Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Afgelopen week werden de Freddie Awards uitgereikt in het luchtvaartmuseum in Seattle. Daarbij viel Norwegian Reward in de prijzen voor het beste loyaliteitsprogramma. Ook werd de advent kalender promotie van Norwegian als beste promotie gekwalificeerd. AccorHotels was grote winnaar in de hotelcategorie. De Freddie Awards zijn de meest prestigieuze onderscheidingen als het gaat om loyaliteitsprogramma’s in de reisbranche.
Freddie Awards
De ‘Freddies’ werden in 1988 opgericht door Randy Peterson. Hij is ook de oprichter van InsideFlyer. Het doel van de Freddies is om meer aandacht te vragen voor loyaliteitsprogramma’s. Ook helpt het innovaties in de reisbranche te stimuleren. Inmiddels zijn de prijzen uitgegroeid tot onderscheidingen die hoog in aanzien staan. Het unieke aan deze prijzen is dat reizigers zelf de beoordeling geven en niet een professionele jury.
De Awards zijn opgedeeld in drie geografische gebieden. Dat zijn Noord- en Zuid-Amerika, Europa/Afrika en het Midden-Oosten/Azië/Oceanië. Je kunt in maar liefst dertien talen je mening geven over het favoriete programma voor vliegmaatschappijen. Daarnaast worden hotelketens en creditcards beoordeeld.
Norwegian
Bij de uitreiking afgelopen week werd Norwegian beloond voor het loyaliteitsprogramma Norwegian Reward. Dit is de tweede keer op rij dat de Noorse maatschappij deze prijs wint. De afgelopen tijd zijn flink wat vernieuwingen doorgevoerd in het nog jonge programma. Denk aan de toevoegingen van nieuwe voordelen en meer manieren om punten te verdienen.
Naast het beste loyaliteitsprogramma werd de maatschappij bekroond voor de beste promotie. Het gaat daarbij om de Kerstpromotie waarmee in december dagelijks prijzen te winnen waren. Ook InsideFlyer besteedde hier aandacht aan tijdens de feestdagen.
Andere winnaars
In de categorie hotelketens in Europa en Afrika kwam AccorHotels als winnaar uit de bus. De Franse hotelgroep won met Le Club AccorHotels de prijs voor het beste loyaliteitsprogramma. Daarnaast sleepte de keten nog drie andere prijzen binnen. Namelijk de prijs voor de beste promotie, de beste klantenservice en de beste mogelijkheden om punten in te wisselen. American Express werd onderscheiden als beste creditcard.
In Noord- en Zuid-Amerika waren Southwest Airlines en Marriott Hotels winnaars. Ook de Southwest Rapid Rewards Premier Credit Card van Chase viel in de prijzen. In het Midden-Oosten/Azië/Oceanië was Virgin Australia een grote winnaar. Emirates Skywards werd genoemd voor de beste promotie. IHG Rewards Club en Le Club AccorHotels werden beloond in de hotelcategorie. De ADCB Etihad Guest Above Visa Card werd gekozen als beste creditcard.
(Bron: Freddie Awards)
Geef een reactie