussel zet Cathay ook de kleinere A350 in naar Hong Kong.
Cabine product
De A350-1000 biedt plaats aan 46 passagiers in de Business Class, met full-flat reverse herringbone stoelen, 32 in Premium Economy met een 2-4-2 indeling en 256 in Economy Class in een comfortabele 3-3-3 lay-out. 6 meer in Business maar 12 minder in Economy vergeleken met de 777-. De inzet van de A350 betekent voor passagiers een verbetering in comfort. Zo is er een nieuwe generatie inflight-entertainment, wifi en ook de standaard A350 features zoals een lagere cabinehoogte en stillere cabine.
Vooral voor passagiers in Economy Class is het extra goed nieuws. Op dit moment heeft Cathay in de meeste 777’s nog een 3-3-3 indeling. Deze worden echter omgebouwd naar een krappere 3-4-3 indeling, wat de breedte van de stoel vermindert. De A350 is gelukkig een Xtra WideBody vliegtuig waardoor je in Economy een comfortabele breedte behoudt. Door de verbeterde efficiency van het vliegtuig is het niet nodig om meer stoelen te installeren voor lagere kosten per stoel.
Cathay Pacific heeft vorige maand haar eerste A350-1000 in ontvangst genomen. Het is de tweede maatschappij die dit type opereert, na launch customer Qatar Airways. De eerste bestemming is Washington Dulles.
Geef een reactie