Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
KLM komt, door de sterke groei binnen Europa, vliegtuigen tekort. Sinds begin dit jaar leasede de maatschappij, en ook dochter Cityhopper, al toestellen van onder andere Cityjet, Carpatair en Transavia. Voor de winterdienstregeling heeft KLM een dry-lease overeenkomst met Transavia waarbij een Boeing 737-800 gehuurd werd, maar de crew en catering van KLM afkomstig zijn. Volgens de planning wordt op de volgende vluchten de gehuurde Boeing ingezet: Kopenhagen (KL1125/26), Birmingham (BHX, KL1425/26) Berlijn Tegel (TXL, KL1825/26) en Rome (FCO, KL1607/08).
Echter lijkt KLM nu ook een Transavia 737-800 in te zetten op andere Europese steden. Uit een analyse van de vliegtuigen met een Transavia registratienummer blijkt dat gisteren ook rotaties naar Parijs, Dublin en Barcelona met een KL-vluchtnummer uitgevoerd zijn door de PH-HZE van de budget-dochter. Standaard lijken de hierboven genoemde KLM-vluchten door de HSB en HSC uitgevoerd te worden, maar deze vliegen tussendoor ook Transavia vluchten.
Wellicht dat KLM door onderhoud zelf tijdelijk nóg een 737 tekort komt. In dat geval konden ze gelukkig snel een kist van Transavia huren. Aan boord is er echter geen European Business Class. Passagiers die geboekt waren in EBC en op een HV vliegtuig eindigen, hebben daarom recht op een downgrade compensatie.
Danny zegt
Net terug uit Kopenhagen en de crew was ook gewoon van Transavia, het ‘eten’ was dan wel als reguliere KLM vlucht.
The Flying Dutchboy zegt
Bijzonder. Dat hoort niet bij een drylease. Benieuwd of dit een uitzondering is of dat KLM ook cabinebemanning tekort komt.
BBK zegt
Voor KLM geld, Transavia vliegen.
Schandalig!!!
Peter Lee zegt
Schandalig , KLM economy is al niet ruim , Transavia is not even krapper. Reden waarom ik zo weinig mogelijk met blauw vlieg. Weet u nog hoe fijn KLM business Class was voordat AIR FRANCE de Europese vluchten verknalde door de ruime stoelen te vervangen door economy stoeltjes maar dan met de middenstoel onbezet.
Soms vlieg ik nog KLM naar Los Angeles in Business maar naar andere Steden vlieg ik met DELTA.
Naar het OOSTEN en AFRICA met EMIRATES.
Door Europa KLM maar dan in Economy
Het KLM personeel is vriendelijk en behulpzaam en zij kunnen er ook niets aan doen.