Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Bij KLM kun je terecht voor een reis naar heel wat uithoeken van de wereld. Zoals zo veel maatschappijen doet ook de Nederlandse maatschappij moeite om de reizigers inspiratie te bieden. Vanaf nu hoef je voor een reis naar de andere kant van de wereld niet eens meer je luie stoel uit. De airline introduceert namelijk een virtual reality website genaamd KLM iFly VR. De maatschappij laat je afreizen naar de meest bijzondere bestemmingen van de wereld.
iFly VR
Een echte verre reis maken hoeft vanaf nu niet meer weken van voorbereiding te kosten. Althans, als je gebruikmaakt van de nieuwe iFly Virtual Reality website. Op deze nieuwe website zijn enkele bestemmingen van KLM in 360 graden video’s vastgelegd. De reis wordt gepresenteerd door de bekende presentator en chef-kok Kiran Jethwa (Fearless Chef). In de eerste van drie edities neemt Jethwa je mee naar het Thaise oerwoud. Hier gaat hij op zoek naar de meest bijzondere koffiebonen ter wereld. Het productieproces van de koffieboon wordt met behulp van olifanten gedaan. Door de VR techniek kom je letterlijk oog in oog te staan met deze majestueuze dieren.
Reisvideo’s 2.0
Ook deze nieuwe reisvideo’s van iFly VR passen goed in de vooraanstaande rol van de airline op het gebied van social media en innovatie. Je kunt de nieuwe video’s bekijken op je pc, maar ook op tablet en smartphone. Op die laatste twee kun je je device gebruiken om rond te kijken op locatie. Hiervoor ga je naar de website van KLM iFly VR. De foto’s op deze pagina en de video hieronder geven al in een indruk van wat je kunt verwachten. Het blijft echter niet bij deze aflevering in Thailand. De volgende KLM iFly VR-productie gaat zich afspelen op Hawaï.
Groei
Recentelijk lanceerde de airline nog een nieuwe wereldwijde campagne. Deze campagne moet de naamsbekendheid van de maatschappij vergroten. Daarbij werd vorige week bekend dat KLM zich ook meer op de Chinese reiziger gaat richten. Het gaat dan specifiek om de jongere reiziger. De groeicijfers van zowel Air France als KLM zien er redelijk goed uit. Maar vooral KLM is nog niet heel bekend als relatief kleine maatschappij. Deze nieuwe innovatieve website kan hier wellicht aan bijdragen.
Geef een reactie