Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Afgelopen jaar hintte KLM’s Vice President Customer Experience Boet Kreiken tijdens een interview op het KLM Open al op ontwikkelingen van SkyPriority. Dit is het wereldwijde priority-concept van de alliantie waarbij premium passagiers (First en Business Class en SkyTeam Elite Plus leden) op vrijwel alle luchthavens wereldwijd een uniforme voorrangsbehandeling krijgen bij bijvoorbeeld check-in, security en boarden. Na SkyTeam hebben ook Star Alliance en Oneworld een vergelijkbare standaard neergezet onder de noemer Gold Track respectievelijk Oneworld Priority. Hoewel de ontwikkelingen nog niet zijn uitgerold, werkt SkyTeam er achter de schermen wel aan.
“We zijn op dit moment aan het kijken naar de volgende fase van SkyPriority”, meldt Mauro Oretti, Vice President Sales & Marketing and Customer Experience bij SkyTeam aan InsideFlyer. “We zijn dit proces aan het eind van afgelopen jaar gestart door een selectie van high value customers uit te nodigen om hun ideeën voor de toekomst van SkyPriority te delen.” Deze suggesties worden nu onderzocht en naar verwachting wordt binnenkort gestart met trials. De meest effectieve en efficiënte verbeteringen moeten vervolgens in de volgende 12 tot 18 maanden uitgerold worden. “Onze focus is het uitbreiden van de huidige touchpoints (check-in, boarding, bagage afhandeling, transfer, security en paspoortcontrole). We verwachten dat technologie een belangrijke rol gaat spelen, bijvoorbeeld biometrische identificatie en het gebruik van verschillende digitale processen en applicaties om de luchthaven ervaring voor onze high value customers nog verder te stroomlijnen”, aldus Oretti.
Geef een reactie