United Airlines MileagePlus devalueert first class awards2 min leestijd

De nieuwe First Class cabine in de SWISS Airbus A340 (Bron: SWISS)

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

United Airlines MileagePlus heeft per directe ingang het aantal benodigde miles voor first class awards bij partnermaatschappijen verhoogd. Nog geen jaar geleden voerde United ook al een massadevaluatie door in MileagePlus.

United maakt first class awards duurder

Aanvankelijk was United MileagePlus een zeer aantrekkelijk programma om mooie first- en business class vluchten mee te boeken. Dat is tegenwoordig echter wel anders aangezien het programma de afgelopen jaren de ene naar de andere devaluatie doorvoerde. United MileagePlus publiceert al een aantal jaar geen awardtabellen meer. Hierdoor kan het programma zomaar de awards verhogen of verlagen. Helaas pakt dit deze keer bijzonder slecht uit bij first class awards. Voor Lufthansa first class awards tussen Europa en Noord-Amerika ben je nu bijvoorbeeld opeens 27% meer miles kwijt. Voorheen kostten deze awards nog 121.000 miles per enkele reis. Nu is dit opeens 154.000 miles.

Lufthansa first class is natuurlijk een populair product om met miles te boeken. Toch liggen de meeste frequent flyers niet wakker van deze devaluaite. Tenzij je natuurlijk gebonden bent aan MileagePlus. De reden hiervoor is namelijk dat Lufthansa First class aantrekkelijker is om te boeken via programma’s zoals Avianca LifeMiles of Air Canada AeroPlan. Bij deze laatste kost een Lufthansa first class award tussen Europa en Noord-Amerika bijvoorbeeld 100.000 miles. Dat is op dit moment dus nog geen eens 65% van wat United MileagePlus vraagt voor ditzelfde award. Lufthansa geeft alleen niet veel awardbeschikbaarheid meer vrij op first class awards.

United First Class awards
United MileagePlus verhoogt aantal benodigde miles voor first class awards. (Foto: InsideFlyer)

Andere awards die flink in prijs stijgen zijn All Nippon Airways first class awards. Deze kun je echter het beste boeken via Virgin Atlantic Flying Club.

Conclusie

Het is natuurlijk ontzettend jammer dat United weer een devaluatie doorvoert. Tien jaar geleden was dit een zeer aantrekkelijk programma om mooie first- en business class vluchten mee te maken. Daar is nu nog maar weinig van over. In de Star Alliance kies je daarom beter voor andere programma’s zoals Avianca LifeMiles of Air Canada AeroPlan. Ook Aegean Miles+Bonus en Turkish Airlines Miles&Smiles blijven populair. En ook met Lufthansa Miles&More en Singapore Airlines KrisFlyer kun je nog mooie reizen samenstellen.

Uitgelichte afbeelding: SWISS

Reacties

  1. Van Gooiland zegt

    Die weinige luchtvaartmaatschappijen die nog een uitmuntende longhaul F class aanbieden doen er goed aan om het product zo exclusief mogelijk te houden. Dat kunnen ze doen door heel weinig (of nog beter: geen) award seats beschikbaar te stellen, en voor die weinige stoelen heel veel miles te vragen. Passagiers die erg veel geld neertellen voor F zijn er niet van gecharmeerd om de cabine te moeten delen met miles scharrelaars die met hun zuurverdiende puntjes per se het onderste uit de kan willen halen door zich vol te gieten met champagne en vol te proppen met kaviaar, terwijl ze alles fotograferen en filmen.

    Een heel ander probleem zijn de IPBers die maar al te graag in F plaatsnemen, al dan niet tegen de regels in. Dit is bij sommige maatschappijen een irritant probleem dat veel te vaak voorkomt, terwijl andere gelukkig de non-revvers goed onder de duim houden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *