Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Op onze terugvlucht vanuit Newark werden we bij het inchecken aangenaam verrast: ons toestel was namelijk gewijzigd naar een Boeing 767-300 met de nieuwe Polaris business class! Dat was een mooie upgrade en daardoor kan ik een mooie vergelijking maken met mijn eerdere vlucht in de oude Polalaris business class van Manchester naar Newark. In dit artikel dus een review van de nieuwe Polaris business class.
Boarding
Ons toestel naar Madrid vertrok vanaf gate C108 en dit was ongeveer 5 minuten lopen vanaf de Polaris lounge, waarvan je hier een review van kunt lezen. Bij de gate was het vrij druk en het duurde nog wel even voordat met het instapproces zou worden begonnen. Ik liep vervolgens nog even terug om nog een foto te maken van het vliegtuig.
Daarna duurde het gelukkig niet lang meer voordat begonnen werd met het boarden. Zoals ik in mijn vorige review al aangaf, maakt United sinds een tijdje gebruik van groepen, waarbij Polaris business class passagiers altijd in groep 1 boarden. Nadat onze boarding passen waren gescand, mochten we het vliegtuig in.
United Airlines nieuwe Polaris business class
Vlucht UA51 naar Madrid werd vandaag uitgevoerd door een gerenoveerde Boeing 767-300 en dit toestel beschikt over 30 flat bed stoelen in business class, opgesteld in een 1-1-1 configuratie. Bij binnenkomst van het toestel werden we vriendelijk begroet en mochten we gelijk rechtsaf gaan richting de business class.
Doordat ik deze keer helaas niet als één van de eersten aan boord kwam, was het al vrij druk in het toestel. Gelukkig kon ik nog wel wat foto’s maken van de cabine, want daarna zouden alle economy passagiers ook nog door de business class moeten.
De nieuwe Polaris business class stoelen bieden duidelijk veel meer ruimte en daardoor nemen ze ook meer plaats in. Verder oogt de cabine erg modern en ik vind vooral de blauwe rand op de stoelen een erg mooi detail. De stoelen met even nummers bevinden zich direct aan het raam of gangpad en zijn perfect voor mensen die alleen reizen. De stoelen met oneven nummers zijn opgesteld in een reverse herringbone positie en zijn daarom beter voor mensen die samenreizen, omdat deze stoelen naar elkaar toe staan gericht.
Stoel en amenity kit
Zelf had ik stoel 3a en deze bevindt zich dus direct bij het raam. Op de stoel vond ik weer een hele stapel van het fijne Polaris beddengoed, een amenity kit en naast de stoel stond een flesje water klaar. Een leuk detail vind ik dat elke stoel een eigen lamp heeft.
Nogmaals viel me op hoeveel meer ruimte deze stoelen innemen. Voor veel privacy raad ik de stoelen met oneven nummers aan het raam aan.
Door de 1-1-1 configuratie bevindt stoel 2a niet direct voor mij, maar rechts voor mij, waardoor je eigenlijk nog meer beenruimte en ruimte voor je hebt.
Links van mij vond ik de stoelbediening, maar toen ik wat op de knopjes drukte, bleek er niks te gebeuren. Echter kon ik de stoel met een soort van ‘draaiknop’ in een wat comfortabelere stand zetten. Rechts van mij vond ik de afstandsbediening voor het in-flightentertainment en ook is hier een leeslampje te vinden.
In het kastje aan de linkerkant vind je de koptelefoon. Net als op de vorige vlucht, zaten al de spullen van de amenity kit weer in een blikje. Ik zag o.a. een oogmasker, vliegtuigsokken, een tandenborstel met tandpasta, oordopjes en een United Airlines pen.
Even later kwam de crew langs om zich voor te stellen en werden de menukaarten uitgedeeld. Na wat foto’s te hebben genomen verwachte ik nog wel een welkomstdrankje voor vertrek, maar deze liet lang op zich wachten. Toen ik de crew hier later op aansprak, kreeg ik te horen dat ze van de piloot deze keer geen toestemming hadden gekregen om welkomstdrankjes te serveren, dit om vertraging te voorkomen.
Eten en drinken tijdens de vlucht
Nadat ook alle economy passagiers aan boord waren, werden de deuren gesloten en konden we gelukkig op tijd vertrekken richting Madrid. Het was buiten regenachtig weer, maar toen we eenmaal in de lucht waren, werd ik nog getrakteerd op een mooie zonsondergang boven New York.
Nadat het veiligheidslampje was uitgegaan, kwam de crew in actie om te vragen wat ik wilde drinken voor de maaltijd. Zoals gewoonlijk ging ik voor de champagne en even later werd er een fles Laurent-Perrier Millesime tevoorschijn gehaald.
Niet de duurste champagne, maar zeker niet slecht. Bij de champagne werden ook nootjes en een glaasje water geserveerd. Terwijl ik van de champagne genoot, bladerde ik het menu maar eens door.
Op deze vlucht zou diner en ontbijt worden geserveerd en al snel werd er gevraagd wat ik wenste voor het diner die avond. Als hoofdgerecht kon ik kiezen uit rundvlees, kip, zalm en ravioli waarbij ik voor de kip ging.
Toen de crew de bestelling had opgenomen, werd nog keurig een refill van mijn champagne aangeboden. Daarna duurde het niet lang voordat het voorgerecht werd geserveerd. Dit bestond o.a. uit een salade, gerookte eend met worteltjes en selderij. Ook kwam de crew langs met brood.
Het viel me op dat het soft product erg veel leek op de service in de oude Polaris business class. Ik had van de nieuwe Polaris klasse eigenlijk een beter soft product verwacht. Het voorgerecht smaakte echter prima, zeker het vlees vond ik erg lekker. Vervolgens werd alles keurig afgeruimd om plaats te maken voor de kip maaltijd.
En hierbij nam ik ook nog een refill van de champagne. Ik vond de maaltijd niet slecht en de kwaliteit van het eten viel me zeker mee. Als dessert kon ik vervolgens kiezen uit een kaasplankje met portwijn en een aantal zoete lekkernijen, maar ik ging deze keer voor de Sundae aardbeien ijs en dit smaakte heerlijk!
Hierna was het voorlopig afgelopen met het eten en drinken. Passagiers hadden vanaf nu nog wel toegang tot de galley voor snacks en andere lekkere tussendoortjes. Business class passagiers mogen gebruikmaken van de twee toiletten voorin het toestel en alhoewel de business class bijna volledig vol zat, hoefde ik gelukkig niet in de rij te staan.
Turndown service
Toen ik weer terugkwam, zette ik mijn stoel in de slaapstand en dit moest dus met een draaiknop gebeuren. De stoel kan volledig plat en zeker in combinatie met het fijne Polaris beddengoed lig je dan erg comfortabel.
Vanuit mijn ‘bed’ besloot ik voor het slapen gaan dan maar eens het in-flightentertainment te bekijken. Ik pakte mijn afstandsbediening en ging wat zitten te bladeren.
Het scherm is lekker groot en zeker van betere kwaliteit dan in de oude Polaris business class. Linksonder het scherm is ook nog een USB-poort te vinden om bijvoorbeeld je telefoon op te laten. Het aanbod aan films en series is niet veel verschillend dan in de oude Polaris business class en doordat ik erg moe was, besloot ik maar te gaan slapen.
Ondanks het lawaai in deze oude Boeing 767, vatte ik toch goed de slaap, maar toen ik ongeveer 2 uur voor de landing weer wakker werd, had ik wel last van een droge keel. Ik opende mijn drie luikjes van de raampjes en zag dat het buiten al licht was.
Ontbijt
Even later kwam de crew vragen wat ik wilde voor het ontbijt. Ik zei dat ik wel trek had en ging dan maar voor het volledige ontbijt. Verder nam ik wat drinken betreft een cappuccino en een jus d’orange. Het ontbijt bestond uit o.a. vers fruit, een omelet met aardappelen, vlees en een toetje.
Later werd er ook nog langsgegaan met een selectie aan brood, waarbij ik voor een croissantje ging. Ik vond dit ontbijt lekkerder dan het ontbijt op de vorige vlucht en ben dus redelijk tevreden over de kwaliteit van het eten op deze vlucht. Echter blijven de Amerikaanse maatschappijen in verhouding tot bijvoorbeeld Europese maatschappijen slecht scoren op eten en drinken.
Na dit ontbijt nam ik nog een tweede cappuccino en daarna zag ik op mijn in-flightentertainment scherm dat het alweer bijna tijd was om te landen in Madrid. Ik maakte nog een praatje met één van de crewleden, die overigens erg vriendelijk was. Vervolgens maakte ik mijn stoelriem weer vast.
Omstreeks 9:00 stonden we aan de grond op terminal 2 van de internationale luchthaven Madrid-Barajas en was het dus tijd om het toestel te verlaten. Ik bedankte de crew nog een keer voor deze geweldige service en liep samen met mijn familie het toestel uit.
United Airlines vliegt dagelijks vanaf Amsterdam met een Boeing 767 naar Newark (EWR), Washington (IAD) en Chicago (ORD). Daarnaast wordt er gevlogen met een Boeing 777-200 naar Houston en sinds 30 maart met een Dreamliner 787-9 naar San Francisco.
Geef een reactie