Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Afgelopen zondag arriveerde de eerse Boeing 787-10 Dreamliner voor KLM. Dit is tevens de eerste Boeing 787-10 Dreamliner van een Europese maatschappij. Er zijn al wel verschillende maatschappijen elders in de wereld die dit type toestel in de vloot hebben. Afgelopen twee dagen waren er al veel foto’s van de buitenkant van het toestel te zien, maar de binnenkant bleef helaas nog onopgemerkt. Maar inmiddels is een beetje duidelijk hoe de nieuwe World Business Class stoel van KLM in de Boeing 787-10, met registratienummer PH-BKA eruitziet.
UPDATE: InsideFlyer heeft onlangs een kijkje mogen nemen in de nieuwste Boeing 787-10, meer daarover lees je in dit artikel.meer daarover lees je in dit artikel.
Japanse Stoelen
KLM werkt samen met het Japanse JAMCO wat betreft de nieuwe World Business Class stoel. KLM is daarmee ook de eerste klant van dit type stoel. Het gaat hierbij om de zogenoemde ‘Venture’ stoel. De cabine zal net als bij de Boeing 787-9 in een 1-2-1 opstelling zijn ingedeeld, waarbij de stoelen in de in de zogenaamde ‘reverse-herringbone’ stijl zijn gepositioneerd. In de nieuwe cabine is plaats voor 38 World Business Class Stoelen. Lees meer over de indeling in dit artikel.
In de afbeelding hierboven zie je geen 38 stoelen, dat komt omdat niet alle stoelen op dit moment verkocht worden, meer daarover kun je hier lezen.
KLM presenteert
De Economy Cabine zal er nagenoeg hetzelfde uitzien als onder andere in de Boeing 787-9 Dreamliner. Echter vanwege de nieuwe stoel van fabrikant JAMCO zal de Word Business Class van KLM er in de 787-10 variant er net iets anders uitzien. Boeing heeft vanavond enkele foto’s van de stoelen naar buiten gebracht en deze zien er dan ook als volgt uit.
Honored to help introduce the 787-10 #Dreamliner, “De Oranjebloesem”, to the @KLM family. What a great start to your 100th birthday celebration – less than a hundred days to go! #klm100 pic.twitter.com/LfSSZFxQcP
— Boeing Airplanes (@BoeingAirplanes) July 1, 2019
Ten opzichte van de 787-9 is lijkt het opbergvak ter hoogte van de hoofdsteun wat ruimer, maar is het niet af te sluiten. Daarnaast lijkt het erop dat het zitgedeelte wat breder is, is duidelijk zichtbaar dat er een driepuntsgordel aanwezig is maar zijn de kleurstijlen verder gelijk gebleven. Of dit ook zo is zal binnenkort uit andere foto’s en ervaringen moeten blijken.
Ook Nelson Teixeira maakte al enkele plaatjes van het nieuwe toestel, maar legde ook de cabine indeling beter vast op beeld:
https://www.instagram.com/p/BzVk4IHIwLI/?igshid=klrt176kb911
KLM zal op 2 juli haar eerste vlucht uitvoeren met haar nieuwste aanwinst. Deze zal naar Kilimanjaro en Dar-es-Salaam zijn. De vlucht met vluchtnummer KL571 zal vanaf Schiphol vertrekken om 10.35. De vlucht is te volgen op Flightrader24. Hier zijn eveneens de volgende vluchten uitgevoerd met de Boeing 787-10 van KLM te volgen.
Bron & Beeldmateriaal: Boeing, KLM
Geef een reactie