Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Er gaan geruchten rond dat er een einde komt aan de first class bij Garuda Indonesia. De Indonesische maatschappij heeft 10 Boeing 777-300ER toestellen, waarvan er op dit moment nog maar twee zijn uitgerust met first class. Aanvankelijk had Garuda meer toestellen met first class, maar deze zijn de laatste jaren omgebouwd met alleen business class stoelen aan boord. De enige routes waar Garuda nu nog een first class aanbiedt is van Denpasar, Bali naar Tokyo-Narita. En dit betreft ook nog eens een route voor vooral vakantiereizigers.
Onlangs werd bekend dat één van deze Boeing 777-300ER toestellen ook nog eens geleased zal worden door de Indonesische regering. Het toestel zal gebruikt worden voor de SEAN-US Top van 2020 in Las Vegas. Aangezien het nog niet bekend is voor hoelang de lease is, blijft er voorlopig maar één toestel over voor de maatschappij zelf. Dat overgebleven toestel wordt dus ingezet op de route tussen Denpasar, Bali en Tokyo-Narita, een vlucht van ongeveer 7 uur.
Einde van first class bij Garuda nabij?
Dat Garuda de laatste jaren de first class op veel routes heeft geschrapt, kan een aanleiding zijn dat first class niet popular is bij de maatschappij. Deze first class bij Garuda heeft echter een goede naam, dus je zou je kunnen afvragen waarom Garuda deze op zoveel routes schrapt. Garuda staat bekend als een maatschappij met een vriendelijke crew en uitstekend eten en drinken aan boord. Daar ligt het absoluut niet aan. Maar het feit dat de organisatie bij de maatschappij niet goed is, zou een aanleiding kunnen zijn. Er is geen maatschappij op de wereld die zo vaak haar routenetwerk heeft veranderd als Garuda. Ook zijn er meerdere malen veranderingen geweest bij het management.
Conclusie
Garuda Indonesia heeft de laatste jaren veel routes met first class aan boord geschrapt. De reden hiervan is niet echt bekend, maar helaas kunnen we ervan uitgaan dat de dagen bij Garuda first class zolangzamerhand zijn geteld. Als first class ook niet popular is op de route van Denpasar, Bali naar Tokyo-Narita, waarom zou Garuda dit dan voortzetten?
Eerder schreven we al over de toekomst van First Class cabines in de luchtvaart.
Bron van info: Onemileatatime
Geef een reactie