Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Sinds de nieuwe reisadviezen ziet Transavia een flinke stijging in het aantal boekingen. De low cost carrier wil daarom het aantal bestemmingen voor de zomer snel uitbreiden. De maatschappij pleit verder voor het afschalen van de huidige restricties. Zo kan Transavia zich opmaken voor een drukke zomer.
Reisadviezen
Deze week werd bekend dat de Nederlandse overheid terug wil naar een kleurcodering per land. Dat betekent dat de bekende kleuren groen, geel, oranje en rood weer per land het reisadvies gaan aangeven. Momenteel staan de meeste landen nog op oranje of zelfs rood. Maar in de nabije toekomst is de verwachting dat een aantal landen naar geel zullen gaan. Dat zou gunstig zijn voor de luchtvaart omdat reizen dat weer wat gemakkelijker wordt.
Transavia pleit voor een eenduidig Europees beleid wat betreft reisadviezen, maar ook als het gaat om vaccinaties en testen. Een vaccinatiepaspoort kan hier bijvoorbeeld een rol in spelen.
Transavia
Natuurlijk speelt Transavia Nederland graag in op deze vraag naar (voornamelijk) vakanties. Op dit moment vliegt de prijsstunter zo’n 30% van ‘normaal’. De verachting is dat dit deze zomer naar 80% groeit. Transavia Frankrijk is overigens ook goed voorbereid. De carrier kreeg er recentelijk namelijk een aantal Boeing 737-800 vliegtuigen bij.
Transavia Nederland vliegt ook op een aantal bestemmingen binnen de landen die op 15 mei 2021 mogelijk een ‘code geel’ krijgen. Het gaat dan onder meer om Lissabon, Porto, Faro en Mallorca. Maar ook Ibiza, Kos, Rhodos, Samos, Mykonos en Santorini. Mogelijk komt IJsland hier nog bij. Afhankelijk van de reismogelijkheden en natuurlijk de vraag wil Transavia de frequentie en het aantal bestemmingen per regio opvoeren. Vanaf juni is de verwachting dat er meer bestemmingen bijkomen in met name Zuid-Europa.
“We zien dat het aantal boekingen toeneemt met een grote stijging […] en houden er rekening mee dat meer mensen dan normaal later boeken. Wij spelen hierop in met ons netwerk. Als bepaalde bestemmingen extreem populair zijn en er meer vraag is dan anders, dan kijken we of het mogelijk is om meer capaciteit toe te voegen op zulke bestemmingen.”
Geef een reactie