Nieuwe KLM campagne moet voor loyaliteit zorgen bij jongere reiziger2 min leestijd

Nieuwe campagne moet voor KLM-loyaliteit zorgen bij de jongere reiziger

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

Om de wereld verder te veroveren, is KLM nu een nieuwe campagne gestart. Deze campagne moet ook de jongere reizigers zo ver krijgen om met KLM de wereld te gaan verkennen. Met de slogan van deze campagne ‘Maak je wereld groter’ en een baby, zijn ze aan de slag gegaan. Het filmpje dat is ontstaan duurt 55 seconden en wordt zowel op televisie als in bioscopen getoond. Dit gebeurt sinds vrijdag 15 maart 2019. Het betreft het volgende campagne filmpje van KLM.

Maak je wereld groter

KLM heeft de afgelopen jaren verschillende soorten campagnes en acties gehad. Bijvoorbeeld de Werelddeal Weken, KLM Package Deals en Never DoneHet is nu tijd om meer in te zetten op levenslange KLM-loyaliteit. Vandaar dat de hoofdrol is weggelegd voor een baby in deze campagne. De baby is in verschillende werelddelen te zien waar hij de wereld ontdekt. Telkens opnieuw reist de baby ergens heen met de Nederlandse maatschappij.

Nieuwe campagne moet voor KLM-loyaliteit zorgen bij de jongere reiziger

De focus ligt niet alleen op de jongere reiziger, maar eigenlijk elke andere reiziger ook. Middels deze campagne hoopt KLM op een life-long loyalty, aldus Femke de Zeeuw, director Marketing Communications & Brand bij KLM. Door de baby in de campagne te gebruiken laat KLM zien dat bij elke fase in het leven KLM een belangrijke rol kan spelen. Het maakt niet uit waarom je reist of waar heen je reist. 

Vernieuwingen

Het is opvallend dat KLM in de campagne niet inspeelt op de vernieuwingen van de vloot en producten aan boord. Zo schreven we recentelijk over nieuwe toestellen, de vernieuwde cabine, maaltijden en bijvoorbeeld de uitrol van de WiFi aan boord. Dit laatste is zeker niet onbelangrijk voor jonge reizigers evenals een goede en gezonde maaltijd aan boord. Het is dan ook jammer te zien dat hier geen aandacht aan besteed wordt. Zal dit uiteindelijk voldoende zijn om de jongere reiziger aan KLM te binden?

Bron en beeldmateriaal: KLM

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *