Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Air France mocht vorige week de prijs voor beste klantenservice in ontvangst nemen. De Franse nationale airline krijgt deze eer niet voor de eerste keer. De SkyTeam partner mag de prijs voor de vierde keer op rij in ontvangst nemen. Het onderzoek werd uitgevoerd door Bearingpoint en TNS onder 4.000 respondenten. Daarin werd gekeken hoe de service wordt aangeboden, welke relatie het bedrijf aangaat met de klant en hoe ver het bedrijf daarin gaat.
Digitale tools
Om Air France reizigers waarvan de reis niet volgens plan verloopt zo goed mogelijk te kunnen helpen heeft de maatschappij geïnvesteerd in allerlei digitale tools. Daarbij probeert de airline met persoonlijk contact de klacht op de lossen. Bijvoorbeeld met de tablets die zowel medewerkers op de grond als in de lucht gebruiken. Op deze tablets is allerlei informatie van de reiziger op te vragen. Hiermee kan elk contact toegespitst worden op de persoonlijke omstandigheden van de reiziger. Is de klant bijvoorbeeld jarig dan kan de medewerker daarop inspelen. Air France moedigt medewerkers dan ook actief aan om de klant te verrassen. Bijvoorbeeld door een compensatie of geste aan te bieden die men niet verwacht.
Carole Peytavin, VP Air France customer experience:
This award is primarily intended for the Air France staff who are committed on a daily basis to demonstrating a caring attitude to our customers. Both on the ground and during the flight, our ambition is to turn our customers’ travel experience into a unique and memorable experience.
Een andere winnaar was ClubMed. De Franse vakantie-aanbieder won de prijs in de categorie Toerisme.
Tweettweettweet zegt
Haha…is het een 1-april-grap?
Kris zegt
Amai, het is precies geen 1-april grap maar het zou er echt wel één kunnen zijn 😀