Review: Renaissance Amsterdam Schiphol Airport Hotel6 min leestijd

Renaissance Amsterdam Schiphol Airport Hotel

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

Het is een bijzondere tijd om in te reizen, toch besloot ik deze zomer op pad te gaan. Mijn reis startte nabij de luchthaven Schiphol. Veel hotels zijn momenteel aantrekkelijk geprijsd. Ditmaal koos ik voor het Renaissance Amsterdam Schiphol Airport, mede om die reden. Dit hotel behoort tot de Marriott keten en is vlakbij het vliegveld gelegen. In deze Review deel ik mijn ervaringen met het Renaissance Amsterdam Schiphol Airport. Natuurlijk sta ik ook stil bij de Coronamaatregelen die het hotel neemt.

Locatie

Zoals de naam van het hotel al doet vermoeden, is het dichtbij het vliegveld Schiphol gelegen. Binnen tien minuten ben je met de gratis shuttlebus van het Renaissance Amsterdam Schiphol Airport bij het hotel. De shuttle service is comfortabel en vertrekt om het halfuur. Ook vanaf de snelweg kun je gemakkelijk bij het hotel arriveren. Het hotel heeft een flink aantal parkeerplekken. Op de parkeerplaats zijn ook enkele elektrische laadpalen beschikbaar.

Parkeerplaats met laadpalen voor elektrische auto’s.

Vanuit het hotel kun je gemakkelijk de omgeving verkennen. Wat dacht je van het Amsterdamse Bos, een trip naar het Schiphol Panoramaterras of een bezoek aan de binnenstad Amsterdam? Dit hotel is zeker ook een leuk hotel voor een Staycation in Nederland.  

Aankomst

Na een kort ritje vanaf de luchthaven, kom ik aan bij het Renaissance Amsterdam Schiphol Airport. Ik kwam als enige aan, dus het inchecken ging vlot. Bij de desk waren de nodige voorzieningen getroffen ter bescherming van het personeel en de gasten, natuurlijk in verband met het COVID-19 virus. Zo was het mogelijk om zelf je kamerkaart in gereedheid te brengen op de kaartlezer. Ook was er een bakje aangebracht waar eventuele formulieren in werden gelegd voor de gasten.

Aangezien ik vooraf al had ingecheckt, lag de kamerkaart al klaar. Ik hoefde dan ook alleen nog maar een krabbel te zetten en ik kon naar mijn kamer. Het geheel verliep vlot en de medewerker was erg vriendelijk. Er werd mij nog wat verteld over het ontbijt de volgende ochtend en de faciliteiten die nu wel/niet te gebruiken zijn in het Coronatijdperk.

De kamer: Superior King

Het hotel kent verschillende soorten kamers waarin je kunt verblijven. Het betreft de volgende soorten:

  • Superior 1 king bed/2 losse bedden,
  • Deluxe 1 king bed / 2 losse bedden,
  • Executive Room met 1 king bed,
  • Suite met 1 king bed en een whirlpool.

Zelf boekte ik een Superior King kamer. Deze kamer is warm aangekleed met prettige kleuren en natuurlijk (ogende) materialen. Renaissance Amsterdam Schiphol Airport HotelIn de kamer staat onder andere een groot kingsize bed. Daaromheen is redelijk wat ruimte beschikbaar om jezelf in de kamer te bewegen. Het kingsize bed ligt comfortabel en heeft een stevig kussen en een goed ventilerend dekbed.

Deze diashow vereist JavaScript.

In de kamer is een klein bureau met tv aanwezig. Verder ook een comfortabele stoel in de hoek van de kamer. Bij de ingang van de kamer is ook een kleine koffie/thee corner. Hier staat een waterkoker en een Nespresso-apparaat. Helaas niet met Nespressocups. De koffie van deze cups was (vind ik persoonlijk) niet erg lekker.

Deze diashow vereist JavaScript.

De gehele kamer komt modern en strak over.

De badkamer

Ook de badkamer is modern en strak ingericht. De redelijk ruime badkamer bestaat uit een grote inloopdouche, voorzien van een grote glazen afscheiding. In de douche heb je de mogelijkheid te kiezen voor de regendouche of voor de douchekop. Verder is er een wastafel met de nodige amenities. Mis je een bepaald iets, dan kun je hier om vragen (o.a. via de app, daar later in deze review over het Renaissance Amsterdam Schiphol Airport meer over). Tevens zijn er voldoende badlakens aanwezig in de badkamer.

Deze diashow vereist JavaScript.

Faciliteiten Renaissance Amsterdam Schiphol Airport

Natuurlijk lichten we in deze review over het Renaissance Amsterdam Schiphol Airport ook de verschillende faciliteiten even uit. In dit hotel zijn verschillende faciliteiten aanwezig. Helaas niet allemaal te gebruiken vanwege het Coronavirus, maar de meeste wel. Zo is er parkeergelegenheid rondom het hotel, ook voor elektrische auto’s. Parkeren kost €1,- per uur of €17,50 per dag. Kom je vanaf de luchthaven Schiphol? Dan kun je gebruikmaken van de gratis shuttle die pendelt tussen het hotel en Schiphol Airport.Renaissance Amsterdam Schiphol Airport Hotel

Het hotel beschikt over een bar, Bar BLOOM, en een restaurant, Signature. De bar was tijdens mijn bezoek gesloten. In het restaurant kon je wel terecht. Er werd een beperkt menu geserveerd. Het eten was van prima kwaliteit en een voldoende portie voor een redelijke prijs.

Deze diashow vereist JavaScript.

Het ontbijt werd ook in het restaurant geserveerd. Gasten moesten zich houden aan de wandelroute langs het buffet. Veel stond al klaar, voorverpakt. Je kon bij de keuken ook vragen om bijvoorbeeld eiergerechten. Ook het ontbijt was prima. Echter wel wat vreemd om uit allerlei voorverpakte bakjes te halen, terwijl je het normaal gewoon opschept. Koffie en thee was op te halen bij de bar.

Deze diashow vereist JavaScript.

In het gehele hotel is gratis WiFi beschikbaar. Deze WiFi is van goede snelheid, ook wel eens prettig! Tegenover de aanmeldbalies is ook een soort computercorner aanwezig. Hier staan twee iMacs waar je gebruik van kunt maken. Helaas werkte de printer bij mijn aanwezigheid niet, waardoor ik de documentatie naar het hotel moest sturen om te laten printen. Uiteindelijk goed opgelost, maar het zou handig zijn als de printer natuurlijk gewoon werkt.

Ook kent het hotel een uitgebreide fitnessruimte. Voorzien van moderne apparatuur.

Deze diashow vereist JavaScript.

Gebruik van de Marriott App

Je kunt bij een verblijf in een van de verschillende hotels aangesloten bij Marriott, gebruikmaken van de Marriott App voor allerlei functionaliteiten. Zo kun je met je met de app op je mobiel de kamerdeur openen. Het werkt eenvoudig, open de app, klik op ‘kamer openen’ en houd je telefoon bij de deur. Hierna zal de kamer geopend worden. Het duurt iets langer dan met een kamerkaart, maar het werkt prima.

In de app kun je ook amenities, kussens of bijvoorbeeld extra badlakens aanvragen. Allemaal erg handig zou je zeggen. Echter gedurende mijn verblijf werd er niet gereageerd op de aanvraag van amenities. Uiteindelijk ben ik ze zelf gaan halen en werd mij verteld dat men geen tijd had om ze te brengen. Een beetje een vreemd argument, maar bel dan bijvoorbeeld je gast(en). Al met al een prima aanvulling voor je verblijf, maar er is dus nog wat verbetering mogelijk.

Deze diashow vereist JavaScript.

Artikelen

Bij deze artikelenreeks kun je reviews van hotels en bestemmingstips teruglezen. Deze artikelen zijn al geschreven, of verschijnen binnenkort op InsideFlyer.

  1. Tripintroductie: Roadtrip Italië
  2. Review Renaissance Amsterdam Schiphol Airport Hotel
  3. Bestemmingstips Florence
  4. Review MGallery Grand Hotel Livorno
  5. Bestemmingstips Pisa & Omgeving
  6. Review Ibis Styles Brindisi
  7. Bestemmingstips Rome
  8. Review Aparthotel Adagio Rome Vatican
  9. Bestemmingstips Brindisi & omgeving
  10. Bestemmingstips Pompei & de Amalfikust
  11. Review Pullman Paris CDG
  12. Tijdens Corona op bezoek in de Salon Air France Lounge 2F
  13. InsideLook: Zo ziet de vernieuwde KLM Crown Lounge 25 eruit
  14. Vliegen met Air France tijdens Corona

Beeldmateriaal: InsideFlyer – MdTurck

Overzicht

Publicatie Datum

18 July 2020

Voordelen

- Gratis Shuttle van/naar de luchthaven Schiphol.
- Modern hotel met mooie kamers,
- Goed eten en drinken in het restaurant.

Nadelen

- Enige verbeterpunt was het gebruik van de Marriot App door het personeel zelf. Als men er geen tijd voor heeft, moet men het wellicht niet aanbieden aan gasten. Dat voorkomt teleurstellingen.

Service

Sterren

Kamer

Voorzieningen

Locatie

Value

Algemene Waardering

Conclusie

Het Renaissance Amsterdam Schiphol Airport is een prima hotel voor een start van je reis via Schiphol. Het hotel beschikt over een grote parkeerplaats en heeft een goed restaurant. Het personeel is vriendelijk en behulpzaam. Echter zou men wel anders kunnen reageren op bijvoorbeeld een verzoek via de app.
Vanwege de Corona-uitbraak heeft het hotel wat aanpassingen moeten doorvoeren i.v.m. hygiëne. Dit heeft over het algemeen niet geleid tot een minder comfortabel verblijf, het is op sommige punten wel even wennen.
De Superior Room is een ruime kamer, modern ingericht en voorzien van een prettig bed. Hetzelfde geldt voor de badkamer die ook modern en ruim is. Het geheel is schoon en van de meeste gemakken voorzien.

6 min leestijd">
4

Reacties

  1. Arjen05 zegt

    Leuke review, goed hotel ook. Neem de volgende keer vooral ook eens een kijkje in een van de suites, gaaf ingericht. Ik denk dat vermeldenswaardig is dat het Amsterdamse Bos niet gewoon dichtbij is, maar echt aan de overkant van de straat, loopafstand dus. De helft van de kamers kijkt erop uit.

    PS Marriott wordt met dubbel t geschreven 🙂

  2. eric zegt

    Geen reactie via de app komt denk ik door heel dat rare covid-19 gedoe tegenwoordig. Voor al deze ellende sliep ik zeer veel in vooral Marriott group hotels. Ik heb regelmatig van de app gebruik gemaakt en dat werkte prima. (ook in dit hotel overigens) Wel grappig zit je in een museum denk je een extra handdoek en douche gel is wel handig als ik zo terug ben. bestel je via app ligt het klaar als je terug bent. (eerlijk 9 van de 10 keer ging het goed)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *